Rogern Skrevet Juni 8, 2011 Skrevet Juni 8, 2011 Min bror kjøpte seg en 525i som hadde gått varm. Jeg har nå byttet toppakning m.m uten at det hjalp. Planen nå var å få tak i en motor som gikk, men tenkte jeg skulle prøve meg med en b20 topp, da jeg har en liggende. Her er forbrenningskammeret på b25 toppen Her er b20 toppen. Har merket på bredden på b25 med en ring irundt. Her er et kammer ferdig på b20 toppen. Noen som har prøvd dette før?
T. Thøgersen Skrevet Juni 8, 2011 Skrevet Juni 8, 2011 Jepp. Det går helt fint. Har gjort det på min. Virker som B20 toppen er mer solide. Det er vel mindre gods bl.a i B25 toppene, som gjør at de sprekker fortere.
Rogern Skrevet Juni 8, 2011 Forfatter Skrevet Juni 8, 2011 Supert! Borret du opp de små vannhullene som er originalt på b25 toppen? Ser b20 toppen ikke har de så burde jo egentlig ikke være nå problem uten å borre de opp?
T. Thøgersen Skrevet Juni 8, 2011 Skrevet Juni 8, 2011 Jeg har ikke borret de opp, og har ikke merka no problem pga det. Så det vil jeg høyst sannsynlig tro går fint som bare det. Hulla er jo i pakningen, men det gjør ikke noe. Bare pass på at omkretsen på forbrenningskammeret stemmer overens med sylinderdiameteren, så ikke stempel evt kræsjer med kantene i kammeret. (jeg har dreide stempel og tykkere toppakning, så jeg bare tok gradene av kanten i kammeret helt ytterst.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå