Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har eid den E39 540i med manuell som dere linket til lenger oppe her, og det er en MEGET god bil. Jeg solgte den for 250 000 for 2 år siden, og sammenlignet med automat så blir det natt og dag. Vet at den nye eieren bare har kjørt den på sommersdager, 2-3000 km pr år eller noe. Så her er det mye bil igjen! Forbruk er også en del lavere enn automat.

Har forøvrig eid E39 540ia også, og det blir rått parti mot 540im 6-trinns getrag:) Råsterk den manuellkassa - Jeg holdt en E46 M3 opp en lang bratt tunnell me den bilen!

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Har ikke dårlig tid. Må få solgt min bil etterhvert. Og lakket den først. Litt lakkrust på en bakskjerm som skal taes først.

Jeg har noen krav. Den må være teknisk god. (kan lakke, bytte seter, rense seter osv, men orker ikke store mekaniske ting som ny girkasse, ødelagt styring etc etc), den må ha takluke og jeg må ha touring. Står på ski store deler av vinteren og tanken på å ha en 540i på autobahn med takboks er bare helt på trynet. Dessuten har jeg hund.

Vil se etter en manuell. men pris, teknisk stand og noen andre faktorer avgjør i første omgang.

Skrevet

Etter mitt bekjenskap så er det to 540i E39 med original manuellkasse på veiene i norge. Tok naf test på den før jeg solgte og de var helt i ekstase over hvor bra bilen var... hehe.. Relativt sjeldent med manuell på E39 540i.

• 3 months later...
Skrevet

kan skrive under på at E39 540i er en kjempebil, kjøpte den blå oppe på siden her i juli.

og er meget fornøyd med bilen for å si det slik :)

går også ganske så godt disse bilene.

min venter nå på nye bilstein dempere fremme :P

har akkuratt rundet 115k med den :P

å nå er bilen tilbake i sunnmøre!

rå førstebil kan jeg ihvertfall si :D

Skrevet

Vedr. manuell versus automat kommer det jo veldig an på hva kjøper er ute etter. Har kjørt litt E39 540ia, og jeg må jo si at det er veldig komfortabelt å kjøre rundt, og la høyrefoten ta seg av alt arbeidet. Så har man jo steptronic for litt selvkontrollert kjøring.

blir ikke helt det samme draget fra stillestående, ei heller like morsomt når det kommer til aktiv kjøring, men absolutt en veldig grei bruksbil. ;)

Skrevet

forbruket jeg har hatt på min til nå har vært ca 0,9 på langkjøring og 1,4-1,6 på kortkjøring med mye start/stopp eller såkalt rånekjøring :P

er jo meget pene biler dette her :)

x600lqs1ndggok2qkw1d.jpg

et stemningsbilde jeg synes vart bra:P

jmau73vaqml06t0fqei0.jpg

Skrevet

Har sjøl e34 540 med automat..

Veldig go bil å kjøre å behagli ,ed automt gir.

På små kjøring ligger eg nok borti 2 liter på mila.

Når eg henta den utforbi Bergen hadde eg den ned i 1,2 på ganske fin kjøring.

Skrevet

tja, kjørte rundt :P henta den i harstad (140mil) hjem, og da hadde jeg snittfart på 81km/t og 0.8 på mila, og til daglig 6-700km i uka, så lå den på 1.2, iblant 1.3 =P synes det var lovlig på en 4.4 V8 ihvertfall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...