Bmw.e30 Skrevet Mai 25, 2011 Share Skrevet Mai 25, 2011 1. Jeg har en BMW E30 320i, som er senket 60/40, men jeg kan ikkje finne TUV papirene på fjørene. Hva kan jeg gjøre får å få tak i de nødvendige papirene??? Og få det innført i vognkort? Er dette "umulig" og at jeg må kjøpe nye fjører for å få de godkjent og innført i vognkortet? 2. Clutchen på BMWen er normalt sett i ganske god stand, men hvis bilen har stått en liten periode (3-4 uke) så mister jeg all "kraft" i clutchen. Jeg har tidligere fått råd om å bare fylle på bremsevæske, og pumpe på clutchen for harde livet. Dette hjelper, for en liten periode. Jeg vet det er en lekkasje en eller annen plass, men har ikkje mulighet til å få bilen opp i lufta. Er det slavesylinderen som er gåen? Eller kan det være noe annet? Hvis slavesylinderen, er den vansklig å skifte? Takker for all hjelp Martin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan327t Skrevet Mai 25, 2011 Share Skrevet Mai 25, 2011 Du trenger en jekk. så finner du ut hvor det lekker. Lekker det fra slavesylinderen så lekker mest sannsynlig inn i kassa. når jeg har gjort det så har det rent ut mellom kasse og motor. Den er ikke spesielt vanskelig og bytte, kanskje litt trangt. Kan være litt knotete å lufte bare;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan327t Skrevet Mai 25, 2011 Share Skrevet Mai 25, 2011 Du trenger en jekk. så finner du ut hvor det lekker. Lekker det fra slavesylinderen så lekker mest sannsynlig inn i kassa. når jeg har gjort det så har det rent ut mellom kasse og motor. Den er ikke spesielt vanskelig og bytte, kanskje litt trangt. Kan være litt knotete å lufte bare;) Feil å si inn i kassa, Lekker inn i luftrommet hvor clutch og det der sitter;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw.e30 Skrevet Mai 25, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2011 Du trenger en jekk. så finner du ut hvor det lekker. Lekker det fra slavesylinderen så lekker mest sannsynlig inn i kassa. når jeg har gjort det så har det rent ut mellom kasse og motor. Den er ikke spesielt vanskelig og bytte, kanskje litt trangt. Kan være litt knotete å lufte bare;) Ok, takk. Noen som vet noe fornuftig angående TUV papirene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powerfulglenn Skrevet Mai 25, 2011 Share Skrevet Mai 25, 2011 Du trenger en jekk. så finner du ut hvor det lekker. Lekker det fra slavesylinderen så lekker mest sannsynlig inn i kassa. når jeg har gjort det så har det rent ut mellom kasse og motor. Den er ikke spesielt vanskelig og bytte, kanskje litt trangt. Kan være litt knotete å lufte bare;) Ok, takk. Noen som vet noe fornuftig angående TUV papirene? Du kan finne ut hvor du kjøpte de eller hvis du ser hva senkesettet heter så kan du selge mail til den bedriften så får du de papirene over Mail Mange som har gjort det veit jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw.e30 Skrevet Mai 26, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2011 Du kan finne ut hvor du kjøpte de eller hvis du ser hva senkesettet heter så kan du selge mail til den bedriften så får du de papirene over Mail Mange som har gjort det veit jeg Får e papirene over mail? Går det an å skrive ut "ekte" TUV papirer via de som er sendt på mail da? Hørtes litt for lett ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powerfulglenn Skrevet Mai 26, 2011 Share Skrevet Mai 26, 2011 Du kan finne ut hvor du kjøpte de eller hvis du ser hva senkesettet heter så kan du selge mail til den bedriften så får du de papirene over Mail Mange som har gjort det veit jeg Får e papirene over mail? Går det an å skrive ut "ekte" TUV papirer via de som er sendt på mail da? Hørtes litt for lett ut. Hehe, Ja er jo bare papir så er veldig enkelt Bare nr på senkesettet stemmer med papirene så går det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw.e30 Skrevet Mai 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2011 Hehe, Ja er jo bare papir så er veldig enkelt Bare nr på senkesettet stemmer med papirene så går det Jeg har kvitteringa da på at senkesettet er kjøpt. Står noe vare nr å styr der, kjøpt hos GS bildeler. Holder det til å få TUV-papirer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powerfulglenn Skrevet Mai 28, 2011 Share Skrevet Mai 28, 2011 Hehe, Ja er jo bare papir så er veldig enkelt Bare nr på senkesettet stemmer med papirene så går det Jeg har kvitteringa da på at senkesettet er kjøpt. Står noe vare nr å styr der, kjøpt hos GS bildeler. Holder det til å få TUV-papirer? Hvis det er ha så får du det garantert tror jeg;) send de mail og hør;) eller så har du morgan gs her på forumet;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw.e30 Skrevet Mai 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2011 Hvis det er ha så får du det garantert tror jeg;) send de mail og hør;) eller så har du morgan gs her på forumet;) Ok, takker for hjelpa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powerfulglenn Skrevet Mai 29, 2011 Share Skrevet Mai 29, 2011 Hvis det er ha så får du det garantert tror jeg;) send de mail og hør;) eller så har du morgan gs her på forumet;) Ok, takker for hjelpa Er ikke noe og takke for Men ta og post ut, om du fikk de papirene og evt hva som måtte til:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw.e30 Skrevet Juni 26, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2011 Liten oppdatering angående senkesettet. Har nå bestilt nytt senkesett fra GS bildeler... SuperSport senkesett m/dempere E-30 6-cyl. 60/40mm! Vet noen om det følger med TUV papirer med i settet eller må jeg hente det fra nettet/evt få det ettersendt? Bilde: http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /33244.jpg Fant noe TUV papir greier på tysk på GS sine sider... Er de 'lovlig' og 'godkjent' eller må jeg ha noe annet??!!?! Takker for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powerfulglenn Skrevet Juni 26, 2011 Share Skrevet Juni 26, 2011 Liten oppdatering angående senkesettet.Har nå bestilt nytt senkesett fra GS bildeler... SuperSport senkesett m/dempere E-30 6-cyl. 60/40mm! Vet noen om det følger med TUV papirer med i settet eller må jeg hente det fra nettet/evt få det ettersendt? Bilde: http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /33244.jpg Fant noe TUV papir greier på tysk på GS sine sider... Er de 'lovlig' og 'godkjent' eller må jeg ha noe annet??!!?! Takker for svar. TUV følger nok med ja:) Pleier alltid å stå på tysk som jeg har sett:) KJØR PÅ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw.e30 Skrevet Juni 26, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2011 TUV følger nok med ja:) Pleier alltid å stå på tysk som jeg har sett:) KJØR PÅ! Ok, konge... Skal mest sannsynlig monteres på tirsdag Må vel ha firhjuls kontroll for å få det godkjent osv? Noe annet som må 'justeres' får å få det godkjent? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powerfulglenn Skrevet Juni 26, 2011 Share Skrevet Juni 26, 2011 TUV følger nok med ja:) Pleier alltid å stå på tysk som jeg har sett:) KJØR PÅ! Ok, konge... Skal mest sannsynlig monteres på tirsdag Må vel ha firhjuls kontroll for å få det godkjent osv? Noe annet som må 'justeres' får å få det godkjent? du må ha det ja;) også hvis du ikke tar det så slites dekka ut;) er ikke noe mer tenker jeg;) husk at du må ha orginal ( 15") felger for at det skal bli godkjent;) man kan ikke komme på bt med 17" felger hehe;) hvis du skjønner? lykke til da:) håper jeg får godkjent 80/80 senkesettet mitt:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå