Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Var akkurat ute en tur, og så det at ABS og ASC lampen begynnte å lyse. Har lest litt rundtom, og at det muligens er ABS sensoren som er problemet? Evt. andre ting som kan være feil? Ser at dette er en svakhet på E39. I mitt tilfelle er det snakk om en 523IA.

Skaffet meg også nye superwhite til parklysene i dag hos GS. De hadde kun et sett inne til grøftlysene som var gule, og ikke hvite som jeg skal ha.

Hvilke og hvor får jeg tak i pærer som matcher parklysene?

Det er snakk om en 99' model E39 med M-optikk.

Skrevet

Aldri fått tak i vanlige halogen pærer som matcher helt, monter xenon du :)

Ang ABS og ASC lampa, ta en diagnose så finer du ut hvilken sensor det er. Men mest sannsynlig er det vel venstrebak eller høyrebak, fungerer speedometeret ditt? Ta en diagnose, kan sikkert hjelpe deg med det om du trenger :)

Skrevet

Lampen slo seg faktisk av igjen etter jeg jeg var inne på en grusvei. Ganske lettet, da slipper jeg å skifte noe ABS lampe, og unødvendig kostnader :)

Xenon i grøftlysene tenker du ? :) Det må da finnes noen pærer som lyser hvitt, og ikke gult som de jeg har på nå gjør? :)

Skrevet

såkalte nightbreaker pærer skal lyse hvit, får de på torshov osv

har opplevde det samme noen ganger i vinter på min 96 e39 at abs og asc lampa lyser, pleier bare ta en liten tur så av og på med tenninga så slokker det,

• 8 months later...
Skrevet

Gammel tråd, men jeg har fått det samme problemet i dag. Var ute på ærender og var innom flere butikker. Når jeg skulle starte motorn for og kjøre hjemover så lyste plutslig ABS og ASC lampene.. og jeg har litt is i oppkjørslen så jeg kom meg ikke opp.. spant som bare juling :P heh..

Men anywhooo.. Tok og skrudd bilen av og på og da virket det igjen, og kom meg opp oppkjørslen uten problemer.

Men så skjedde det samme igjen senere da jeg skulle ut og kjøre igjen.. og det ordnet seg til slutt når jeg skrudde av og på bilen 3-4 ganger...

Rare greier.. Dårli kontakt på abs sensor ? smuss og drit ? kan jo ikke være gåen når det begge gangene har ordnet seg selv igjen ?

Skrevet
Rare greier.. Dårli kontakt på abs sensor ? smuss og drit ? kan jo ikke være gåen når det begge gangene har ordnet seg selv igjen ?

Joda. Hadde samme problem på min E39. Kom og gikk litt i begynnelsen, også var det slutt. Byttet sensor, problem løst.

Like greit å få byttet sensor først som sist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...