Gå til innhold

E28 518i->M530i Retrogarasjen. Update 19/6 s36 GODKJENT!!!.

Pernezz
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 567
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da ble det en aldri så liten økt både igår og idag i Retrogarasjen til Ivar :D

Motorledningsnett er ferdig lagt. Men jeg skal jo lese av oljetrykk og oljetemp på to separate målere,så det

eneste jeg mangler er å få strukket opp ledning til dem to..

Glemte selvfølgelig å ta bilde av mitt eget patent på oljetemp-sensoren, men den står altså altså nå i

tappepluggen til bunnpanna. Jeg borret bare først et gjennomgående hull(8mm) slik at sensoren kunne gå inn i

bolten,deretter borret jeg opp med en større bor(9mm) i "hodet" på bolten,og gjenget med 1/8" NPT gjengetapp

kjøpt på Biltema (Temp-sensoren hadde 1/8" NPT-gjenger). På med tetningstoff og skru den inn :wink:

DSCF0835.jpg

DSCF0834.jpg

Mangler jo selvfølgelig noen slanger og annet småtjafs, men nå nærmer motoren seg paring med girkasse,for så

å bli satt oppi bilen. Men før det skjer skal jeg ihvertfall en tur offshore,og dit reiser jeg på tirsdag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det orginal lakk på den motoren? Såg veldig bra ut... Angrer på at eg ikkje lakka min sånn.

Bra han som lakka ikkje gjorde det godt nok slik at det må lakkes på nytt uansett :)

Løsningen med temp føler i pluggen er grei den, men eg har tabba meg ut på det også på en annen bil, ble lite gods igjen, men mulig det er større plugg på m20'ene :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det orginal lakk på den motoren? Såg veldig bra ut... Angrer på at eg ikkje lakka min sånn.

Bra han som lakka ikkje gjorde det godt nok slik at det må lakkes på nytt uansett :)

Løsningen med temp føler i pluggen er grei den, men eg har tabba meg ut på det også på en annen bil, ble lite gods igjen, men mulig det er større plugg på m20'ene :wink:

Disse motorene kom vel originalt i aluminium angående toppen og innsuget uten noe behandling etter hva jeg vet :wink:

Toppdeksel og innsug er nå lakkert med en type lakk som skal tåle litt temperatur. Blokka er malt med Hammerite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...