-
Innholdsteller
540 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
warg's Achievements
-
Ville anbefalt å gå inn på koed.no skriv inn regnr og hent ut orginal delenummer på startmotor. Søk deretter opp delenummer på autodoc og kryss sjekk at dette samsvarer med delenummer på startmotor som du skal kjøpe. Har opplevd flere ganger at delekatalogen til autodoc ikke alltid samsvarer på skiltnummer. Dette for å slippe å gjøre jobben flere ganger og sende deler tilbake til Tyskland. Som E.C skriver over er Bosch og Hella en veldig god erstatning til originale deler hvis det ikke er de som lager dette for BMW til din bil fra fabrikk.
-
sveigis reagerte på et innlegg i et emne: Bmw 318i trøbbel
-
ABS front, håndbrekklyset hadde vært rødt hvis det hadde vert bak. Men må tas diagnose hvis man skal vite om det er venstre eller høyre. Men typiske feil er ABS sensor og lager. det er ikke ring framme på disse men lager som er skrudd med 4 bolter så lett å bytte.
-
Det er forferdelig mange foringer i bakenden på en E90. Så en lyd bak kan veldig fort bli rein gjetting via en video på nett og spesielt når man hiver på "performance" deler så endrer man på kjøreopplevelsen på bilen din. Når man gjør slike endringer på bilen din er det greit å lese seg opp på tidligere erfaringer som folk har på ett slikt oppsett. Slik som jeg oppfatter ingvaldsen var det nok ikke ett stikk til deg men en fair warning på å kjøpe billige coilovers. Vi har alle vært unge og funnet ut på den harde måten at når man skal spare penger ender det fort opp med langt dyrere kostnader for å rette opp i skaden meg inkludert. Nå har jeg byttet alt av foringer bak siden bilen min begynner å bli såpass gammel og foringene blir steinhard slik at foringene slutter å fungere slik de var tiltenkt til å gjøre som ny.
-
Anbefaler å kjøpe kvalitets pærer av anerkjent merke Osram eller lignende. Og ja de koster en del Jeg fant dette ut på den dumme måten da jeg kjøpte pærer til 1/4 av prisen og det endte opp med skuffende resultat. Dårlig levetid på pærer og de ødelagte ene ballasten til lykten som kostet 5K å erstatte, dette er kun delepris. Så med å spare penger ender man opp med større kostnader som er totalt unødvendig. Den tradisjonelle måten å teste xenonlys på er flytt ene pæren over til andre lykten for å teste om det er pæren som er defekt eller ballast. Viktig å ikke ta på glasset på pæren når man håndterer xenonlys da oljen på fingrene dine kan redusere levetiden på pæren. Bruk rene engangshansker så går det nok fint.
-
Viktig å påpeke at oljepumpe ikke generer oljetrykk. Så ville heller brukt penger på en skikkelig diagnose før du ender opp med konklusjonen at rødt olje lys betyr bytte oljepumpe. Hvis du nylig har byttet olje ville jeg sjekket opp i om det er brukt riktig oljetype/filter som er beregnet til din motor. Oljelekkasjer kan også bidra til lavt oljetrykk. Oljetrykksensor kan også være defekt eller dårlig kabling til sensor. Hvis alt er normalt ville jeg rett og slett mistenkt slitt/gammel motor som har for store klaringer rådelager.
-
Olaandref reagerte på et innlegg i et emne: Verktøy tråden
-
sondre reagerte på et innlegg i et emne: Knirkeforing verktøy (igjen)
-
HakonLimseth reagerte på et innlegg i et emne: Verktøy tråden
-
Enes Yakici reagerte på et innlegg i et emne: Verktøy tråden
-
Dette verktøyet her er noe jeg ikke kan leve uten. Dette løsner alle bolter, hvis den ikke gjør det kan jeg garantere deg at bolten ikke kommer ut hel. https://www.staypro.no/maskiner-verktoy/batteridrevne-verktoy/muttertrekker/milwaukee-m18-onefhiwf12-0x-muttertrekker-uten-batteri-og-lader-jr12112?channable=00a9f2736b75004a523132313132b0&VAT=1&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwsaqzBhDdARIsAK2gqnfAQqWSQ5tGhGOe9EU3NAL8QUbJ9CpgtVNtPj_ObG9FjanyhF1iNyoaAtC-EALw_wcB Det koster noen kroner hvis du ikke har milwaukee batterier fra før men eier du dette verktøyet vil du aldri se deg tilbake
-
E.C. reagerte på et innlegg i et emne: Knirkeforing EU kontroll
-
Du må ha verktøy for å pressen den ut/inn
-
Ja, 4 hjulskontroll er ett must. Føles som bilen er ødelagt hvis det er feil hjulstilling. Men når dette er gjort vil det føles som bilen er helt ny, nye foringer baki der er som natt og dag. Gratulerer med utført arbeid, det er mye arbeid du har utført.
-
Hei Kunne du skrevet feilkode med medfølgende tekst? Er det INPA du har brukt for å hente ut feilkode?
-
warg reagerte på et innlegg i et emne: Har bilen min kun lambdasonder før første katalysator, eller etter også?
-
Ja, hvis du allikevel skal bytte slangene er det bare å klippe slangene og hive en sveisetang på for å stoppe lekkasje av bremsevæske. Det er såpass trangt oppi der når traversen står i veien. Så er nok like greit å regne med at de må byttes også sparer du en god del tid i stedet for å fikle baki der, for de må løses fra før du kan senke traversen. Fra punktet som du ser på bilde og fremover ligger bremserørene under ett plastdeksel ved kanalen som er lett å få av så det er ikke noen stor sak. Jeg endte opp med å skjøte bremserørene i stedet for å bytte helt fram til ABS enhet. Kanskje litt fikling over bensintanken og muligens senke denne litt men det finner du nok ut av. En annen ting som jeg glemte å nevne, kjøp også disse metalbøylene som brukes mellom rør og slange, det er 6 total baki der. Det er ikke sikkert disse er like hele eller du får de ikke av intakt så de kan brukes igjen
-
E.C. reagerte på et innlegg i et emne: Travers e90
-
Ja, det er ett godt stykke arbeid det kan jeg love deg. Ønsker deg lykke til i hvert fall. Som du ser på bilde her er det virkelige problemet med bremserørene, noe skikkelig sinte bolter baki der
-
Jeg pleier bare å bruke INPA, det er en modul som du kan se live verdier på sensoren. Det var i hvert fall slik jeg fant ut av at sensoren jeg hadde fått tilsendt var feil. Mener vi fant ut at det er 2 forskjellige typer sensorer som blir brukt. En type som er passiv og den andre aktiv 20200424_105509.mp4
-
uglefossen reagerte på et innlegg i et emne: Feilsøking, Bytte og programmering av Injector 2008 BMW E90 N43 320i
-
Reef89 reagerte på et innlegg i et emne: Feilsøking, Bytte og programmering av Injector 2008 BMW E90 N43 320i
-
E.C. reagerte på et innlegg i et emne: Travers e90
-
warg reagerte på et innlegg i et emne: Feilsøking, Bytte og programmering av Injector 2008 BMW E90 N43 320i
-
Godt å høre at denne oppskriften er til nytte. Når jeg skrev dette tenkte jeg skulle lage en så detaljert oppskrift som mulig slik at de fleste kan utføre arbeid på bilen som gjerne tidligere har hvert reservert for BMW verksteder. Nå begynner denne E serien å bli gammel så de fleste begynner nok å bli om til spiker hvis man ikke har entusiaster som oss som holder de i live. Tror nok denne oppskriften kan brukes til alle BMW`er som har direkte innsprøytning
-
Den ser helt identisk ut til den som jeg kjøpte på Koed for 6K. En liten heads up før du starter arbeidet, kjøp inn bremserør eller eventuelt lag disse selv. Mulig du trenger litt smådeler som festebrakett til håndbrekk da disse er sikkert rustet i stykker. Det er også noen gummipropper som du mest sannsynlig ikke får ut fra den gamle traversen, disse er for å feste plastdekslene. Du har også disse trykkstagene som pleier å vere ganske rusten, jeg bytta også boltene til disse