Bayerfan Skrevet Juni 7, 2011 Skrevet Juni 7, 2011 Min bil har M-sport option, originale 18" felger med 255/35-18 bak. Bruker anbefalt lufttrykk. Kjører for det meste "normal" langkjøring på e18/e39. Etter hjulkontrol/justering hos Bavaria sliter bakdekkene innerkant. Det dannes også "trapping". Når jeg leser utskriften fra justeringen ser jeg at høyre camber bak er utenfor "Angitt område"(marginalt, kun 0gr 1min mindre en Angitt minstemål). Dette kan da ikke være grunnen til at begge dekkene slites ugjevnt? Hvilke andre årsaker kan det være til ugjevn dekkslitasje? PS! Her er beskjeden jeg får når jeg forsøker å laste opp bilde av hjulkontrollen! General Error! The file Hjuljustering vår 2011.pdf extension is not allowed. Contact us for support Har kontaktet, men får ikke svar ojo
hagenisse Skrevet Juni 7, 2011 Skrevet Juni 7, 2011 Du får ikke uploadet PDF-filer. Gjør den om til .JPG eller noe. Camber sliter egentlig ikke så mye på dekkene uansett, så mistenker at det er spissingen din som er på tur.
Bayerfan Skrevet Juni 7, 2011 Forfatter Skrevet Juni 7, 2011 Spissingen er høyre 0gr 07min, venstre 0gr 08min. Angitt område er 0gr 05min til 0gr 11min.
Bayerfan Skrevet Juni 8, 2011 Forfatter Skrevet Juni 8, 2011 En annen ting, angående caster forran. Er det ikke slik at caster settes opptil en halv grad mer på høyre side? Hos meg er venstre caster en halv grad mer på venstre side!
Bayerfan Skrevet Juni 10, 2011 Forfatter Skrevet Juni 10, 2011 Noen innspill? Skal tilbake til Bavaria for ny kontroll/justering. Opplever dere ugjevn slitasje selv om hjulstilling/lufttrykk er "etter boka"?
Oxford Skrevet Juni 10, 2011 Skrevet Juni 10, 2011 Alle mine BMW har slitt hjul i innerkant bak m.orginale hjulvinkler. Den siste justeringen ble utført av GS,de justerte en grad mindre camber bak en orginalt noe som reduserte slitasjen.
Bayerfan Skrevet Juni 12, 2011 Forfatter Skrevet Juni 12, 2011 Takk skal du ha. Hvilken levetid kan man forvente av nye bakdekk på disse bilene?
Bayerfan Skrevet Juni 17, 2011 Forfatter Skrevet Juni 17, 2011 Var inne på den nye hjulkontroll-maskinen hos Bavaria i dag. Den gamle maskinen gav ukorrekte grenseverdier! Istedet for -2gr19min til -1gr49min, på den gammle maskinen. Viser den nye maskinen -1gr22min (slingringsmon +/-0gr15min). Camber bak er nå satt til -1gr15min. Ikke så veldig forskjellig fra tidligere -1gr44min på venstre og -1gr37min på høyre. Spissingen er nå +0gr11min på venstre og +0gr8min på høyre. Tidligere var den +0gr1min venstre og +0gr3min høyre. Håper justeringen reduserer slitasjen ojo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå