Gå til innhold

Trenger å høre erfaringer med å importere selv.

larserso
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Da er 3-serien solgt og jeg må jakte fort og effektivt på en 5-serie. Trenger mer plass og skal ha en facelift E61 med motoren med 177hk (ser det også står noen med 163hk som muligens er samme motor men mindre effekt og CO2?). Utifra hva jeg har sett på mobile.de+toll.no så er det en del å spare kontra å handle her til lands så jeg vurderer å importere da jeg ønsker å ha minst mulig billån og helst mindre enn jeg har hatt til nå siden vi nettopp har kjøpt hus osv. Derfor må jeg henvende meg til dere :)

Er det noen her som har erfaringer med å importere selv? Hva er fallgruvene? Leser om folk som mener de har handlet biler med fradrag av tysk moms på 19%, men det har vist seg å være feil så bilen har blitt dyr. Er det byer eller områder man bør styre unna? Tenker å holde meg til litt større forhandlere som har vært flere år på mobile.de.

Jeg kjenner en som har importert en del biler tidligere gjennom sitt selskap, men han har sluttet med det. Han har sagt seg villig til å være med å se på annonser jeg sender han og han har "sin" kontaktperson i Tyskland fortsatt som jeg kan få benytte meg av. Det vil koste 7500,-, men da er jeg helt sikker på at det ordner seg med tysk moms, han kan reise å se på bilen, ordne med frakt til Norge etc. Men, jeg har også lyst til å reise ned å se på bilen selv da jeg er veldig nøye, kanskje finne flere biler i nærheten av hverandre før jeg bestemmer meg, og så kjøre hjem da det kanskje ikke blir dyrere enn å få frakta opp. Om jeg først skal til Tyskland for å se selv og samtidig holder meg til de største forhandlerene tenkte jeg å prøve å sette meg inn i om det er like forsvarlig å gjøre alt sammen selv (med bistand fra han her i Norge) og slippe utgiftene til han i Tyskland.

Meninger, synspunkt og innspill mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...