Frode_E30 Skrevet Juli 7, 2012 Forfatter Skrevet Juli 7, 2012 Ikke min heller, gir ikke gass i 1. for å spare firehjulstrekk og jeg må gire to ganger for å få 100. Så du vinner nok uansett.. Jeg prøver å holde igjen på 1-2-3,ellers river den seg for mye ut, noe som ser jo helt rått ut, men er lite effektivt...
MikaelR Skrevet Juli 7, 2012 Skrevet Juli 7, 2012 Kjempe bra at du endelig fikk bunndel sammen! Æ tar sekket dokk begge i 1-2 med den store 2L min
Frode_E30 Skrevet Juli 7, 2012 Forfatter Skrevet Juli 7, 2012 Kjempe bra at du endelig fikk bunndel sammen!Æ tar sekket dokk begge i 1-2 med den store 2L min Det var påtide ja! Har gjordt originalmotoren klar til sending, og holder på å montere registeret på turbomotoren Vi får ta en et lite dragrace ja
Frode_E30 Skrevet Juli 7, 2012 Forfatter Skrevet Juli 7, 2012 M20 turbo is tha shit Hehe, fins mye som er råere, men denne blir ganske frisk!
Frode_E30 Skrevet Juli 8, 2012 Forfatter Skrevet Juli 8, 2012 Da viser det seg at ventilene tar i stemplene når motoren turnes rundt..
S.Hafsmo Skrevet Juli 8, 2012 Skrevet Juli 8, 2012 Jeg håper det ikke var ved oppstart du fant ut dette?
Lex-Talionis Skrevet Juli 8, 2012 Skrevet Juli 8, 2012 Når han skriver turne så regner jeg med at det var for hånd Får vi håpe. Er det fortsatt feil dim på stemplene?
Frode_E30 Skrevet Juli 8, 2012 Forfatter Skrevet Juli 8, 2012 Turnet for hånd ja. Når ventilene ikke er justert går den rundt, men med justerte ventiler går det ikke. Må nok frese større lommer i stemplene
Silverboy Skrevet Juli 8, 2012 Skrevet Juli 8, 2012 Er det virkelig mulig? Makan til motgang du møter. Vurdert å handle fra noen som selger ett par slike kit i uka?? Utrolig kjedelig.. Lykke til videre
Joachim_M5 Skrevet Juli 8, 2012 Skrevet Juli 8, 2012 Fatter det ikke..... M20b27 turbo er vel noe av det mest vanlige innen turbotrimming i BMW verden..! Nå har jeg ikke lest ALT du har skrevet om dette, men et slikt motoroppsett skulle jeg nesten både bestillt og montert for deg i blinde... Her er det noen som har sovet i timen! Håper bare for din del at det er noen andre enn deg, for da bør de betale for alle bommerter som må gjøres opp, samt slå av brukbart på prisen du betaler for kalaset. Dette går bare ikke an. Hvis det er Cylmo som har skaffet deler og montert for deg så SKAL de vite eller om det er det er plass til ventilene med den kammen du skal bruke. Føler med deg i all motgangen, synd man må drive på slik midt på sommern når man vil kjøre... Mvh Joachim
oddis Skrevet Juli 9, 2012 Skrevet Juli 9, 2012 Noen som har bestilt stempler ut fra feil toppaknings-tykkelse?
Frode_E30 Skrevet Juli 9, 2012 Forfatter Skrevet Juli 9, 2012 Takk for sympatien da Det som er, jeg kjøpte stempler, råder og veiv fra en kjenning av en kjenning, ble fortalt at det var identisk kit som han hadde kjøpt (2.8L) Men det viste seg først å være originaldim stempler, ikke for overdim. Skaffet blokk som var innenfor målene (måtte måle 5 blokker), så begynte monteringen, da fant de ut at det var feil veiv (m52b28) og mente det var en 525tds veiv som skulle inn der istedet, veive ble byttet mot "rett" type veiv og montert. Dette var ren gambling fra cylmo tror jeg, siden det ble feil igjen. Fikk beskjed om å skaffe 2.7L veiv, noe jeg gjorde og sendte nedover. Alt så bra ut til jeg monterte på toppen, da viste det seg at ventiler og stempler krasjer, men kun når ventilene er justert. Saken er at det er verken jeg eller cylmo som har bestilt stemplene, men har data på stemplene, og de er bestilt via cylmo av en eller annen privatkunde, de prøver nå å få tak i han som bestilte stemplene, for å finne ut hva dem egentlig var bestiltt til. Det er ingen tvil om at det er m20 turbo stempel, men prøver nå å finne ut eksakt hva dem var ment til. Skal nå ta av toppen og legge på noe tyggis lignende greier på ventilen for å se hvor det tar i. Får håpe det lar seg ordne kjapt!
e30 tic Skrevet Juli 9, 2012 Skrevet Juli 9, 2012 plastelina/modell kitt som ungene leker med er fint til slikt, det brukte vertfall jeg.
Joachim_M5 Skrevet Juli 9, 2012 Skrevet Juli 9, 2012 Finn en gammel 325 topp som du sager av 1 syl på, like ved ventilstyringene. Slik at man kan se stempelet når den er påskrudd blokka. Da kan man lime på et dreiestål eller lignende og bruke ventilene som sporfres med ei bormaskin oppå. Da kan man også lage et merke på ventilstammen på der den møter ventilstyringa, for å få det likt på alle sylindere. Husk å bruke riktig ventil på riktig side..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå