warg

Medlem
  • Innholdsteller

    347
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om warg

  • Rang
    Major
  • Bursdag 12/22/1985

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Vestlandet
  • Kjøretøy
    2008 BMW E90 320i M tech

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. warg

    Kan dette kodes? (E92)

    Du må huske på at når du gjør endringer i BC menyen ved trippelblink er dette kodet til nøkkelen. Bruker du reserve nøkkel må det kodes inn på denne også.
  2. warg

    Kjøp av E91 320i automat

    Hei Vil bare påpeke en ting, det er ikke selve registerkjedet som ryker på denne motoren. Det er plasten som kjedet ligger på som knekker av årgang da plast har en tendens til å bli sprøtt med alder. Det som skjer videre er at kjedet blir såpass slakt at det hopper av tannhjulet i bunn eller topp. Men når du er klar over det ville jeg byttet dette ved 150K eller hvert 8ende år. For meg er det helt latterlig at BMW ikke innrømmer denne svakheten og tilbakekaller denne motoren med en annen løsning enn plast som knekker. Å bytte denne motoren koster minimum 80 000 kr + arbeid. Jeg har desverre fått denne erfaringen da jeg lå på Autobahn og cruiset, veldig dyr erfaring. En annen ting med disse bilene er NoX filter og sensor. sensor koster 5000 kr og NoX katalysator koster 22 000 kr. Dette er en veldig vanlig feil som koster skjorten å fikse viss det feiler. Så E90 er enn veldig god bil, veldig bra kjøreegenskaper bare synd det koster skjorten viss noe ryker. Nå fikser jeg bilen min selv, men må ha mye spesialverktøy for å jobbe på den. Bilen er veldig avansert i forhold til en Toyota Yaris for å si det på den måten. Dette finner du veldig fort ut når den minste del er gjort komplisert. Ta f.eks termostaten, normale biler har en termostat som åpner på en spesiell temperatur, veldig enkel del til 100 lappen. En voks som smelter ved en gitt temperatur så åpner spjeldet. Dette var ikke godt nok for BMW de ville att en computer skal styre dette med en varmetråd inne i termostathuset til en pris av 1500 kr. Syntes virkelig synd i folk som må levere bilen på verksted, prisene blir astronomiske. Beste er vell å kjøpe en helt ny BMW og selge den før garantien går ut så slipper du å drukne i dyre verkstedsregninger.
  3. warg

    Demontering av caster og bærearm e90

    Ta en jekk under kulen sånn at det er bra med press under, skal vell klare å løsne bolten da
  4. warg

    e90 335 ABS

    Tenker at det kan være hjullager, mener ABS sensor framme leser fra en magnetskive i hjulageret. Eventuelt kabelbrudd eller defekt ABS sensor.
  5. warg

    (Løst) Ødelagt starter? E46 320i

    Nå er starteren allerede jordet i og med at den er skrudd fast i motorblokken, men mulig du referer til jordingskabelen som går fra motor til chassie
  6. warg

    (Løst) Ødelagt starter? E46 320i

    Du kan prøve å gi starteren din ett kakk med ett skrujern, starter den da er det noen døde soner i starteren og du vet denne må byttes. Annet kan også være plusskabel som går til starteren viss denne er korrodert får den ikke nok amp til å dreie motoren og du vil kun høre rele klikk.
  7. Det kan jo hende at pæren ikke er festet godt nok. Det er 2 klips som skal treffe når du monterer xenonpæren. Eller så kan de jo hende at det er noe som er løst/knekt ved montering av nye lykter. Går jo ann å ta langlysene på og dulte litt borti lykten for å se om det er noe som er løst eller rister
  8. warg

    Veivhusventilasjon E91 LCI 320d

    koed.no viss du har tid å vente på frakt gsbildeler.no viss du må ha delene snarest
  9. warg

    Uregelmessig feil 320i E91

    Vil bare legge til at steering angle sensor kan også gi feil viss hjulstillingen på bilen er feil. Så det trenger ikke nødvendigvis at det er sensoren det er noe galt med. Når det gjelder ABS sensoren bak, vil speedometer slutte å virke viss det er venstre bak som er gåen. Viss speedometeret virker er det høyre. Lysene som går på er DSC+Håndbrekk+ABS. Viss hånbrekklyset ikke er på er det forann.
  10. NoX sensor er ikke det samme som kamføler for eksos. Så den DeNox feilen ville jeg ignorert så lenge du ikke får opp 4 feilmeldinger som gir feil på NoX. Det vil da stå NoX Lambda linear, NoX electrical, DeNox sulphurized og en til jeg ikke kommer på i farten. Så bestill en kamsensor du til rundt 8-900 kr så vil motorlyset forsvinne. Viss du vil ha vekk sulphurized koden må du aktivere en renseprosess, men viss du ikke har tilgang til slikt diagnoseutsyr ville jeg latt verkstedet ta seg av det. Du må ha turtallet over 4K i en halvtime mener jeg eller kjøre i 120 km/t i en halvtime. Litt vanskelig i Norge. Sensor 4 er eksos side og sensor 3 er intakside.
  11. warg

    320i E91 2007, feilkoder

    Alle disse NoX kodene har jeg selv på min bil, på forrige EU kontroll under avgass gikk den så vidt igjennom. Mekaniker mente at katalysatoren sang på siste vers. Vannpumpe er ikke uvanlig at det er feil på disse bilene. Altså selve pumpen virker men den går ujevnt.
  12. Motorlys kan være så mye, blir bare rein spekulasjon uten ett diagnoseapparat
  13. warg

    E46 DSC, handbrekk og abs lys lyser

    Det som er veldig greit med disse bilene er viss du har DSC+ABS+Håndbrekklys vet du at du trenger en bakre sensor. Er det forann vil det ikke være ett håndbrekklys. Så uten diagnose kan du leite deg frem til hvilken sensor som har tatt kvelden. Edit: virker ikke speedometer er det venstre ABS sensor bak
  14. warg

    Mulig gåen hardy på e46

    Ja, det kan også være lagerforing til drivakslingen. Beste er å jekke opp bilen og sjekke
  15. warg

    Rust i kanaler E46

    Du skal få kjøpt kanaler hos Koed mener jeg. Men ja, du må kappe den av og sveise på den nye kanalen. Er mye sveising involvert så viss du ikke har dette ville jeg hørt med en kamerat med sveiseapparat eller levert den inn på karosseriverksted. Viss det blir for dyrt kan du vurdere å skrote bilen, E46 er vell ikke de dyreste bilene nå til dags så spørs om det er like billig å kjøpe en ny uten rust.