speedyracing Skrevet Mai 19, 2011 Share Skrevet Mai 19, 2011 Hei da har jeg for en månte siden ca hentet meg "ny" bil det ble en BMW E36 4D 1996 mod 320i M-tech techno violet med full sørvis historik. Litt om bilen: bilen har org. mtech styling sort taktrekk greie 17 toms felger "E46" sladre speil med lys balanse, (kalder det e46 speil for har ikke sett det i e36 før) delskin seter hvite og røde baklykter fulgt alle sørviser frem til per dags dato. 325 girkasse Planer med bilen: bytte bremse skiver forran. fikse brekket (standar feil på e36) ta rusta. bytte fram skjærmer h.s. og v.s. bytte bakplate. kansje bytte en kanal (har ikke sett etter hvor mye jobb det er der enda.) hel lakkere bilen. bytte ut luftfilter boxen med opent filter. senke bilen. fikse ruta på h.s forran som har datt ut av feste sitt. nye sommer felger/dekk. lakkere vinterfelgene som er helt Forferdelig stygge og har flassa av klar lakk. xenon lys i grøfte lys. xenon lys i kjøre lys. xenon lys i fullt lys. usikker på om jeg skal sote bakrutene med halv mørk soting lurer på og sote lykte galssene også. bytte blink lys framme ved hovedlykten. bytte blinklys på frammskjermene. nye m lister. Nytt exsos annlegg. det var ikke så mye arbeid det.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedyracing Skrevet Mai 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2011 noen bilder av bilen og noen av delene som er kjøpt inn ligger en eske til i bilen som jeg ikke har reki og tatt bilde av enda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedyracing Skrevet Mai 20, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2011 i dag fant jeg tid og mot til og begynne på prosjekte tenkte jeg skulle bytte fjærene bak og lakkere kalipperne. ja jeg fikk løsna hjulboltene og jekket opp bilen satt opp noen murklosser forran og bak noen hjul for jeg synes bilen sto litt u stø så skulle jeg skru av hjulet så så jeg at jekken holt på og knekke! da fikk jeg bilen fort ned på bakken igjen skall du se. fillern så iriterende nå må jeg kjøpe ny jekk også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedyracing Skrevet Mai 23, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 23, 2011 i dag fikk jeg vasket bilen og lakkert di nye framskjermene invendig med rustbeskyttene middel så da er di klare til og bli lakkert når jeg kommer så langt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedyracing Skrevet Mai 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2011 da var bilen satt på verksted for og få ordnet håndbrekket og bytte skiver forran senke fjærer forran og bak spendt på resultatet har så lite tid om dagen at jeg hadde ikke noe annet valge en og sette den bort på verksted. men men kommer før og etter bilder da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedyracing Skrevet Mai 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2011 da får jeg oppdatere litt her da ikke akkurat noen storm av tilbakemeldinger men men det kommer seg sikkert når jeg får litt fremgang her. kom med ris og ros. Før senking. knekt fjerd etter senking: bilen ble høyere noen steder men nå er den ikke skjev lenger hehe. nye skivene slissa og borra: hva synes dere så langt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bård Skrevet Mai 28, 2011 Share Skrevet Mai 28, 2011 M-tech sedan er kult. Er fargen mauritiusblå? Lurer på on ikke en bekjent av meg hadde denne for endel år tilbake.. Stå på og fullfør planebe dine så blir dette bra:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedyracing Skrevet Mai 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2011 M-tech sedan er kult.Er fargen mauritiusblå? Lurer på on ikke en bekjent av meg hadde denne for endel år tilbake.. Stå på og fullfør planebe dine så blir dette bra:) det er tekno violett tidligere har den vært lyse blå men har vært om lakert en gang tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedyracing Skrevet Mai 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2011 fant noen bilder av intreøret tenkte la oss legge det ut Gir stanga fra 325 gir kassa, kort mellom girene og presise gir. Rattet: Sladre speilet fra en e46 tror jeg? har ikke sett ett sånt speil i e36 før værtfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedyracing Skrevet Juni 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2011 da har jeg levert inn bilen til rustsveising får igjen bilen om ett par dager håper jeg da blir det bilde oppdatering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedyracing Skrevet Juni 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2011 tenkte og slenge ut noen bilder har fått igjen bilen etter rust sveising så nå står lakkering snart for tur. og så må jeg få fikset el vinduet på h.s forran og så blir det slissa og borra skiver bak også men men her er bildene etter jeg fikk igjen bilen resten av overflate rusten blir sand blåst og pusset ned føre lakkering: nye kanaler. hjul buen bak. bak hjulbuen bak kappet ut og sveiset inn ny plate ny bagasje luke. kappet bort rust og sveiset inn ny plate her også var jo hull rett gjennom bakplata :S sveiseren fant også ett hull under bateriet. kanalene på andre siden. kanalene inne i dørene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedyracing Skrevet Juni 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2011 hmmm er litt usikker på ogsån farge jeg skal lakkere bilen i.... noen knakane gode forslag? også må jeg bare si det er bare og spørre og grave om planer / ideer osv. fyr løs med ris og ros. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nisja Skrevet Juni 10, 2011 Share Skrevet Juni 10, 2011 dette ser bra ut hvor er det du får tak i karosseri delene dine? hvilke planer har du for felger da? jeg har villet hatt den fargen bilen har nå.. den blir meget pen når den blir nylakkert lykke til, og stå på videre skal følge med her.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedyracing Skrevet Juni 11, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 11, 2011 hei nisja har bestilt forskjermer gjennom veng og kanalene var billigere hos mekonomen, bagasje luka fant jeg brukt på finn.no. bare og lete litt så finner man er litt u sikker på felger lurte litt på 17 org. e46 m-sport felger. takk for innspille om farge liker fargen veldig godt. sån som det er nå står det mellom teckno violet. dakar gul. sort blank. vanskelig og bestemme seg når man kan velge mellom alt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nisja Skrevet Juni 12, 2011 Share Skrevet Juni 12, 2011 dette blir bra uansett det hører jeg takker for svar kommer sikkert til å spørre deg om flere ting etter hvert du får ha lykke til videre med prosjektet dit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå