Kjexx Skrevet September 1, 2011 Forfatter Skrevet September 1, 2011 må legge ut for en m52b28 ? PM da;D Høh?
Eksos Skrevet September 1, 2011 Skrevet September 1, 2011 må legge ut for en m52b28 ? PM da;D Høh? Han lurer bare på hvor mye du må ut med for en slik motor
Dirty Skrevet September 1, 2011 Skrevet September 1, 2011 Da har jeg kjøpt m52b28 99 som trolig har 100.000 km. Men den er skrudd i fra hverandre så da er det litt skruing som må til. Er det noen som har skrudd på denne motoren før som har noen tips? Tenkte å sette den i bukk å demontere helt. Skru sammen med dreide eller smidde stempler osv.. Om det er noen tips så tar jeg gjerne imot. Kunne trengt en liste over alternativ innmat for stabil turbotrim til denne motoren.. skal du turbomatte den, så ikke gidd å bruke b28blokk som er i alu få tak i en m50 blokk, alt passer omhverandre
Kjexx Skrevet September 1, 2011 Forfatter Skrevet September 1, 2011 Da har jeg kjøpt m52b28 99 som trolig har 100.000 km. Men den er skrudd i fra hverandre så da er det litt skruing som må til. Er det noen som har skrudd på denne motoren før som har noen tips? Tenkte å sette den i bukk å demontere helt. Skru sammen med dreide eller smidde stempler osv.. Om det er noen tips så tar jeg gjerne imot. Kunne trengt en liste over alternativ innmat for stabil turbotrim til denne motoren.. skal du turbomatte den, så ikke gidd å bruke b28blokk som er i alu få tak i en m50 blokk, alt passer omhverandre Har en m50 blokk men det er 2liter..
M|Fjeld Skrevet September 2, 2011 Skrevet September 2, 2011 Da har jeg kjøpt m52b28 99 som trolig har 100.000 km. Men den er skrudd i fra hverandre så da er det litt skruing som må til. Er det noen som har skrudd på denne motoren før som har noen tips? Tenkte å sette den i bukk å demontere helt. Skru sammen med dreide eller smidde stempler osv.. Om det er noen tips så tar jeg gjerne imot. Kunne trengt en liste over alternativ innmat for stabil turbotrim til denne motoren.. skal du turbomatte den, så ikke gidd å bruke b28blokk som er i alu få tak i en m50 blokk, alt passer omhverandre Har en m50 blokk men det er 2liter.. Har en Komplett 2.5Liter du kan få GRATIS Er rådebank i den, så alt er brukbart minus veiv og råder Bare å komme og hente i bærum innen søndag så er den din
Kjexx Skrevet September 4, 2011 Forfatter Skrevet September 4, 2011 Ja det frister, har du ledningsnett og hjerne da?
KrHeLl Skrevet September 4, 2011 Skrevet September 4, 2011 Løp å kjøp... Hent* Følger med på prosjektet
M|Fjeld Skrevet September 4, 2011 Skrevet September 4, 2011 Ja det frister, har du ledningsnett og hjerne da? Ledningsnett trenger jeg selv, men hjerne følger med
Thewiz Skrevet November 13, 2011 Skrevet November 13, 2011 Må følge med her! Du som endte opp med den grønne der ja, hehe
Kjexx Skrevet November 14, 2011 Forfatter Skrevet November 14, 2011 Bor du i distriktet eller? Har nå planet en topp som skal settes inn, så får vi se hvordan det går. Andre gangen på en måned jeg skrur av toppen, bare at denne gangen byttes alt. Var ikke spesielt heldig med motor så har blitt endel skruing.. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Thewiz Skrevet November 14, 2011 Skrevet November 14, 2011 Bor i Fredrikstad vettu, så den bilen der tidligere i år. Lå på finn en stund. Hvorfor må du av med toppen? Skulle egentlig hatt av toppen på min også, er noe som kakler no jævlig når motor er kald. Kanskje jeg skal ta turen til Halden for å høre med deg hehe
Kjexx Skrevet November 14, 2011 Forfatter Skrevet November 14, 2011 Det kan du gjøre, hehe. Jeg må ha av toppen på grunn av sjeiv topp, den må være rævkjørt den motoren for det er umulig å lufte den, satser nå på at det var den gamle toppen. Om det ikke er det så skal den motoren ut av min bil å bli brukt som moring.. Lenge siden du byttet ventiltetninger på den?
Thewiz Skrevet November 14, 2011 Skrevet November 14, 2011 Ah, den er lei. Nå har jeg ikke hatt bilen lengre enn 2 mnd, men han som hadde bilen før var mekaniker. Hadde visstnok blitt byttet masse slitedeler på bilen, slik som dempere, dynamo og foringer. Tviler på at det er byttet ventiltettninger på den. Har ihvertfall sjekket plugger, olje og kjølevæske. Alt dette var bra. Lurer på om det kan være oljetrykket. Hører veldig godt at det kakler/skraper i toppen når man gir på litt gass på kald motor. Hører ingenting når motor er varm. Høres nesten ut som noe er løst ellerno.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå