joachim sørlie Skrevet Juni 6, 2011 Share Skrevet Juni 6, 2011 heihei det går et lokalt olabilløp i dalen her, vi var med i fjor og fikk da fiaskoprisen for en feit breislad som endte med velt og mos av hele bilen nærmest.. lappa den sammen og satt ned igjen og tok da 2 beste tid var veldig morro hvertfall satte standarden over bilene, og det har vi tenkt til i år og, bare enda bedre.. og i år tenker vi på og lage et litt mer seriøst bygg med noen små 13", alt blir lagd fra bunnen av.. blir rød med stickers og ratt såklart! er det noen her som har peilig på hvordan vi kunne hatt en smart løsning på styring? og hjuloppheng? den skal subbe bakken.. ( low is a lifestyle ) kort fortalt slenger med noen bilder fra forrige bil vi hadde.. håper noen har en ide eller to og komme med! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Juni 6, 2011 Share Skrevet Juni 6, 2011 Gjør sånn med bildene dine.. så slipper folk å trykke på dem ;P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juni 6, 2011 Share Skrevet Juni 6, 2011 Har pleid å bruke nylontau og surre dette noen omdreininger rundt rattstamme for så å bruke patentbånd til å feste tauendene til hver side av framaksling. Med tanke på dekk synes jeg du skal gå til innkjøp av luftgummihjul med kulelager om dette er lov, fåes kjøpt på biltema med akslinger og det hele. Har bygget mye olabiler, men de jeg har bygget har vært svært enkle i konstruksjonen, med biltema hjulene sprayet med WD40 i hjullagre anbefales for å få skikkelig fart, da vaskes fettet i lagrene bort og det glir mye bedre. Har et par ganger målt hastighet nedover en dalsøkk på fjellet i valdres et par ganger med GPS og toppfarten man oppnår er ganske høy! Husk hjelm og god polstring av deg selv.. Viktig å få festa bakaksel stivt til chassi!! Når man oppnår hastigheter på 50km/t+ begynte bakakslingen å vri seg i svingene og olabilen startet å voble.. Jeg mener at ratt ikke er brukandes på en olabil i høy hastighet, den burde være lett i vekt og jeg liker personlig best å bare ha et tau å holde i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet Juni 6, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2011 hadde biltema dekkene på den gamle.. men det holdt ikke mål. de revna og sto i.. men hvis vi kommer til og bruke sånne dekk, ( har noen sett liggendes..) så kutter vi askelingene i to for og lage den breiere.. sist gang rakk vi ikke og gjøre noe på "understellet" så rattet slo i hånda på meg hele tiden, det var dårlig lagd, og bakasklingen var for kort, så den ble altfor smal bak, så jeg velta i 40km/h.. målte det rett før det gikk rundt.. det var ikke så godt og blekket moste seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juni 6, 2011 Share Skrevet Juni 6, 2011 Har sjeldent hatt problem med velt, har alltid laget de svært enkle, ingen form for kasse En bil som holder rundt 15cm over bakken så tyngdepunktet blir lavt. At biltema hjulene revner har jeg aldri vært bortfor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet Juni 6, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2011 men hele poenget her er at bilen skal være fin og litt sånn er jo mest for morro og at det skal showes.. noe som jeg klarte meget fint sist.. hadde sterio og hele pakka planen i år er og ha den enda lavere enn 15 cm.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå