Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei lurte på om noen kunne hjelpe meg litt ang noen lamper som lyser på en bmw 318 i 2000 mod. motorlampen lyser hele tiden men merker ikke noe veldig forskjell på bilen, det eneste jeg merker er at den lugger litt når jeg drar den til 3-4000 omdreininger på 2-3 gir.

og abs lyset og antispinn lyser av og til og slokker igjenn ettersom det paser bilen selv. og når lyset ikke lyser så hender d at abs slår inn i lav fart selv om jeg ikke står på stive hjul?

kan noen si meg om dette er en abs føler og evt feil ved motorlampe? :-)

Skrevet

Dette er 99 % sikkert en ABS-sensor, har opplevd det slik før. Angående motorlampen er jeg ikke sikker. Men det er sjeldent positivt at den lyser, hehe.

Skrevet

lyser den rød eller gult ?

Lyser den rødt er Oljetrykket LAVT, og du må nok lete etter ny mtor vis du har kjørt rundt med det slik

Skrevet

hehe ok ja var det jeg regna med at det kunne være en føler, har tatt diagnose på den men di finner jo ingen feil heller på at det er en abs føler som er gåen. men han fikk noe ang motorlampen at det var noe blandings feil, at den fikk for lite bensin eller noe?

er det alvorlig trur du eller? :P

også lekker den litt eksos har også hørt at det kan være det også at den lyser pga feil avgasser kan dette stemme? :-)

Skrevet

Ang. feilen på ABS og antispinn er det nok nesten heilt sikkert ein sensor. Sidan feilen berre er der av og til kan det godt hende det berre er dårleg kontakt. Du kan nappe ut kontaktane og blåse reint, evt. smøre litt, det kan vere nok. Om feilen er der permanent kan du ohme sensorane, dei skal ha omtrent samme motstand (trur det er ca. 1 kOhm).

Skrevet

ok:-) hvor ligger evt di kontaktene eller sensorene? ser jeg den med en gang jeg tar av hjulet eller? du har ikje noe peiling eller noe forslag til motorlampa mi også vel? :P den lyser konstant, den kom for en stund siden etter en bråbrems, men om det er årsaken til at den kom vet jeg ikke men den kom rett etter i alle fall, men kan godt være den hadde begjynt uansett da. men di sier karnskje d kan være noe blandingsfeil at den får for lite bensin?

Skrevet

Når du tek av hjulet vil du sjå den "på innsida", berre følg ledningen som går inn der, sensoren er vel ca. 4-5 cm lang og kanskje 2 cm tjukk. Berre pass på å ikkje forveksle den med slitasjevarslar for bremseklossane (trur desse er på høgre bak og venstre framme), men du ser fort kva ledning som går til kva :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...