Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bror kjøpte seg en 525i som hadde gått varm. Jeg har nå byttet toppakning m.m uten at det hjalp. Planen nå var å få tak i en motor som gikk, men tenkte jeg skulle prøve meg med en b20 topp, da jeg har en liggende.

Her er forbrenningskammeret på b25 toppen

DSC00352.jpg

Her er b20 toppen. Har merket på bredden på b25 med en ring irundt.

DSC00351.jpg

Her er et kammer ferdig på b20 toppen.

DSC00350.jpg

Noen som har prøvd dette før?

Skrevet

Supert! Borret du opp de små vannhullene som er originalt på b25 toppen? Ser b20 toppen ikke har de så burde jo egentlig ikke være nå problem uten å borre de opp?

Skrevet

Jeg har ikke borret de opp, og har ikke merka no problem pga det. Så det vil jeg høyst sannsynlig tro går fint som bare det. Hulla er jo i pakningen, men det gjør ikke noe.

Bare pass på at omkretsen på forbrenningskammeret stemmer overens med sylinderdiameteren, så ikke stempel evt kræsjer med kantene i kammeret. (jeg har dreide stempel og tykkere toppakning, så jeg bare tok gradene av kanten i kammeret helt ytterst.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...