nimitz Skrevet Mai 23, 2011 Skrevet Mai 23, 2011 Ser at det er flere tråder med nullstilling av olje indikator. Er avbildet en rund plugg med masse kontaktpunkter der en prøvelampe skal settes i en spesiell plugg. På min E39 finner jeg bare en kontakt, og den er avlang og sitter under et deksel på venstre side i et lite rom. Regner at det er der de kobbler på diagnose utstyret. Men hvordan få nullestille uten ett instrument for dette?
matss Skrevet Mai 23, 2011 Skrevet Mai 23, 2011 er vel ganske likt som på e36.. der bruker jeg bare en 5 cm ledningsstump som plasseres nedi pin 7 og 19, om jeg ikke husker heeelt feil:P rett meg om det er galt, hehe. du holder den der i rundt 4 sekunder mener jeg det var, med tenningen på posisjon 2. bare pass på å ikke hold den der mer enn 10 sek, da kan du risikere å nullstille andre ting.
baremats91 Skrevet Mai 23, 2011 Skrevet Mai 23, 2011 tenning av hold inne venstre knappen på kombi sett nøkkel i pos.1 (knapp holdes fortsatt inne) etter 2-3 sek kommer det opp noe tall i kombi, husker ikke helt hva det sto slipp knapp også trykk den inn igjen og hold den der til tallene begynner å blinke, slipp knapp og trykk 1 gang så skal servicelampa være nullet litt dårlig forklart, men du skjønner det nok
baremats91 Skrevet Mai 23, 2011 Skrevet Mai 23, 2011 er vel ganske likt som på e36.. der bruker jeg bare en 5 cm ledningsstump som plasseres nedi pin 7 og 19, om jeg ikke husker heeelt feil:P rett meg om det er galt, hehe. du holder den der i rundt 4 sekunder mener jeg det var, med tenningen på posisjon 2. bare pass på å ikke hold den der mer enn 10 sek, da kan du risikere å nullstille andre ting. ikke det samme på E39 etter slutten av 99. før det var det en rund kontakt i motor rommet som på E36, der kan man gjøre som du sier
BMWtotti Skrevet Mai 23, 2011 Skrevet Mai 23, 2011 Tror ikke jeg ville tatt sjansen på å kortslutte noe i en firkanta kontakt nei. Er som det blir sagt her den runde kontakta denne metoden er beregna for. Har ikke hørt om noen snarveier på E39 desverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå