Gå til innhold

Clutch som plutselig forsvant. E12.....

SST
 Share

Anbefalte innlegg

Da jeg skulle flytte på min E12 518 her forleden, så var det absolutt ingen funksjon i clutchen. Pedalen går i bunn uten motstand. Kjørte den sist for noen uker siden, og da var alt i skjønneste orden.

Noen som kan ha en ide om hva som kan ha skjedd?

Takker for hjelp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det hydraulisk clutch på disse? Isåfall har akkurat den samme skjedd med min gamle e30, bare dette skjedde over natta.

Da var det slavepumpa på girkassen som det var en pakning som hadde ryki. Det samme kan skje med pumpa ved clutchpedalen.

Dersom det er wire, har jeg ingen aning, annet enn at den kan ha hoppet av noen plass, eller ryki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldi kurrant ;) du sjekker først den med clutchpedalen, den ligger sikkert rett i nærheten av pedalen. På min gamle e30 så måtte jeg demontere dekselet under rattet for å komme til.

Når det gjelder den slavepumpa på girkassa så er dette kjempelett! Det går kun ett rør inn på girkassa, og det er akkurat som ett bremserør, dette går inn i slavesylinderen som ligger midt på den ene siden på girkassen. På e30 så ligger den kjempegreit til å få skrudd av og på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...