Gå til innhold

Sørlies e28 banebil! * over og ut, SOLGT... *


joachim sørlie
 Share

Anbefalte innlegg

Problemet for enkelte av oss på 17-18år, er at vi ikke har lært å drite penger enda som visse andre x) så blir dyrt å "bygge" ordentlig bil da :P

Ikke for å være eplekjekk, men det vil bare være naivt å tro at en normal kar på 18 skal kunne bygge det råeste av det råe. Det er ikke lett å hoste opp 6-sifret beløp++ til bilbygging i en så ung alder.

Det er vanskelig nok i en voksen og "etablert" hverdag.

Mitt råd til deg er det samme som jeg ga Joachim tidligere: bygg etter din egen lommebok, bygg i din egen stil og i ditt eget tempo. Ikke bry deg om hva andre syns, og ikke sats for høyt. En ER ikke nødt til å bygge den råeste og fineste bilen i norge i en alder av 18. Bruk heller pengene på viktige bildeler i første omgang, for så å montere inn gull etterhvert. Du vil merke gleden av bilbygging uansett, believe me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke for å være eplekjekk, men det vil bare være naivt å tro at en normal kar på 18 skal kunne bygge det råeste av det råe. Det er ikke lett å hoste opp 6-sifret beløp++ til bilbygging i en så ung alder.

Det er vanskelig nok i en voksen og "etablert" hverdag.

Mitt råd til deg er det samme som jeg ga Joachim tidligere: bygg etter din egen lommebok, bygg i din egen stil og i ditt eget tempo. Ikke bry deg om hva andre syns, og ikke sats for høyt. En ER ikke nødt til å bygge den råeste og fineste bilen i norge i en alder av 18. Bruk heller pengene på viktige bildeler i første omgang, for så å montere inn gull etterhvert. Du vil merke gleden av bilbygging uansett, believe me...

Må vell bare si meg veldig enig i dette sitatet av Pedi her :D Kjenner meg veldig mye igjen her, da jeg begynte som 16åring å kjøpte meg en 325ix som jeg hadde SÅÅ store planer for, som ble bare skrudd fra hverandre og solgt -.- Skjemmes litt over det, men nå , to år etter har jeg lært meg litt mere, og bruker pengene på litt mere nødvendige ting, og samt ikke tar alt på engang :D

Mvh

Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er så einig med Pedi, ein ting er iallefall sikkert og det er att det går aldri etter tidskjema :)

Eg skulle vere ferdig til Mai ifjord, fekk ikkje kjørt bilen før Rudskogen September...

Neste år har eg satt meg som mål å bli ferdig til Mai igjen men om det ikkje går er det heller ikkje krise ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, det har jeg merka, skulle jo være klar til denne sommeren som var jeg, men mye ville ha mer før jeg i det hele tatt fikk prøvd bilen.. men tror det var like så greit egentlig, litt leit og ikke fått prøvd bilen noe særlig da. men håper på og få med meg noe is kjøring i vinter, håper! jeg får straks en motorbukk nå, så da får jeg begynt på det prosjektet hvertfall, tar jo noen timer det og! da er jeg litt lenger på vei hvertfall :) men Alpina`n vil jo ha sitt den også, både penger og tid, så jeg får bare ta tiden til hjelp og ta ting etterhvert som jeg får råd til de bilprosjektene her, skal jo leve utenom dem også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det må vi så absolutt, men når bilen har tatt alt så man ikke har råd til og leve da? -.- ehehe! ;)

har forresten kjøpt meg stort telt nå, som jeg kommer til og bruke på treff til sommeren, det er sånn man må sette opp selv..så lurer på og sette opp det hjemme her og innrede det som en " garasje" med varme og diverse, hva tror dere? finner pokkern meg ikke noe plass et annet sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smell opp teltet over bilen din... Så står du iallefall tørt og vindfritt - men å få opp varmen der? Neppe... Fyringsutgiftene dine vil bli skyhøye. Men som sagt, du står (forsåvidt) vindfritt og tørt, og det hjelper nå på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo, dere som leser tråden ;)

det begynte og snø i dag når jeg var på skolen, noe de fleste merket sikkert! :D

så jeg tenkte kanskje jeg skulle sette opp det nye teltet mitt.. så jeg fikk med mamma og hente det, ringte noen venner, og plutselig var vi igang! vi hadde ikkenoe bruksanvisning, så vi hadde mange gode lattere kan man si :) hadde det morro og hørte på musikk og styra og ordna! men det begynte og gå etterhvert :)

er det bare jeg som har skjønt det er kaldt ute? i full "parkdress" som er 50 nummere for stor og greier :lol:

iphone008-7.jpg

etter det begynte vi og skjønne litt mer hva som skulle hvor osv.. da begynte det egentlig og gå ganske kjapt med og sette opp teltet!

vi fikk opp rammen ganske kjapt egentlig! :)

iphone009-5.jpg

iphone010-10.jpg

så når vi hadde den oppe manglet vi kun " taket " og veggene :) Gikk kjapt det og! var bare ramme som vi måtte finne ut hvor alle delene skulle hen..

iphone002-4.jpg

iphone003-8.jpg

iphone007-5.jpg

iphone006-7.jpg

parkerte bare like så godt Alpinan inn der i natt jeg, da jeg ikke orket og sette inn e28`n i kveld.. teltet skal ikke stå der, skal flyttes bak det ene huset man ser der, så legger jeg nok noen plater under.. skal forresten også opp vegger der det er åpent nå.. men ville inn da vi hadde vært uten en god stund.

ikke noe særlig spennende det her, men jeg har da fått meg et tak over hodet til og stå under, er god plass foran og bak bilen, men litt trangt på sidene, men det må jeg bare overleve..

over og ut for i dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...