Cryfry Skrevet Mai 31, 2011 Skrevet Mai 31, 2011 Hei! Skal ta å bytte ut bensintank føleren i min E34 520i iogmed at den gamle ikke funker som den skal. Det jeg lurer på er om jeg må ha tom tank når jeg skal gjøre dette? Løsnet så vidt på den ene av di to slangene og bensinen begynte å renne ut som bare det. Noen som kan fortelle meg om det er trykk i disse slangene som gjør dette og at det stopper etter en liten stund, eller om det må være tom tank for å bytte denne? Noen som har en liten kort grei forklaring om demontering av disse og kan dele litt erfaring angående det? Takker for alle svar! Mvh Kenneth
hanskr Skrevet Mai 31, 2011 Skrevet Mai 31, 2011 de er trykk i slangane ja, vil slutte å renne etter ei stund
Cryfry Skrevet Mai 31, 2011 Forfatter Skrevet Mai 31, 2011 Ok, hjelper det om jeg tar å letter på trykket med å åpne bensinlokket? Har du en kort guide til hvordan å gjøre det på lettest mulig måte? Noe spesielt jeg må tenke på? Takker for svar!
hanskr Skrevet Mai 31, 2011 Skrevet Mai 31, 2011 hjelper ikke å opne lokke i tanken, er ikke der trykke er. de er mellom pumpa i tanken - til filtere og fram til galleriet på motoren. er eit par bar trykk. akkuratt korleis du skal bytte tankelementet veit eg ikke, har demontert de på ein bil- å da tok eg ned tanken - veit ikke om de går ann å gjere uten. var ein enkel sak når tanken er nede- men ein del jobb me å få denn ned fra påfyllingshole lykke til
Bjrnar89 Skrevet Mai 31, 2011 Skrevet Mai 31, 2011 Det er trykk i den ene slangen, den som går fra pumpa og frem til dysene. Den andre slangen er retur. Du kan bare løsne bensinslangen og føre den inn i en flaske/kanne. Det vil ikke renne ut store mengder bensin, maks 1dl.
Cryfry Skrevet Juni 1, 2011 Forfatter Skrevet Juni 1, 2011 Tusen takk for svar! Du kommer til i bagasjerommet så er ikke vanskelig å komme til
beyeren Skrevet Juni 1, 2011 Skrevet Juni 1, 2011 Noen som har bilde av hvordan den føleren ser ut? Tenkte å bytte på min også
Kjexx Skrevet Juni 1, 2011 Skrevet Juni 1, 2011 Det er jo lett som f å ta ut den. Bruk hammer og ett solid flatt skrujern til å dunke løs den store låse skruen.
beyeren Skrevet Juni 1, 2011 Skrevet Juni 1, 2011 Så det er hele den altså, isåfall brukte jeg ikke noe verktøy i det hele tatt for og få den ut, untatt flatt skrujern til slangeklemmene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå