nemo Skrevet Mai 25, 2011 Share Skrevet Mai 25, 2011 Hei. klarte og dra over gjengene på min bmw e46 320. så lurte jeg på om jeg må løfte motoren opp litt får og få ut bunnpanna, noen som vet det. måtte hvertfall det på e30en min. men er jo litt lettere og bedre og komme til på de bilan. noen som har gjort dette før? eller eventuelt hvor mye det koster og gjøre det på verksted??? Moderatiredit (S.Hafsmo): Endret topic for å inkludere spørsmål og biltype Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet Mai 25, 2011 Share Skrevet Mai 25, 2011 Gjengene på hva da? Oljeavtappninga? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Mai 26, 2011 Share Skrevet Mai 26, 2011 Kanskje du kan bruke slike, så kan du unngå å demontere bunnpanna? http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Verkt ... sjonssett/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Mai 26, 2011 Share Skrevet Mai 26, 2011 Kanskje du kan bruke slike, så kan du unngå å demontere bunnpanna? http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Verkt ... sjonssett/ Jeg også ville foreslått dette, men hvordan blir det med metallspon? Går det og støvsuge litt så bruke en magnet og til slutt slå på litt diesel for at det siste skal renne ut? Det meste vil kanskje stoppe i filteret umiddelbart? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SideIn Skrevet Mai 26, 2011 Share Skrevet Mai 26, 2011 ikke Diesel, magnet virker ikke siden det er alunimum. støvsuger var et bra alternativ det hadde jeg begynt med for så å tømme på en liter olje for å flushe litt. bør ikke satse på at filteret skal fikse opp i det, sponen skal da gjennom pumpen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Mai 26, 2011 Share Skrevet Mai 26, 2011 Hvorfor ikke diesel. Den renner ut bedre og vil få ut mere spon. Smører gjør den også så ikke farlig om det blir igjen noen dråper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SideIn Skrevet Mai 26, 2011 Share Skrevet Mai 26, 2011 Hvorfor ikke diesel.Den renner ut bedre og vil få ut mere spon. Smører gjør den også så ikke farlig om det blir igjen noen dråper. Det jeg har hørt er at diesel ikke er bra for lagerene. så det krever flushing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Mai 27, 2011 Share Skrevet Mai 27, 2011 Ikkje heilt uvanleg å ha på ein liten dieselskvett like før oljeskift for å rense litt ekstra. Så litt diesel vil nok gå heilt fint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå