Gå til innhold

Sørlies e28 banebil! * over og ut, SOLGT... *


joachim sørlie
 Share

Anbefalte innlegg

jeg stusser veldig på om jeg skal lage meg hardykobling i alu, hva tror dere om det? tror det kan funke bra jeg, blir stumt, men men :D

Det vil ikke fungere. Hardykoblingen må det være litt svikt i, ellers vil du få vibrasjoner i mellomakselen, og tilslutt utmattingsbrudd i koblingen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg stusser veldig på om jeg skal lage meg hardykobling i alu, hva tror dere om det? tror det kan funke bra jeg, blir stumt, men men :D

Det vil ikke fungere. Hardykoblingen må det være litt svikt i, ellers vil du få vibrasjoner i mellomakselen, og tilslutt utmattingsbrudd i koblingen..

Eg veit om fleire som kjøyre med hardy i alu, funker greit det men blir mykje vibrering osv...

Kva er foresten grunnen til att du vil det? Bmw sine hardy koblinger tåler mykje pryl så lenge alt sitte som det skal.

BTW, kjøyr på med dei breddingane! Men da må du ha felgar deretter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg stusser veldig på om jeg skal lage meg hardykobling i alu, hva tror dere om det? tror det kan funke bra jeg, blir stumt, men men :D

Det vil ikke fungere. Hardykoblingen må det være litt svikt i, ellers vil du få vibrasjoner i mellomakselen, og tilslutt utmattingsbrudd i koblingen..

Eg veit om fleire som kjøyre med hardy i alu, funker greit det men blir mykje vibrering osv...

Kva er foresten grunnen til att du vil det? Bmw sine hardy koblinger tåler mykje pryl så lenge alt sitte som det skal.

BTW, kjøyr på med dei breddingane! Men da må du ha felgar deretter :)

har ikke noe spesiell grunn, men prøver bare og huke ut mest mulig som kan ta kvelden på treff, orker rett og slett ikke og kjøre mange timer så ryker en sånn liten fille ting.. :) kan jo ikke ha med en hel bil i reserve heller, så får jeg lagd alt sånn custom deler av en kompis gratis så :)

lurer FÆLT på det med bredding, men usikker også, vanskelig,, er jo ikke bare bare, har man starta må man gjøre det ferdig uansett om man ikke liker det eller ei.. men vi får som sagt se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet av et ferdigkoblet haltech e9 med stortsett alt du trenger av følere, coiler osv osv.. går for 5-6000.. billig og bra..

er ikke det bare tilleggs sprut? eller er jeg på jordet og plukker steiner nå? mente jeg leste om at det var det nå for ikke så lenge siden, eller var det F9.. hmm :whatever:

Er vanlig sprut med electromotive coilpack. b35 gaspjeld med m50 tps.. og s38 triggerhjul.. e mappa opp til 0,3 bar på m106 så dette er nok bare å montere på motoren din å starte opp.. må inn å få deg et skikkelig map da, så skal du se at motoren din blir ilsint:)

'synes det er grisebillig for et komplett ferdig sprut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5-6k var ikke mye nei :shock:

Absolutt hver ei krone for et sånt bygg som det her..

Bare tenning og bensintilførsel er rett så skal det mye til for å ødelegge en orginal m30..

Slå til!!:)

Jeg tok en 2minutters burnout i verkstedet med en m30b34 som hadde SINNSYK råde bank... ble faktisk ikke verre av det:P hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hardykobling er en av de siste tingene jeg ville bekymret meg for.. :wink:

Er du skeptisk til om den blir å holde så bytter du den med en ny original NÅ.

Så skal du se at den kommer til å vare leeenge.. :)

Når de ryker så blir de ikke umiddelbart revet i filler heller, du vil merke det som små vibrasjoner til å begynne med.

Når det gjelder skjermbredding, er det ikke lurt å styre unna så alt for brede dekk når du har planer om drifte?

Brede hjul kan bli dyrt i lengden, samt det er vel ikke ønskelig med FOR mye grep i drifting? :)

Slik bredding kler i mine øyne breeede slicksdekk og sporkjøring bedre enn drifting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...