Gå til innhold

Grunninstilling på m43b16? Noen som kan?

andersen_e36
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det er noe merker jeg skal stille motoren på en m43b16? Finner bare et stk på drevet som sitter på kammen.. men da må det vel være et til? finner heller ikke noe på reimhjulet.. Bilen starter jo ikke, så lurer på om kammen skulle vært snudd 180 grader.. Noen som vil gi meg et par gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På baksida av veiva er det et lite hull. gjennom dette kan du stikke en skrutrekker eller en dor gjennom når veiva står i tdc. hvis den står feil så får du ikke denne doren gjennom.

:) ellers skal det også være et merke på blokka foran altså og et lite hakk i reimhjulet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det!:) fant ut at det bare var det merket på drevet på kammen som stemte.. :s

så jeg dreit rett og slett i de andre merkene! tok ut pluggene, stakk en skrutrekker ned så jeg kjente stemplet, og fikk stempel nr 1 og 4 på topp. så da passet merket på kammen, men kammen stemte ikke med tenning osv. da stod kammen på tenning på nr 3. så tok av drevet, snudde kammen til den stod på tenning på nr 1 og skrudde det sammen igjen.. Bilen startet med en gang :) jippi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...