sage Skrevet Juni 2, 2011 Skrevet Juni 2, 2011 Fikk problemer med bilen min da jeg stoppet innom på butikken for å handle. Bilen har oppført seg helt fint og ikke vist antydning til feil eller spenningsfall, når jeg kommer ut av butikken er det ikke noe som helst strøm igjen. Batteriet er bare et par måneder gammelt, forholdsvis dyrt batteri og er tilstrekkelig ladet og vedlikeholdt. Leverte bilen inn på et verksted hvor de sa at varmeapparatet mitt stjeler strøm, men det skal vel gå i 15 minutter etter at jeg låser bilen? Noen som kan hjelpe meg litt?
Odd-M Skrevet Juni 2, 2011 Skrevet Juni 2, 2011 Sjekka at det er skikkelig kontakt på batteripolene og at jordkabel sitter godt tilsluttet chassiet?
sage Skrevet Juni 2, 2011 Forfatter Skrevet Juni 2, 2011 Sjekka at det er skikkelig kontakt på batteripolene og at jordkabel sitter godt tilsluttet chassiet? Ja det er sjekket:)
TheEspenK Skrevet Juni 2, 2011 Skrevet Juni 2, 2011 Hei Sage Måle batterispenning og lading gjør du enkelt selv. Jeg er ikke el-mann men det virker litt søkt at det er tomt etter minutter Kanskje du har noe til felles med han her viewtopic.php?f=1&t=192255
sage Skrevet Juni 2, 2011 Forfatter Skrevet Juni 2, 2011 Hei Sage Måle batterispenning og lading gjør du enkelt selv. Jeg er ikke el-mann men det virker litt søkt at det er tomt etter minutter Kanskje du har noe til felles med han her http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=192255 Hehe.. ja jeg har vært inne på tanken. Så denne posten når jeg bladde i forumet her. Start/lading osv er sjekket så det er ikke problemet. Jeg har ikke prøvd dette med å koble fra og til batteriet når dette først skjer da. Min store bekymring er at jeg skal på bilferie med fruen og kidsa til Danmark, nekter å stå der å begynne skru bil ...
TheEspenK Skrevet Juni 2, 2011 Skrevet Juni 2, 2011 Finner du ikke ut av det før ferien går det å ta med en sånn "start-booster". Overbeviser du kona om at det ikke trengs 3 kofferter med klær får du plass Men problemet på den andre tråden får meg til og tro at den kan være en slags "hovedstrøms-modul" som feks missoppfatter når du slår av tenningen.....??? Evt at den kutter hovedstrøm istedet for driftstrøm når du skrur av tenningen............ Men obs, bare luring og synsing fra meg........
TheEspenK Skrevet Juni 2, 2011 Skrevet Juni 2, 2011 Det ble en tillegs kommentar. Leser en på forumet her synes jeg vi alle skal ta tak i verkstedene.......... Jeg leser en som får beskjed om at de kjører med "bøyd veivaksel", en som får rettet mek feil med el-komponent bytting. Du finner sikkert fler om du leter Leverte bilen inn på et verksted hvor de sa at varmeapparatet mitt stjeler strøm, men det skal vel gå i 15 minutter etter at jeg låser bilen? Spør verkstedet om de blir med på et regnestykke hvor lenge denne viften, evt hele varmesystemet må gå før du tapper ditt 80??? amp batteri.
sage Skrevet Juni 2, 2011 Forfatter Skrevet Juni 2, 2011 Det ble en tillegs kommentar. Leser en på forumet her synes jeg vi alle skal ta tak i verkstedene.......... Jeg leser en som får beskjed om at de kjører med "bøyd veivaksel", en som får rettet mek feil med el-komponent bytting. Du finner sikkert fler om du leter Leverte bilen inn på et verksted hvor de sa at varmeapparatet mitt stjeler strøm, men det skal vel gå i 15 minutter etter at jeg låser bilen? Spør verkstedet om de blir med på et regnestykke hvor lenge denne viften, evt hele varmesystemet må gå før du tapper ditt 80??? amp batteri. Batteriet er på 108
TheEspenK Skrevet Juni 2, 2011 Skrevet Juni 2, 2011 Batteriet er på 108 Hehe, ja jeg kjenner ikke din modell så godt Men det gjør bare regnestykket morsommere når du spør verkstedet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå