Tam Skrevet Mai 20, 2011 Share Skrevet Mai 20, 2011 Du trenger paprier med bilder av delene som er blitt byttet, delenr osv. Biltilsynet skal se dokumentasjon fremgang for fremgang, og bilder av prosjektet under bygging. De trenger normalt ikke dette. De må kunne identifisere hvilke deler som er byttet , dvs de delene som er forskjellige fra 318 til 325. Dette kan du også betale et verksted for å dokumentere. De vil også normalt kreve dokumentasjon på donorbilen, at den er momset inn osv . jojo, alt går, men husk vi lever i 2011 i Norge/noreg, så neppe men så klart, prøv du taper ingenting sånn sett. Jeg godkjente en E34 ombyggining til m5 for 7 mnd siden. Eneste de så på var svaret fra Sfoor på søknaden min. Jeg hadde med 400 bilder og masse dokumenter som de ikke så på. Du kan søke og late som om du skal bygge nå. Det hjelper at alt ser bra og gjennomført ut. De gransket min bil i en time uten å finne noe galt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SGulD Skrevet Mai 23, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 23, 2011 Jeg godkjente en E34 ombyggining til m5 for 7 mnd siden. Eneste de så på var svaret fra Sfoor på søknaden min. Jeg hadde med 400 bilder og masse dokumenter som de ikke så på. Du kan søke og late som om du skal bygge nå. Det hjelper at alt ser bra og gjennomført ut. De gransket min bil i en time uten å finne noe galt... okei. Da får jeg ta å prøv det da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niklas Skrevet Mai 23, 2011 Share Skrevet Mai 23, 2011 Du trenger vel ikkje dokumentasjon på tidligare bil? Eller kor delane kjem frå. Du kan stikke til BMW eller BMW autorisert verksted og få dei til å ta mål/dokumentere det som er forskjell på 318 > 325. (bremser, motor, gir, diff osv) Dette har eg sjølv gjort så har erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tam Skrevet Mai 24, 2011 Share Skrevet Mai 24, 2011 Du trenger vel ikkje dokumentasjon på tidligare bil? Eller kor delane kjem frå.Du kan stikke til BMW eller BMW autorisert verksted og få dei til å ta mål/dokumentere det som er forskjell på 318 > 325. (bremser, motor, gir, diff osv) Dette har eg sjølv gjort så har erfaring. I mitt tilfelle krevde de dokumentasjon på at donorbilen var importert med mva betalt. Sikkert fordi jeg i søknaden henviste til hvilket chassi nummer donorbilen hadde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sladjan Skrevet Mai 27, 2011 Share Skrevet Mai 27, 2011 Jeg sliter med samme opplegg her i grunn. Har søkt om å få bygge om min 320 til 328 i desember, i mellomtiden bygde jeg bare om bilen. etter 2 uker kom svar fra BT om at det var greit men måtte vise bilen før jeg begynte noe jeg ikke gjorde. I dag var jeg endelig på BT og viste bilen med 328motor(håpte på at de ikke skulle henge seg oppi at jeg ikke var innom med bilen som 320, i og med at jeg hadde alt bilde og dokumenter på delene som er byttet, kvittering fra bmw at det er 328 motor og bremser) Men fikk ikke godkjent, nå har de bestemt seg å gjøre det vanskeli for meg og vil at bmw skal ta på seg ansvar og gå over hele bilen og se at ALT av deler som er på bilen tilsvarer en 328. FIkk kjørt derifra og alt. men nå sliter jeg da verken Bmw norge eller bmw verksted vil hjelpe mej. Har skrevet ut dele tegninger på understell, bremser, travers, bremsekraftforsterker osv osv i dag både fra 320 og 328 der det viser at det er helt like deler på begge og håper jeg vil gå gjennom med dette. Vil prøve å få det gjennom sånn da jeg ikke får noe hjelp fra bmw sin side. så skal vegvesene selv få skrape vekk tektylen under bilen og finne delenumre på forskjellige deler..... Hvordan er det å kjøre bilen til en annen stasjon og få godkjent viss noen vet? De her i bergen er meget spess har jeg hørt( til og med statens vegvesen fra Voss sier de i bergen er noen "kuka", hehe) ANBEFALLER ALLE Å SNAKKE GODT MED SATANS VEGVESEN FØR DE BYGGER OM OG FØLGE REGLENE IHVERTFALL! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mering90 Skrevet Mai 28, 2011 Share Skrevet Mai 28, 2011 ikke kom til ålesund hvertfall... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiseth! Skrevet Mai 28, 2011 Share Skrevet Mai 28, 2011 Jeg snakka med GS bildeler her om dagen, de kunne ta en kontroll på bilen å sjekke at alt stemte. Men jeg må ha chassinr på bilen motoren kommer fra osv. De sa de kunne hjelpe meg med slikt om jeg betalte en fyr som jobbet der noen kroner som hadde erfaring med slikt! ta deg en tur på GS og snakk med dem du! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tam Skrevet Mai 30, 2011 Share Skrevet Mai 30, 2011 Jeg sliter med samme opplegg her i grunn. Har søkt om å få bygge om min 320 til 328 i desember, i mellomtiden bygde jeg bare om bilen. etter 2 uker kom svar fra BT om at det var greit men måtte vise bilen før jeg begynte noe jeg ikke gjorde. I dag var jeg endelig på BT og viste bilen med 328motor(håpte på at de ikke skulle henge seg oppi at jeg ikke var innom med bilen som 320, i og med at jeg hadde alt bilde og dokumenter på delene som er byttet, kvittering fra bmw at det er 328 motor og bremser) Men fikk ikke godkjent, nå har de bestemt seg å gjøre det vanskeli for meg og vil at bmw skal ta på seg ansvar og gå over hele bilen og se at ALT av deler som er på bilen tilsvarer en 328. FIkk kjørt derifra og alt. men nå sliter jeg da verken Bmw norge eller bmw verksted vil hjelpe mej. Har skrevet ut dele tegninger på understell, bremser, travers, bremsekraftforsterker osv osv i dag både fra 320 og 328 der det viser at det er helt like deler på begge og håper jeg vil gå gjennom med dette. Vil prøve å få det gjennom sånn da jeg ikke får noe hjelp fra bmw sin side. så skal vegvesene selv få skrape vekk tektylen under bilen og finne delenumre på forskjellige deler..... Hvordan er det å kjøre bilen til en annen stasjon og få godkjent viss noen vet? De her i bergen er meget spess har jeg hørt( til og med statens vegvesen fra Voss sier de i bergen er noen "kuka", hehe) ANBEFALLER ALLE Å SNAKKE GODT MED SATANS VEGVESEN FØR DE BYGGER OM OG FØLGE REGLENE IHVERTFALL! BMW norge kan du glemme. Jeg viste min på Risløkka i Oslo. Hvis du har chassi nummer på donorbilen kan du printe ut fra Realoem el på begge bilene. Bruk det som dokumentasjon. Godtar de ikke det som dokumentasjon ville jeg klagd dem inn for Samferdselsdepartementet , men er da viktig å ha all dokumentasjon på hva de tidligere har forlangt og hva som er gjort fra din side osv. Har gjort det selv før . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå