espen540 Skrevet Mai 30, 2011 Skrevet Mai 30, 2011 Hei. Jeg har litt problemer med at motoren bare fjusker å lugger. På tomgang går turtallet opp å ned. helt opp til 2500 å helt ned til 0 så den stopper. Når jeg kjører går den bare å lugger å går uvevnt. hvis jeg drar på så blir noe borte, men den napper litt rundt 4-5tusen omdr. Har gått over alt av vakumslanger så den skal ikke få noe falsk luft. Luftmengdemåleren er også blitt byttet, men den ble ikke noe bedre. Noen som har noe tips?? Takker for alle tips jeg kan få Bilen er forresten en E36 325i coupe 92mod. Kan lambda-sonden ha noe med dette å gjøre? Mvh Espen.
espen540 Skrevet Mai 30, 2011 Forfatter Skrevet Mai 30, 2011 Ja det gjør det. Er nok litt verre på kald motor, men er litt vanskelig å forklare fordi noen ganger kan den være helt mens andre ganger er den helt jævli. men har vel funnet ut at det spiller ingen rolle om motoren er varm eller kald. kommer uansett.
Kennethe34 Skrevet Mai 30, 2011 Skrevet Mai 30, 2011 Kan være: lambdasonde, motorstyreenhet, kjølevannstempgiver, lufttempgiver++ Det billigste for deg vil være å ta en diagnose pga delebytt feilsøk kan bli jævlig dyrt
espen540 Skrevet Mai 30, 2011 Forfatter Skrevet Mai 30, 2011 Tusen takk for svar:) Tenkte jeg skulle få tatt en diagnose på den ja. var en som bestemt mente det var luftmengdemåleren men den ble ikke noe bedre. er ikke så ivrig etter å bruke flere tusen på deler som faktisk er i orden så er vel best det:P
Kennethe34 Skrevet Mai 30, 2011 Skrevet Mai 30, 2011 En ting du kan sjekke før diagnosen er styreenhet! E36 er plaget med dreneringen fra styreenhets"boksen". Om du ikke vet hvor den er, så ligger den bak ett deksel ved torpedoveggen rett bak + kontakten i motorrommet. Koble fra batteriet, ta ut styreenheten, åpne den og kontroller for irr. Er dette ok har du sannsynligvis eliminert styreenheten ihvertfall
espen540 Skrevet Mai 31, 2011 Forfatter Skrevet Mai 31, 2011 Skal se på den å se om jeg finner noe:) Takk:)
espen540 Skrevet Juni 12, 2011 Forfatter Skrevet Juni 12, 2011 Den styreenheten er det den som den store/breie kontakten ifra motoren går inn i? Den første boksen bak dekselet?
hao Skrevet Juni 12, 2011 Skrevet Juni 12, 2011 Jaging på turtall tyder oftest på at motoren får falskluft. Det kommer inn luft etter lmm. Sjekk slanger og koblinger på belg og slanger for sprekk eller hull. Videre er det lmm og lamda som oftest lager trøbbel
espen540 Skrevet Juni 23, 2011 Forfatter Skrevet Juni 23, 2011 okei:) Har byttet luftmengdemåleren og gått over alt av vakumslanger å den ble ikke bedre, men har ikke sjekka lambdasonden enda.
espen540 Skrevet August 8, 2011 Forfatter Skrevet August 8, 2011 etter diagnose så fant vi ut at lambdasonden ikke er med i det hele tatt. så får håpe den blir bedre etter jeg har bytta den
espen540 Skrevet Desember 25, 2011 Forfatter Skrevet Desember 25, 2011 har sliti litt med koblinga på den lambdasonden fordi orginalkontakta er klippa av på bilen. Rakk ikke å finne helt ut av det før bilen ble parkert for turboprosjekt i vinter men hvis noen vet hvordan den skal kobles (fargekombinasjoner) så si gjerne ifra fargene på bilen er 4stk a: 1 svart, 1 brun, 1 gul og 1 grønn om jeg ikke tar helt feil. lambda er: 2stk hvite, 1 svart og 1 grå.
hao Skrevet Desember 25, 2011 Skrevet Desember 25, 2011 viewtopic.php?p=72310#72310 Eller søk på koble lamda. Mange tråder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå