Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Holder på å skifte vannpumpe på min 520i, men sliter med å få den av! Noen som har nyttige tips? Har hørt at den har links-gjenger, men hva kan brukes som mothold innerst på mutteren? Må jeg på bavaria å kjøpe spesialutstyr..

Skrevet

Du sliter med å få av vannpumpa?

Det er to hull med gjenger på vannpumpa der du kan skru inn m6 skruer for å tæsje den ut, da kommer den rimelig greit. Husk å skru like mye på begge sider.

Eneste plassen det er links i sammenheng med denne jobben er på kjølevifta. Her må du ha en 32mm fastnøkkel, og en hammer som du slår på fastnøkkelen med. Slå i venstre hjørne av nøkkelen når den står på vifta, du må slå på skrått mot høyre for at dette skal funke.

Noe rotete forklart, men håper det hjelper :)

Skrevet

Takk for svar. Er nok kjølevifta jeg sliter med, vannpumpa er vel kanskje neste punkt i prosessen :)

Vi har prøvd å slå med hammer på en skiftesnøkkel (sikkert mye bedre med fastnøkkel), uten å få den av. Føler vi sliter med motholdet, for når vi hamrer går hele reim-systemet rundt. Jeg tror egentlig jeg skulle hatt et verktøy ala det som er vist på link for å holde igjen. Skal reim tas av forresten?

http://www.samstagsales.com/bmw/bmw88886115050x.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...