Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pleier å bytte en gang i året, men synes det er rart at den nå skulle begynne å bruke, mens den ikke gjorde det mellom forrige oljeskift.

Skal ta meg en tur til Albert Bauer i sommer og ta en del service. Som regel har de litt bedre service enn Bavaria....

• 2 weeks later...
Skrevet

Da har nivået på olja sunket en strek på målern i idriven. Kan ikke forstå at at det skal være normalt forbruk. ca 700 km siden jeg fylte på en liter...

• 1 year later...
Skrevet
Da har nivået på olja sunket en strek på målern i idriven. Kan ikke forstå at at det skal være normalt forbruk. ca 700 km siden jeg fylte på en liter...

Hei!

Dette virker veldig kjent....

Min 320i ('07) er nå rullet 106.000km og har brukt 9 desiliter olje på 11.000km. Syns dette er noe rart, men fikk oppgitt av GS Bildeler at dette er normalt. (Ref. til kommentaren lenger opp i tråden at dette er blitt kommentert av flere BMW-forhandlere som "helt vanlig og normalt".

Har uansett Motor og Drivskadeforsikring, så blir det 'ras' - så blir kostnaden drøye 4000,-....

Jaja.

• 3 years later...
  • 1 month later...
Skrevet

Fant du ut hva som var galt med e90 om oljeforbruk

Så spørsmålet ditt på en relativt gammel tråd. Jeg har hatt nøyaktig samme problem som nevnt over. Det viste seg å være ventiltettingene. Kostet 20.000,- å bytte på Meca-verksted. Det kan også være stempelringer som byttes i samme manøver. Kostbare greier, men tydeligvis en svakhet i disse motorene.

Skrevet

Hei

Jeg har same motor og samme bil dog den har 180K på telleren. Motoren min har samme oljeforbruk 1 L etterfyll på 20K. Min mor har en E90 også bare dette er 318 og kun kjørt 30K, samme historie der også. Jeg vil tørre å påstå at dette er godt innenfor hva som er akseptabelt med oljeforbruk. Det er heller ingen ekstern lekasje på begge motorene.

Skrevet

Hei

Jeg har same motor og samme bil dog den har 180K på telleren. Motoren min har samme oljeforbruk 1 L etterfyll på 20K. Min mor har en E90 også bare dette er 318 og kun kjørt 30K, samme historie der også. Jeg vil tørre å påstå at dette er godt innenfor hva som er akseptabelt med oljeforbruk. Det er heller ingen ekstern lekasje på begge motorene.

Er det blårøyk på disse bilene?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet

Nei, eksos har ingen blårøyk heller :)

Hehe [emoji1] Tror nok det ligger der. Min bil brukte ca 1 liter på 500 km den ene dagen og kanskje 1 liter på 1000 km i neste drag. Målingene ble gjort over tid hvor oljen ble tappet ut og veid av Sulland auto i Trondheim.

Forbruk er vanlig på bilene men når den starter å "puffe" blårøyk i pådrag er det for stor gjennomstrømning av olje og katalysatoren jobber overtid for å holde ut [emoji4]

jeg kan bite meg i nesa på at oljeforbruket til stakkaren her kommer gjennom ventiltettingene og evt stempelringene.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...