Frode_E30 Skrevet August 8, 2012 Forfatter Skrevet August 8, 2012 Får ny topp pakning og toppdeksel pakning på garantien fra Koed Har også kjøpt GS Performance Poly girkassefester
e30 tic Skrevet August 8, 2012 Skrevet August 8, 2012 Da syns jeg koed va snille med deg Følg med på girkasse festene, eg har sett de ødelagte.. mine ser ok ut enn så lenge
Frode_E30 Skrevet August 8, 2012 Forfatter Skrevet August 8, 2012 Da syns jeg koed va snille med deg Følg med på girkasse festene, eg har sett de ødelagte.. mine ser ok ut enn så lenge Vi har vel handlet for over 150.000 der nå så litt service får vi Er det dårlig kvalitet på festene fra GS?
e30 tic Skrevet August 8, 2012 Skrevet August 8, 2012 Mener mine har en stålhette over også men di er ok, men jeg kjører heller ikke gris på bane. Men tilsvarende va slitt av på en kamerat sin e30. Det som irritere meg mest med gs er at motorfestene som de selger i gsp serien som de alltid tar med i katalogen ikke passer..det er jo e36 fester.
Frode_E30 Skrevet August 9, 2012 Forfatter Skrevet August 9, 2012 Girkassa mi lekker som faen i bakkant, er vel ikke så mange plasser det kan komme fra, annet enn utgående aksling? Ser ikke ut som det kommer fra luftingen værtfall. Er vel bare å få i ny simring fort som faen
|Ole| Skrevet August 9, 2012 Skrevet August 9, 2012 Girkassa mi lekker som faen i bakkant, er vel ikke så mange plasser det kan komme fra, annet enn utgående aksling? Ser ikke ut som det kommer fra luftingen værtfall. Er vel bare å få i ny simring fort dom faen Eg har samme problemet, skifta simring men problemet er der fortsatt...
S.Hafsmo Skrevet August 9, 2012 Skrevet August 9, 2012 Blitt spor i akslingen da? blir sikkert bra om du sliper av en mm eller 2 av simmering, evt. ikke banker den helt inn. Man får og hylser som kan tres på akslingen for å sikre tetning mot simmering.
Frode_E30 Skrevet August 10, 2012 Forfatter Skrevet August 10, 2012 Blitt spor i akslingen da? blir sikkert bra om du sliper av en mm eller 2 av simmering, evt. ikke banker den helt inn.Man får og hylser som kan tres på akslingen for å sikre tetning mot simmering. Du tenker på å prøve å få simringen til å ha anleggsflata på en litt annen plass på akslingen..?
Christer Skrevet August 10, 2012 Skrevet August 10, 2012 Sjekk simmering ut fra aksel til giroverføring, kjent problem, har samme på min og :/
Frode_E30 Skrevet August 10, 2012 Forfatter Skrevet August 10, 2012 Sjekk simmering ut fra aksel til giroverføring, kjent problem, har samme på min og :/ Kommer det så mye ut der? Her renner det nermest ut
Frode_E30 Skrevet August 12, 2012 Forfatter Skrevet August 12, 2012 Har fått frieksos mellom topp og grenrør, trodde dette var umulig med grenrør i 316L stål og12mm flens mot toppen... Grenrøret tåler over 900 grader og har kun vært oppe i max 830-850 grader. Har sjekket alle muttrene på grenrøret, og de sitter fortsatt godt fast. Noen andre som har vært plaget med dette?
S.Hafsmo Skrevet August 12, 2012 Skrevet August 12, 2012 Du tenker på å prøve å få simringen til å ha anleggsflata på en litt annen plass på akslingen..? Just precis. Må ofte gjøre det her ombord for å få det tett. Dersom simmeringen først har gravd et spor i akslingen vil det ikke bli tett igjen uansett hvor mange simmeringer du bruker. Sist tok jeg av 2-3mm på ringen i dreiebenken, ble tett da.
Frode_E30 Skrevet August 12, 2012 Forfatter Skrevet August 12, 2012 Du tenker på å prøve å få simringen til å ha anleggsflata på en litt annen plass på akslingen..? Just precis. Må ofte gjøre det her ombord for å få det tett. Dersom simmeringen først har gravd et spor i akslingen vil det ikke bli tett igjen uansett hvor mange simmeringer du bruker. Sist tok jeg av 2-3mm på ringen i dreiebenken, ble tett da. Kanskje det er det som har skjedd på veiva også? Får du dem til å sitte da?
S.Hafsmo Skrevet August 12, 2012 Skrevet August 12, 2012 Man behøver ikke ta så mye før tetteflaten er flyttet ut av det tidligere slitesporet. Jeg tok vel noe slikt som dette: men det er ikke sikkert det er nødvendig å ta så mye heller. Problemet ligger vel i å få det slipt/kuttet rett, slik at ikke sealen blir liggende skjevt. Er du redd for at den ikke skal sitte, kan lim/blåsilikon være et alternativ for å være sikker på at det blir tett/sittende. En sleeve som dette kan jo være et alternativ.
Silverboy Skrevet August 12, 2012 Skrevet August 12, 2012 Har fått frieksos mellom topp og grenrør, trodde dette var umulig med grenrør i 316L stål og12mm flens mot toppen... Grenrøret tåler over 900 grader og har kun vært oppe i max 830-850 grader. Har sjekket alle muttrene på grenrøret, og de sitter fortsatt godt fast. Noen andre som har vært plaget med dette? Tror jeg sliter med det samme.. Når bilen er kald lekker det fra en Cyl, men klarer egentlig ikke finne noen lekkasje, så antar at det må være mellom topp og grenrør en plass jeg ikke ser. Tenkte å plane både topp og grenrør nestegang det skal av er ikke noe problem, annet enn kommentarene man får
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå