Pernezz Skrevet November 5, 2011 Forfatter Share Skrevet November 5, 2011 ååh kor fin denne blir vet du ka fargekoden er ? Fargen heter "Zinnoberrot" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pernezz Skrevet November 5, 2011 Forfatter Share Skrevet November 5, 2011 Da ble det en aldri så liten økt både igår og idag i Retrogarasjen til Ivar Motorledningsnett er ferdig lagt. Men jeg skal jo lese av oljetrykk og oljetemp på to separate målere,så det eneste jeg mangler er å få strukket opp ledning til dem to.. Glemte selvfølgelig å ta bilde av mitt eget patent på oljetemp-sensoren, men den står altså altså nå i tappepluggen til bunnpanna. Jeg borret bare først et gjennomgående hull(8mm) slik at sensoren kunne gå inn i bolten,deretter borret jeg opp med en større bor(9mm) i "hodet" på bolten,og gjenget med 1/8" NPT gjengetapp kjøpt på Biltema (Temp-sensoren hadde 1/8" NPT-gjenger). På med tetningstoff og skru den inn Mangler jo selvfølgelig noen slanger og annet småtjafs, men nå nærmer motoren seg paring med girkasse,for så å bli satt oppi bilen. Men før det skjer skal jeg ihvertfall en tur offshore,og dit reiser jeg på tirsdag.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fizn Skrevet November 5, 2011 Share Skrevet November 5, 2011 Nydelig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet November 5, 2011 Share Skrevet November 5, 2011 Er det orginal lakk på den motoren? Såg veldig bra ut... Angrer på at eg ikkje lakka min sånn. Bra han som lakka ikkje gjorde det godt nok slik at det må lakkes på nytt uansett Løsningen med temp føler i pluggen er grei den, men eg har tabba meg ut på det også på en annen bil, ble lite gods igjen, men mulig det er større plugg på m20'ene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pernezz Skrevet November 5, 2011 Forfatter Share Skrevet November 5, 2011 Er det orginal lakk på den motoren? Såg veldig bra ut... Angrer på at eg ikkje lakka min sånn.Bra han som lakka ikkje gjorde det godt nok slik at det må lakkes på nytt uansett Løsningen med temp føler i pluggen er grei den, men eg har tabba meg ut på det også på en annen bil, ble lite gods igjen, men mulig det er større plugg på m20'ene Disse motorene kom vel originalt i aluminium angående toppen og innsuget uten noe behandling etter hva jeg vet Toppdeksel og innsug er nå lakkert med en type lakk som skal tåle litt temperatur. Blokka er malt med Hammerite. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pernezz Skrevet November 5, 2011 Forfatter Share Skrevet November 5, 2011 Nydelig Det begynner å komme seg nå ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet November 5, 2011 Share Skrevet November 5, 2011 Nydelig Det begynner å komme seg nå ja LOOKING GOOD! Snart klart for oppstart nå, vi får ta det etter vi har vært offshore... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet November 5, 2011 Share Skrevet November 5, 2011 akkurat som eg innbiller meg at de senere facelift motorene kom lakkert? såg så orginalt ut på ix'en min, uansett fin motor! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leif harald Skrevet November 5, 2011 Share Skrevet November 5, 2011 Se her ja, begynner jo å ta form den motoren din nå Du snakket om effektanlegg i dag, blir det hele veien med grenrør også eller orginale manefoiler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet November 5, 2011 Share Skrevet November 5, 2011 Han har handlet 3" anlegg fra meg:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pernezz Skrevet November 5, 2011 Forfatter Share Skrevet November 5, 2011 Han har handlet 3" anlegg fra meg:) Stemmer det ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pernezz Skrevet November 5, 2011 Forfatter Share Skrevet November 5, 2011 Se her ja, begynner jo å ta form den motoren din nå Du snakket om effektanlegg i dag, blir det hele veien med grenrør også eller orginale manefoiler? Originale manifolder til å begynne med,så blir det custom senere med overlading Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjellsigvald Skrevet November 5, 2011 Share Skrevet November 5, 2011 Fint arbeid Per Øyvind!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet November 5, 2011 Share Skrevet November 5, 2011 Fint arbeid Per Øyvind!! Ja, bilen er flott å se til nå... Men når vi entrer 2012, så er nok denne bilen en skikkelig perle - og samtidig en morsom bil å kjøre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunegutt Skrevet November 5, 2011 Share Skrevet November 5, 2011 Syns du er flink jeg, og motoren blei veldig ryddig og pen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå