Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Fikk plutselig ett problem med takluken :!: Den står litt skjevt i taket(snakk om 2mm glippe på høyre side) og vil ikke opp i bakkant. Har forsøkt å holde knappen inn på fram i noen sekunder, men det kommer kun en knaselyd.

Nå vil ikke luka opp i bakkant og den vil slettes ikke tilbake til åpen.

Hvordan går jeg fram for å fikse dette :?:

Har demontert vaiertrekk på E30 flere ganger før, men dette ser ikke likt ut?

Blir glad for hjelp her.

Kjipt å stå med luka litt åpen over tid nå når det regner såppas mye.

Pedro

Skrevet

Jeg har samme problem som deg, bare jeg har manuell sveiv.

jeg dro over til bmw og sa det samme som deg, men jeg hadde tatt av luken min og allerede sett hva som var knekt, så jeg spurte hva de fleste som kom in og skulle ha deler til e36 takluke var. spurte om dette siden jeg har lest at dette er en dårlig del på e36 som har en tendels til å knekke. så pekte han ut noen deler som de fleste spurte om.

mest sannsynelig er det del "13" som er knekt, bare ta av takluka og se etter. men husk at takluka som blir festen i del "11" er noe i satans vanskelig å komme til, har sikkert holdt på i flere timer tilsammen i vår å fått skrua igjennom der. så legg merke til at du kommer til å banne utrolig mye der.

virket som man trengte deler "11,12,13, og kanskje 14 og 15"

3zrceskas48iiczm1c3l.gif

vis det er noe andre spørsmål jeg kan hjelpe deg med takluka, så bare send en pm, ikke fikset takluka, men har en god del utbrudd erfaringer med det :lol:

Skrevet

Jo takker for den!

Har byttet på E34 og E 30 før, så jeg har en anelse om dævelskapens omfang.

MEN det virker som om at luka har satt seg fast/kilt seg. Hvordan får jeg tatt luka fram eller bakover i en possisjon som gjør at jeg kommer til dingsene?

Har en mistanke om at dette er konstruert av en kvinnelig ingeniør hos Renault eller Citroen.

Trenger litt info her så jeg ikke kludrer det til mer en hva jeg allerede har gjort.

P

Skrevet

Hjelp [-o<

NÅ VIRKER DET SOM OM LUKA HAR KILT SEG BIG TIME!

Vil hverken fram eller tilbake og det kommer knase og knattre lyder når jeg prøver motoren.

Kan disse taklukene sveives bakover manuelt :?:

Hva gjør jeg nå.

P

Skrevet

Man tar av takluken med å dra av interiør-delen bakover inni bilen, da skal du se 3 bolter som du trenger en 11mm fastnøkkel til helt bakerts. så trenger du en 4mm(tror jeg det var) unbrako for å ta løs 1skrue på vær sidet av takluken. det er disse som forbinder dem til motoren(som også er et HELVETE å få på igjen)

om du kan ta et bildet av hvordan takluka ser ut utenfra og et innenfra(etter interøret delen er borte) så kan jeg kanskje gi deg mere svar :)

Skrevet

Takker

Venter med å ta bilder til det slutter å høljregne. Ihvertfall gir seg litt(Er jo sommer). Har tatt av takluketrekket.

Fint å bli loset gjennom dette da det er en møkkajobb å fikse takluker :D

Begynner å få en liten aversjon mot takluke, automat og diesel :lol:

P

Skrevet

hehe, ser den... jeg har gitt opp å montere min, blitt så mye feil på den at den er ikke mer verdt enn det bensintanken rommer:p

jeg veit hva som er feil med den, og hvilke deler som må byttes og veit hvordan man monterer den. men å komme til å lirke til de 2 skruene som man må komme til da går topplokket mitt til helvete:p

du kan godt også bare sende en PM ang spørsmål til takluka på E36. i tilfelle jeg skulle glemme denne topicen;)

kan også gi den link til min jeg lagde en liten stund siden: viewtopic.php?f=1&t=183219

og hvordan man demonterer takluka:) http://www.bimmerdiy.com/diy/e36sunroof/

vis du ser der du kan se sporet når takluka er av, den nederste gule sirkelen er det mest sannsynelig som er knekt:)

• 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...