Jolle Skrevet Mai 29, 2011 Share Skrevet Mai 29, 2011 Som emne sier lurer jeg på om jeg skal ha storservice på min e46 ved 120 000? har hørt litt prat om dette, men ikke funnet ut om det stemmer. så står det inspection i displayet i bilen, hva betyr det? er 6000km siden jeg byttet olje, oljefilter osv... og da nullstilte jeg den service lampa. håper på ett par oppklarende svar rundt dette:) Mvh Daniel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jolle Skrevet Mai 29, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2011 noen må da vite detta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Mai 29, 2011 Share Skrevet Mai 29, 2011 Det står i intervaller. først oljeskift, så inspection, så oljeskift, så inspection II. Hvis du tar oljeskift f.eks. etter inspection (liten service), og nullstiller lampen for oljeskift, vil neste intervall dukke opp hver gang du starter bilen, for å demonstrere og nedtelle til neste service. Stor service/inspection II pleier å være rundt 100 000 og 120 000 ja. Mener å huske at E46 registrerer kjørestilen din også, så servicene kan komme noe tidligere eller senere i forhold til andre med en annen kjørestil enn deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jolle Skrevet Mai 29, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2011 Takk. Men, det står at jeg kan kjøre 20 000km før service når jeg starter bilen, men "inspection" lyser også, litt forvirret kan man si. inspection II blei tatt på 83 000km, ifølge serviceboka. så har jeg tatt div oljeskift,filter osv skift etter dette. så det kan stemme at jeg må ta inspection I nå da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Mai 29, 2011 Share Skrevet Mai 29, 2011 Det kan nok stemme ja! Fikk du ikke med servicehefte og brukermanualen? Der står det mye nyttig Blant annet hva symbolene/piktogrammene/tekstene betyr, og hva fargene på lysene betyr. (grønn, gul og rød) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Mai 30, 2011 Share Skrevet Mai 30, 2011 Takk.Men, det står at jeg kan kjøre 20 000km før service når jeg starter bilen, men "inspection" lyser også, litt forvirret kan man si. inspection II blei tatt på 83 000km, ifølge serviceboka. så har jeg tatt div oljeskift,filter osv skift etter dette. så det kan stemme at jeg må ta inspection I nå da? Dette betyr at det er 20000 km til du skal ta inspection 1. Som allerede nevnt går det ein syklus med oljeservice - inspection 1 - oljeservice - inspection 2 - oljeservice - inspection 1 osv. Som også nevnt står dette ganske godt forklart, inkludert alle sjekkpunkt, i serviceheftet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jolle Skrevet Mai 30, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2011 åja, så det betyr at det er 20 000km til jeg skal ta "inspection"...? så etter at jeg har kjørt 20 000km og tatt inspection så teller den ned til neste oljeskift? aldri sett at det står inspection etter antall km jeg har igjenn å kjøre, men da har det sikkert stått der hele tiden? sikkert ikke tenkt over det før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Mai 30, 2011 Share Skrevet Mai 30, 2011 Før har det nok stått x antall kilometer og oil service e.l. Som sagt står det god beskrivelse i serviceheftet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå