rel0ad Skrevet Juni 11, 2011 Skrevet Juni 11, 2011 dette er svaret jeg fikk, ombygging fra 318 -325 Hei Vi har mottatt din søknad om motorbytte i BMW fra 318 til 325. Det du må ha av dokumentasjon er som følger ( se kapittel 7 og 10 i Kjøretøyforskriften - www.lovdata.no ) : Dokumentasjon på karosserilikhet (alle er ikke like) fra produsent (BMW). Det er ikke tilstrekkelig med utskrift fra delefilm fra en forhandler. Dokumentsajon fra produsent (BMW) på likheter/ulikheter mellom bilene. Dokumentasjon fra autorisert merkeverksted på at nødvendige deler er overflyttet til den ombygde bilen. Kvittering på deler som benyttes. En annen ting du også skal tenke på er vekt. Du får ikke endre vekten på den ombygde bilen. Hvis tillat akselvekt/totalvekt overskrides etter motorbytte (pgra. Vekten av ny motor/deler), vil ikke ombyggingen la seg godkjenne. Det er ikke tillatt å redusere antall sitteplasser. Ved kontroll skal bilen veies med full tank/full nyttelast. Dette bør du forsikkre deg om at er ok på forhånd. Med hilsen Helge Gundersen Faggruppe: Kjøretøy Møre og Romsdal Postadresse: Statens vegvesen Region midt, Fylkeshuset, 6404 MOLDE Besøksadresse: Verkstedvn. 7, KRISTIANSUND N Telefon: +47 74135743 Mobil: +47 91510575 e-post: mailto:helge.gundersen@vegvesen.no www.vegvesen.no e-post: mailto:firmapost-midt@vegvesen.no
kevin1982 Skrevet Juni 11, 2011 Forfatter Skrevet Juni 11, 2011 dokumerte du om at det er samma karrosseri. monterte du 325 driv verk, gir, bremser osv. og skrev dette i søknaden. syns det var litt rart. har du kontaktet TUV NOR. de holder til Danmark. de kan også hjelpe deg. og gi deg papirer du kan gi til BT. og da kan egentlig BT bare gi F.... pga TUV er over BT. BT er egentlig bare et mellom ledd mellom privat personer/importør og staten. Diskuterte litt om en Subaru WRX jeg bygget. så han BT mannen skrekk det til meg i annsikte: Vi er bare et mellom ledd mellom dere og staten...
Naitsirk Skrevet Juni 11, 2011 Skrevet Juni 11, 2011 Svigerbrodern fikk godkjent sin volvo 850t5r med å redusere antall sitteplasser, denne volvown ble godkjent for ca 2,5 år siden..
rel0ad Skrevet Juni 11, 2011 Skrevet Juni 11, 2011 Det å dokumenter at det er likt karosseri o.l er umulig da bmw ikke gir ut slike dokumenter
prohognes Skrevet Juni 13, 2011 Skrevet Juni 13, 2011 Det å dokumenter at det er likt karosseri o.l er umulig da bmw ikke gir ut slike dokumenter Hei. D er ikke umulig. Jeg holder på å bygge om min e34 520 til m5. Har fått d jeg trenger av papirer, inkludert papirer på at råkarosseriene er like fra 518-m5. Underskrevet og stemplet av bmw.( dette fikk jeg gjort i forrige uke) Tok med alle papirer til bt og di sa at nå har jeg alt av papirer i orden. Bare å få lettet bilen 25 kg nå så er jeg i boks. Fikk også redusert sitte plasser fra 5 til 4 seter! Da e34 m5 er levert som både 5 og 4 seter.
baremats91 Skrevet Juni 13, 2011 Skrevet Juni 13, 2011 Det å dokumenter at det er likt karosseri o.l er umulig da bmw ikke gir ut slike dokumenter ingen problemer det, holder med utskrift fra delekatalogen, når delenr på råkarosseriene er det samme kan ikke BT si noe om dette, jeg hadde med sånn dokumentasjon i søknaden min om ombygging fra E36 320 til montering av M60B40 og søknaden gikk gjennom med glans, og dette var i høst jeg brukte kun delefilm som dokumentasjon. på bremser f.eks så står det dimensjoner osv så dokumentasjon er 0 problem
prohognes Skrevet Juni 14, 2011 Skrevet Juni 14, 2011 Det å dokumenter at det er likt karosseri o.l er umulig da bmw ikke gir ut slike dokumenter ingen problemer det, holder med utskrift fra delekatalogen, når delenr på råkarosseriene er det samme kan ikke BT si noe om dette, jeg hadde med sånn dokumentasjon i søknaden min om ombygging fra E36 320 til montering av M60B40 og søknaden gikk gjennom med glans, og dette var i høst jeg brukte kun delefilm som dokumentasjon. på bremser f.eks så står det dimensjoner osv så dokumentasjon er 0 problem Hei. Dette gikk ikke på bt i trondheim. Hvor viste du bilen din da? Syns d er idioti av bt når jeg har med papirer på at råkarosseriene er lik fra 518-m5!! Skal ikke være forskjells behandling av folk. Fikk du nye vekter innskrevet på ditt nye vognkort du da? Mvh Runar
prohognes Skrevet Juni 14, 2011 Skrevet Juni 14, 2011 Det å dokumenter at det er likt karosseri o.l er umulig da bmw ikke gir ut slike dokumenter ingen problemer det, holder med utskrift fra delekatalogen, når delenr på råkarosseriene er det samme kan ikke BT si noe om dette, jeg hadde med sånn dokumentasjon i søknaden min om ombygging fra E36 320 til montering av M60B40 og søknaden gikk gjennom med glans, og dette var i høst jeg brukte kun delefilm som dokumentasjon. på bremser f.eks så står det dimensjoner osv så dokumentasjon er 0 problem Min bil veier mere en va d står i vognkorte på framaksel og totalvekt etter ombygging fra 520 til m5. Har med også papirer fra bmw over vektene i fra en m5.(da her jeg go margin på vekta) Men di godkjente ikke bilen min hvis den overskred vekta fra 520 vognkorte, noe min gjør nå. Da måtte jeg skaffe papirer på ny totalvektsgaranti fra bmw. Noe man ikke får mere. (sluttet med d i 1994 bmw)
baremats91 Skrevet Juni 14, 2011 Skrevet Juni 14, 2011 Det å dokumenter at det er likt karosseri o.l er umulig da bmw ikke gir ut slike dokumenter ingen problemer det, holder med utskrift fra delekatalogen, når delenr på råkarosseriene er det samme kan ikke BT si noe om dette, jeg hadde med sånn dokumentasjon i søknaden min om ombygging fra E36 320 til montering av M60B40 og søknaden gikk gjennom med glans, og dette var i høst jeg brukte kun delefilm som dokumentasjon. på bremser f.eks så står det dimensjoner osv så dokumentasjon er 0 problem Hei. Dette gikk ikke på bt i trondheim. Hvor viste du bilen din da? Syns d er idioti av bt når jeg har med papirer på at råkarosseriene er lik fra 518-m5!! Skal ikke være forskjells behandling av folk. Fikk du nye vekter innskrevet på ditt nye vognkort du da? Mvh Runar har ikke godkjent bilen enda, men søknaden er godkjent. om man skal godkjenne sånne ordentlige ombygginger må man ned til oslo for å godkjenne det, mener det var på grünerløkka eller noe sånt, de er de eneste som godkjenner ordentlige ombygginger, og det er de som følger reglemanget riktig i forhold til mange andre, f.eks i elverum i hedmark. der får man ikke godkjent senkesett selv om man har TÜV på settet og alle papirer i orden, og har du felger som er 1" større enn det som står i vognkort får man mangel selv om felgene er innenfor 5% grensa
prohognes Skrevet Juni 14, 2011 Skrevet Juni 14, 2011 Min bil er søkt hos grynerløkka og i svaret på søknaden så står d at d kreves ny totalvektsgaranti.
baremats91 Skrevet Juni 15, 2011 Skrevet Juni 15, 2011 når søkte du egentlig? jeg søkte i høst, men rett over nyttår kom det nye regler ang ombygging. har ikke fått sett ordentlig på disse enda
prohognes Skrevet Juni 15, 2011 Skrevet Juni 15, 2011 når søkte du egentlig? jeg søkte i høst, men rett over nyttår kom det nye regler ang ombygging. har ikke fått sett ordentlig på disse enda D ble søkt i april 2009. Kjøpte bilen ferdig ombygd men manglet noe dokumentasjon som jeg har skaffet nå.
rel0ad Skrevet Juni 15, 2011 Skrevet Juni 15, 2011 Er det noen somh ar fått dette godkjent i det siste halv året? og hvilken trafikkstasjon er det som godkjenner det?
prohognes Skrevet Juni 15, 2011 Skrevet Juni 15, 2011 Er det noen somh ar fått dette godkjent i det siste halv året? og hvilken trafikkstasjon er det som godkjenner det? Var på trafikkstasjonen i trondheim i dag. Min er 30 kgfor tung nå. Han sa at jeg måtte få den lettet 30 kg. kunne ikke godta 10 kg over en gang. Så til uka skal jeg bytte seter, felger og ta bort ac. Da mener jeg at jeg er ganske nære. Felgene utgjør 10 kg og ac ca 10. Setene er ganske mye tyngre enn di jeg skal sette inn. Er fra 520 org. Får oppdattering når jeg har veid den etter lettinga. !
bmwmann24 Skrevet Juli 17, 2011 Skrevet Juli 17, 2011 Hvis vi flytter til sverige, så slipper man dette tøvet som ikke har noen mening i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå