M-tech02 Skrevet August 8, 2013 Forfatter Share Skrevet August 8, 2013 ja da har turboen mest sannsynlig takket for seg:S skulle ta ei forbikjøring. kom ett lite poff å mistet så å si all effekt. kjørte hjem, så kom det masse hvit/grå røyk. flyttet bilen inn i garasjen idag å da røyk det ikke. regner med at det er turboen som har takket for seg:S lurer på om det er noen som kan gi meg noen tips til hva jeg må gjøre for å få sjekket turboen? mye som må plokkes bort for å komme til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiohZ Skrevet August 16, 2013 Share Skrevet August 16, 2013 ville sjekket alle IC rør. hadde samme på min. da hadde det ene gummirøret i overkant på høyre side sprukket. sjekk hele systemet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M-tech02 Skrevet August 16, 2013 Forfatter Share Skrevet August 16, 2013 Har plukket av turboen nå, den var helt gåen. regner med at det er tett veivhusventilasjonsfilter som er syndebokken:S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet August 16, 2013 Share Skrevet August 16, 2013 Pass på å vaske alle rør osv for olje. Mange som har over rusa motorene ved å bare bytte turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M-tech02 Skrevet August 16, 2013 Forfatter Share Skrevet August 16, 2013 Er planen;) har også hørt at intercooler burde tømmes å renskes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M-tech02 Skrevet Oktober 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2013 Ja etter lang og lenge så er turboen byttet. skulle bare ta ett oljeskift nå ikveld før oppstart. da jeg skulle prøve å starte bilen klikket det bare i startmotoren. på med start kabler. bilen startet og gikk i 5-10sek før den stoppet. prøvde på nytt startet og stoppet med engang. ventet en stund å prøvde igjen å da startet den og gikk i 5-10sek. dette gjentok seg flere ganger. noen som vet hva som kan være feilen? bilen gikk fint da jeg kjørte den inn i garasjen før jeg plukket av turboen. kan det være så enkelt som at den ikke får nok strøm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M-tech02 Skrevet Juli 2, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 2, 2014 ikke vært inne her på lenge, bilen har jeg enda, å funker bare fint;) problemet som jeg skrev over her viste seg å være en vakumslange jeg hadde satt på feil plass:P ellers så er det gjort fint lite med bilen annet en div service og vedlikehold. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå