HagenJR Skrevet Juni 26, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2011 Makalaus uflaks Jøran Har du noen formening om hva som brant da? Ledninger? Slanger? Bensinlekkasje? Brannen har mest sannsynlig startet pga olje lekkasjen min, så nå skal den ivertfall ikke brukes før jeg får ordnet det, håper det er topp deksel pakninga som er årsaken til oljesvettinga ned på manifoilen Har vel kommet endel olje ned på en glovarm eksos og så lenge jeg kjørte ble det vel for mye vind å kald luft til at det begynte å brenne, men med engang jeg jeg stoppet tok det vel fyr. Så er glad jeg merket det med en gang, så ikke mere var skadet, det jeg som må skiftes er noen slanger, pluggledning, og noen ledninger. + endel vasking Så må vel si jeg berget bra, startet den igjen idag, og virket helt normal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
635csi Skrevet Juni 26, 2011 Share Skrevet Juni 26, 2011 Enda godt at den tilsynelatende er i orden tross en liten brann da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HagenJR Skrevet Juni 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2011 Enda godt at den tilsynelatende er i orden tross en liten brann da Joda, men synd det med colaen da Ble jo så svett etterpå så hadde gjort godt med noe å drikke! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutern_e36 Skrevet Juni 27, 2011 Share Skrevet Juni 27, 2011 Enda godt at den tilsynelatende er i orden tross en liten brann da Joda, men synd det med colaen da Ble jo så svett etterpå så hadde gjort godt med noe å drikke! Hehe, liker instillingen! Synd dette med motorbrannen, men du hadde nok hell i uhell:D Flotte biler du har! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
635csi Skrevet Juni 27, 2011 Share Skrevet Juni 27, 2011 Joda, men synd det med colaen da Ble jo så svett etterpå så hadde gjort godt med noe å drikke! Bra det ikke var blandet div. blankt på den Cola`n hvertfall. Kunne alltids gått værre da, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HagenJR Skrevet Juni 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2011 Joda, men synd det med colaen da Ble jo så svett etterpå så hadde gjort godt med noe å drikke! Bra det ikke var blandet div. blankt på den Cola`n hvertfall. Kunne alltids gått værre da, hehe Hehe, prøvde å blåse ut en flamme på lånke, det jeg ikke tenkte på var at jeg nettopp hadde tadd en stoor sup stærkdram, endte nesten med litt hår mindre Da var det vel solo som reddet volvoen til Helland Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HagenJR Skrevet Juli 2, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 2, 2011 Da har jeg fått diverse deler, så har demontert endel Men da jeg tok av topp-dekselet fikk jeg nesten hjertestopp, her er synet som møtte meg: Heldigvis var det ikke noe skader og se bortsett fra en bulk og mange hakk i topp-dekselet. Men så var jo disse to boltene endel kortere enn de andre, så nå er spørsmålet om jeg klarer å få opp de to bitene som står igjen. Har ikke noe lyst å ta av toppen! Skal ta av topp-dekselet på den andre siden idag å se hvordan det står til der også. Skal ivertfall gå over alle boltene med moment Tror det trengs en overhaling på slanger også, de fleste har sett sine beste dager. Og siden det helt sikkert tar litt tid før jeg får nye strekkbolter så skal topp-dekslene og kanskje innsuget få seg en makeover Her er litt av verkstedet jeg bruker, helt greit med verksted som velferdstilbud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
635csi Skrevet Juli 2, 2011 Share Skrevet Juli 2, 2011 Wtf?? Løse topplokksbolter som ligger og slenger oppi toppen? Hvordan er det mulig å ha sånn uflaks? Eller, flaks dersom ingen skade har skjedd da Kan jo bli en utfordring å få opp restene uten å demontere toppen da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HagenJR Skrevet Juli 2, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 2, 2011 Wtf?? Løse topplokksbolter som ligger og slenger oppi toppen? Hvordan er det mulig å ha sånn uflaks? Eller, flaks dersom ingen skade har skjedd da Kan jo bli en utfordring å få opp restene uten å demontere toppen da. Har vel egentlig ganske flaks på en måte ja men typisk meg å være uheldig rett etter bilkjøp tror jeg Har ivertfall noe å gjøre på fritiden her oppe i nord nå da Var vel egentlig flaks at boltene hadde løsnet på hver sin side av toppen også. Lurer på hvor lenge de har ligget der jeg, har egentlig ikke hørt noe spesielle lyder heller :S Og hvem i alle dager som har vært av med toppen Skal ringe selger å høre om han vet noe om toppen er overhalt:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
635csi Skrevet Juli 2, 2011 Share Skrevet Juli 2, 2011 Sikkert vært en nissemekaniker sånn som på bilen min Men greit å ha noe å gjøre på da som du selv sier, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HagenJR Skrevet Juli 2, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 2, 2011 Sikkert vært en nissemekaniker sånn som på bilen min Men greit å ha noe å gjøre på da som du selv sier, hehe Mange av de tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Juli 3, 2011 Share Skrevet Juli 3, 2011 Kjekt å se tråder med e32, spesielt 750 Fatter´n har en 750il selv som vi holder på å pusse opp. Går litt sent, skal bytte girboks og endten overhale eller kjøpe bytte-motor. Den må også lakkeres og gåes over i understellet. Fantastisk god å kjøre til å være gammel bil, fatter´n brukte den i ca 2 år før girkassa røyk så vi hadde ett par lengre turer med den. Blandt annet en 190 mil lang tur tur/retur søderhamn i sverige for å se på bil. Kjørte ned og opp igjen på samme dag og ingen av oss fantes sliten i kroppen av den lange turen. Og når veiene gikk over i 100/110 grense slukte den mil som ett tog Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maloi Skrevet Juli 3, 2011 Share Skrevet Juli 3, 2011 Oj, der har du hell i uhell igjen! Ikke artig å ta av topptekselet å se noe sånt nei:/ Men bra det ikke har blitt noen større skader.. håper ikke toppen har slått seg noe :/ Ta ut motoren å ta full overhaling nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HagenJR Skrevet Juli 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 3, 2011 Kjekt å se tråder med e32, spesielt 750 Fatter´n har en 750il selv som vi holder på å pusse opp. Går litt sent, skal bytte girboks og endten overhale eller kjøpe bytte-motor. Den må også lakkeres og gåes over i understellet. Fantastisk god å kjøre til å være gammel bil, fatter´n brukte den i ca 2 år før girkassa røyk så vi hadde ett par lengre turer med den. Blandt annet en 190 mil lang tur tur/retur søderhamn i sverige for å se på bil. Kjørte ned og opp igjen på samme dag og ingen av oss fantes sliten i kroppen av den lange turen. Og når veiene gikk over i 100/110 grense slukte den mil som ett tog Har egentlig ikke prøvd min så mye enda, men ser frem til å få den strøken og forhåpentlivis stabil Oj, der har du hell i uhell igjen! Ikke artig å ta av topptekselet å se noe sånt nei:/ Men bra det ikke har blitt noen større skader.. håper ikke toppen har slått seg noe :/ Ta ut motoren å ta full overhaling nå Nei, var ikke så artig dette nei, menmen, får håpe alt har gått bra tror ikke det blir full overhaling av motor nei, kan ikke ha motor å bil stående på verkstedet så lenge :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HagenJR Skrevet Juli 4, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 4, 2011 Da er endel nye slanger bestilt, strekkbolter, ny lakk til innsug å toppdeksel, KN filter, bunnpanne med pakninger, nye ventilerte bremseskiver å klosser +++ bestilt. Så da er spørsmålet om jeg finner meg en "grisepikk" her oppe i nord, eller om jeg må få pappa til å sende oppover noen Får håp jeg får gjort noe før nattskift imorgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå