dazzen Skrevet Mai 23, 2011 Skrevet Mai 23, 2011 Hei. Holder på å skifte vannpumpe på min 520i, men sliter med å få den av! Noen som har nyttige tips? Har hørt at den har links-gjenger, men hva kan brukes som mothold innerst på mutteren? Må jeg på bavaria å kjøpe spesialutstyr..
Kennethe34 Skrevet Mai 23, 2011 Skrevet Mai 23, 2011 Du sliter med å få av vannpumpa? Det er to hull med gjenger på vannpumpa der du kan skru inn m6 skruer for å tæsje den ut, da kommer den rimelig greit. Husk å skru like mye på begge sider. Eneste plassen det er links i sammenheng med denne jobben er på kjølevifta. Her må du ha en 32mm fastnøkkel, og en hammer som du slår på fastnøkkelen med. Slå i venstre hjørne av nøkkelen når den står på vifta, du må slå på skrått mot høyre for at dette skal funke. Noe rotete forklart, men håper det hjelper
dazzen Skrevet Mai 25, 2011 Forfatter Skrevet Mai 25, 2011 Takk for svar. Er nok kjølevifta jeg sliter med, vannpumpa er vel kanskje neste punkt i prosessen Vi har prøvd å slå med hammer på en skiftesnøkkel (sikkert mye bedre med fastnøkkel), uten å få den av. Føler vi sliter med motholdet, for når vi hamrer går hele reim-systemet rundt. Jeg tror egentlig jeg skulle hatt et verktøy ala det som er vist på link for å holde igjen. Skal reim tas av forresten? http://www.samstagsales.com/bmw/bmw88886115050x.jpg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå