Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ARP bolter skal løses en av gangen og trekkes til igjen med samme moment 82nm med arp fett er det vel. Du kan bare gjøre det i samme rekkefølge som normalt ja

Skrevet

Min m20 var potte tett eit halvt gatebil treff, er for dårleg ånding på dei når man lader over 1kg...Så eg skal lage ekstra ånding i vinter...

Ellers så skal arp trekkes med 84nm med arp fett og 94 med vanleg olje...

Skrevet
Synes det er rart at det ikke ble tett, har jo plana blokk og topp, samt limt pakninga, og pianotråden stikker bare 0.5mm opp....

Det var mye. Normalt er vel 0,3 mm.

Skrevet
Forrige motoren min hadde 1.5mm pianotråd, den stakk opp 0.7mm. Den holdt ALLTID tett. Men jeg kjører kun med +0.3mm topp pakning pga pianotråden.

Hvilket fabrikat er det på toppakningen?

Skrevet
Forrige motoren min hadde 1.5mm pianotråd, den stakk opp 0.7mm. Den holdt ALLTID tett. Men jeg kjører kun med +0.3mm topp pakning pga pianotråden.

Slik de selger på koed, samme jeg alltid har brukt.

Skrevet

Slik de selger på koed, samme jeg alltid har brukt.

Ok, noen av de rimelige pakningene har veldig dårlige tetteringer rundt olje- og vannkanalene.

Victor Reinz er vel en av disse blant annet. Goetze som leverer original BMW er best.

Skrevet

Victor Reinz er vel en av disse blant annet. Goetze som leverer original BMW er best.

Elring har jeg god erfaring med. Jeg har tilogmed blitt fortalt at Elring også har levert til BMW originalt....

Skrevet
Hvorfor ikke? Sånn bortsett fra at du allerede har "ødelagt" blokka ;)

Alt for dyrt, pianotråd er godt utprøvd og fungerer supert, dette er første gang jeg har plagdes faktisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...