Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bil har M-sport option, originale 18" felger med 255/35-18 bak. Bruker anbefalt lufttrykk. Kjører for det meste "normal" langkjøring på e18/e39.

Etter hjulkontrol/justering hos Bavaria sliter bakdekkene innerkant. Det dannes også "trapping".

Når jeg leser utskriften fra justeringen ser jeg at høyre camber bak er utenfor "Angitt område"(marginalt, kun 0gr 1min mindre en Angitt minstemål). Dette kan da ikke være grunnen til at begge dekkene slites ugjevnt?

Hvilke andre årsaker kan det være til ugjevn dekkslitasje?

PS! Her er beskjeden jeg får når jeg forsøker å laste opp bilde av hjulkontrollen!

General Error!

The file Hjuljustering vår 2011.pdf extension is not allowed.

Contact us for support

Har kontaktet, men får ikke svar

ojo

Skrevet

Du får ikke uploadet PDF-filer. Gjør den om til .JPG eller noe.

Camber sliter egentlig ikke så mye på dekkene uansett, så mistenker at det er spissingen din som er på tur.

Skrevet

En annen ting, angående caster forran. Er det ikke slik at caster settes opptil en halv grad mer på høyre side? Hos meg er venstre caster en halv grad mer på venstre side!

Skrevet

Noen innspill?

Skal tilbake til Bavaria for ny kontroll/justering.

Opplever dere ugjevn slitasje selv om hjulstilling/lufttrykk er "etter boka"?

Skrevet

Alle mine BMW har slitt hjul i innerkant bak m.orginale hjulvinkler. :( Den siste justeringen ble utført av GS,de justerte en grad mindre camber bak en orginalt noe som reduserte slitasjen. :applause:

Skrevet

Var inne på den nye hjulkontroll-maskinen hos Bavaria i dag.

Den gamle maskinen gav ukorrekte grenseverdier! Istedet for -2gr19min til -1gr49min, på den gammle maskinen. Viser den nye maskinen -1gr22min (slingringsmon +/-0gr15min).

Camber bak er nå satt til -1gr15min. Ikke så veldig forskjellig fra tidligere -1gr44min på venstre og -1gr37min på høyre.

Spissingen er nå +0gr11min på venstre og +0gr8min på høyre. Tidligere var den +0gr1min venstre og +0gr3min høyre.

Håper justeringen reduserer slitasjen

ojo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...