Gå til innhold

2x 12" Cerwin vega i bil?

Anbefalte innlegg

Jeg kom til å tenke på noe, og jeg kunne tenkt meg å prøve å lage en kasse til mine 2x12" cerwin vega elemtene mine, men problemet er at det er opprinnelig inne elementer, men har hørt at det er ikke store forskjellen når det kommer til cerwin vega?

Hva er i så fall ulempene med å prøve det her?

Altså, jeg skal prøve å bruke de som en bil sub*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan funke greit det, og hvis du har de orginale kassene til disse, eller vet hvilke høyttalere de stammer fra, slik at du kan finne ut hvor store kasser de har til innebruk, så kan du teste med ca halvparten av det volumet i lukket kasse til bilbruk ;)

Som skrevet over her, finn ut så mye du kan ang disse elementene, så vet du litt mere hvordan forsterker du vil trenge også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk ikke cerwinvega har 8 ohms bass elementer, så det brude være enklere og finne en passende forsterker til disse enn "dyrere" hifi elementer.

Se på elementene dine. På magnetene står det helt sikkert et modellnummer du kan google og mest sansynling står max watt inn og ohm der også.

Tror Cerwin oppgir peak og ikke RMS på watt så står det 2000w der så er det max input og ikke kontinuerlig 2000w.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var 6 og 8 ohm disse elementene ofte er. Om de er 8ohm så brokobler du dem sammen slik at forsterkeren ser 4 ohm. Som er normalt. Du har også de som er stabile på lavere ohm. Og da går det fint om de er 6ohm. Som tidligere nevnt bør du finne masse info på disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...