Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jeg forstått det rett i at en 328i (m/M52B28) er begrenset på samme måte som en 323i er ift. en 325i? Hvis så, vil man kunne få samme ytelseshopp ved å sette et 325-innsug i en 328i?

Hadde satt pris på all info ang. dette da jeg har en E36 328i Cab i sikte.

Skrevet

Tja, Ved å bytte kun innsuget vil du nok havne på ca 200hk Det er mange som hevder mye mer, men det er nok noen "fantasihester" også da! Med diverse andre (og dyre) ting kan du nok havne på 240-245hk. Sugehester så klart!

Skrevet

Mer effekt på 5500 + og mindre i området 3000-4500 eller så. Totalt sett en bortkastet modifikasjon på en bil som går på veien, men veldig kjekt på en banebil.

240-250hk er fullt mulig, men det innebærer bytte av mye mer enn bare innsuget.

Skrevet

Bortkastet,, tja kommer litt an på hvilke bil den står i. Hadde det vært 528 ville jeg være helt enig! Det er er momentet som lider mest rundt 3000

Skrevet

Hvilke andre forandringer er det dere snakker om, og hvis man skal ta vekk alle muligheter som innebærer mer bråk (Jeg liker stillegående), hva sitter man igjen med da?

Skrevet
Hadde det vært 528 ville jeg være helt enig! Det er er momentet som lider mest rundt 3000

Du mener det er fint i en 328 og feil i en 728? Det er jeg for så vidt enig i, men motoren er jo så sterk at 1 og 2. forsvinner fort. Dermed står man med 3. hvor det begynner bli virkelig plagsomt - og 5500+ på 3. gir er jo tross alt 130km/t ++.

Skrevet

Tja, det er jo en smakssak (ref E30 M3 hvor det er ganske dødt under 4000)

Jeg har mod, M52B28 i en E30=lav vekt=fungerer utmerket!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...