Svendsen Skrevet Oktober 7, 2011 Skrevet Oktober 7, 2011 Liker selv både E28 og E30! Godt vi har ulike mennger da Men man kan ha litt bredere spekter enn kun å like E28 og opprusta Mk2're
joachim sørlie Skrevet Oktober 7, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2011 Bra vi er forskjellige ja, ellers hadde jeg gitt opp e28'n hvis alle hadde hatt det
joachim sørlie Skrevet Oktober 8, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2011 JEG HATER DIFFER!! Ja, jeg driver med bakakslingen nå, og den vil absolutt ikke sammarbeide... Så får se hva slags diff som blir brukt til slutt.. Står mellom to helt like, bare den ene passer "firkanta" mellomaksel og dem andre passer den "runde".. Hvem burde jeg bruke med tanke på hva som holder? Tipper det er den firkanta..!
joachim sørlie Skrevet Oktober 8, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2011 Og det der passer omhverandre på girkasse og?
M|Fjeld Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 Er vel zf/m3 kassa en slik aksling passer til, er slik på e21 utafor her
joachim sørlie Skrevet Oktober 8, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2011 Hmm, javell.. Men en ting stussa jeg på i dag, hvorfor står ZF kasse på 1,8l min? Hvis dem skal være så bra så skjønner jeg ikke hva den gjør på en så sur motor..
M|Fjeld Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 Hmm... nei si det. Har funnet det på to 320 og 323 e30'r jeg har hatt.. Sett zf kassa på b28'n så vil trolig mellomakselen passe
Pedi Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 Hmm, javell.. Men en ting stussa jeg på i dag, hvorfor står ZF kasse på 1,8l min? Hvis dem skal være så bra så skjønner jeg ikke hva den gjør på en så sur motor.. At det er heter ZF betyr ikke nødvendigvis ikke at det er best i test for det?
ealoken Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 Jeg har girkasse, grom clutch og trykkplate liggende
M|Fjeld Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 Hmm, javell.. Men en ting stussa jeg på i dag, hvorfor står ZF kasse på 1,8l min? Hvis dem skal være så bra så skjønner jeg ikke hva den gjør på en så sur motor.. At det er heter ZF betyr ikke nødvendigvis ikke at det er best i test for det? Vel, tåler jo mer og har sluttutveksling på 1:1.. så ikke vet jeg rett meg hvis jeg tar feil
joachim sørlie Skrevet Oktober 8, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2011 Hmm, javell.. Men en ting stussa jeg på i dag, hvorfor står ZF kasse på 1,8l min? Hvis dem skal være så bra så skjønner jeg ikke hva den gjør på en så sur motor.. At det er heter ZF betyr ikke nødvendigvis ikke at det er best i test for det? Hehe, nei! Men har sett mange bruker de kassene på turbobygg og slikt, og ser nesten aldri noen til slags heller.. Har jo en getrag 260 kasse også, hva blir best av den og ZF kassa? Som tåler juling.. Erik, lommeboka sier vist at det kan den inne akseptere... Ble litt budsjett sprk på alle turbo tingene jeg kjøpte her
M|Fjeld Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 ZF fremfor Getrag lett! Råere utveksling på ZF kassa også
joachim sørlie Skrevet Oktober 8, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2011 Det er det altså.. Da har jeg jo en getrag 260 i reserve da Når jeg stakk til en kompis ista så satt jaggu meg pappa på alle fire i garajsen og mekka på diffen min! bra han også fattern er ivrig
H_Vatn Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 må vell tenke på at det finnes mange forskjellige zf kasser og da. tror nok ikke zf kassa på m10n din er den beste gitt. jeg kjørte med 260kassa og synes den funka fint. morten kjørte vell og 260kasse på sin m30 med 1,5bar i ladd og hadde ikke noe problem med det. og vis du skal bruke m10 kassa så må du sikkert bruke den mellom akslingen osv og den kommer til og se ut som en potetskru. jeg knuste en slik mellom aksling med min orginale 518 ved litt sparking i 2gir;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå