M3 Yngve Skrevet Juni 2, 2012 Share Skrevet Juni 2, 2012 Kjipt ja. Vi må bare innse at vi lever i verdens beste land, men får ikke ha ting i fred. Så jeg driver med å gjøre ting litt vanskeligere for tyven, på mine biler. 1. Sette på snappoff/ clicrelase ol. Da tar man med seg rattet, og ikke mange som gidder å prøve seg da. 2. Lage en bryter, som gjør at den ikke starter, og bruker da en av org bryterene som ikke er i bruk, eller sett en ny org der det er plass. En bryter som er org til feks ekstra lys ol, er ikke lett å finne utav. 3. Lage så man kan ta med seg noe av el annlegget. Lett å lage så man tar med litt av + kablen. Da må man ha med seg en kabel eller startkabler, for å få start. Bare noen små enkle tips. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
taxibjørn Skrevet Juni 3, 2012 Share Skrevet Juni 3, 2012 Dette var trist å lese !!! Ta kontakt om jeg kan hjelpe med deler !!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fizn Skrevet Juli 4, 2012 Share Skrevet Juli 4, 2012 Skjer det noe her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helland Skrevet Juli 5, 2012 Share Skrevet Juli 5, 2012 noe fremgang? hva sa forsikringa? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pernezz Skrevet Juli 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 5, 2012 noe fremgang? hva sa forsikringa? Skjer det noe her? Joda, det er nyheter her i gården Fikk utbetalt 19800 kroner for skadene, så nå vurderer jeg å kjøpe annen motor og gir for de pengene, siden jeg ikke var heeelt fornøyd med m20b25/27. Hva det eventuelt blir får dere se etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helland Skrevet Juli 6, 2012 Share Skrevet Juli 6, 2012 bra, håper du ikke har mista helt gnisten gleder meg på update ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pernezz Skrevet Juli 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2012 bra, håper du ikke har mista helt gnisten gleder meg på update ! Blir nok en stund til neste update, men det kommer etterhvert skal du se I mellomtiden følger jeg med på din Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helland Skrevet Juli 6, 2012 Share Skrevet Juli 6, 2012 bra, håper du ikke har mista helt gnisten gleder meg på update ! Blir nok en stund til neste update, men det kommer etterhvert skal du se I mellomtiden følger jeg med på din hehe morro å høre, går litt sakte fremover på min da, men men.. blir vel med tia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pernezz Skrevet August 9, 2012 Forfatter Share Skrevet August 9, 2012 Jaja, da skal M20B25 (2,7 L) motoren selges til fordel for noe større! Det jeg kan fortelle om motoren er blant annet: M20B24 turbodiesel veiv. ETA 2,7 liter stempler med nye stempelringer og råder med nye lagrer. NY M20B24 turbodiesel oljepumpe. Denne gir mer flow. ARP-bolter på rammelagrene/veivlagrene. NYE lagrer på veiv, råder Hele motoren er overhalt med nye pakninger og tetninger! NY vannpumpe. NY registerreim og strammehjul. 885-topp som ble planet rundt 0,4-0,5 mm før den ble satt på. Dette for å være på sikre siden. NYE ventilløftere. Kammen er brukt, men nesten ikke slitt. NYE E28 520 motorfester kan følge med om ønskelig. Dette gjør at motoren er bolt-on i E28. NYTT fordelerlokk og rotor. Men dessverre en liten sprekk ved ene bolten i det (betyr ingenting). Hull i gasspjeld som normalt går til vakuum til BKF er gjenget og plugget da jeg kjører med hydraulisk BKF. Bilder av motoren: Vil dere se flere bevis på at motoren har vært i deler, så gå gjennom tråden min Girkassen kan følge med(fra BMW 728,så passer ikke på alle hullene), men den er ikke noe å ha på da 2.-giret er dårlig (skraper og vil ikke holde seg der når man girer ned...) Clutch og trykkplate følger ikke med. Har dessverre noen barnesykdommer... : Etter pådrag når man slipper gassen ryker den blått (mest sannsynlig ventilstyringene da tetningene er nye). Har ikke fått justert inn LMM etter overhaling, så den går ikke så jevnt... Liten vannlekkasje fra den nye vannpumpen... Har hatt den av og fjernet originalpakningen og brukte kun silikon, men var nok litt for rask med å fylle på vann igjen... MEN, den tikker ikke Om noen ønsker det kan prøvekjøring ordnes da motoren fremdeles står i bilen. Prisantydning er LANGT under selvkost! Selges helst for 6500,- ELLER et ålreit bud... Er dere interresert så send meg en PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fizn Skrevet August 9, 2012 Share Skrevet August 9, 2012 Hva er det som skal nedi? Trodde du skulle lade denne her jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pernezz Skrevet August 10, 2012 Forfatter Share Skrevet August 10, 2012 Hva er det som skal nedi? Trodde du skulle lade denne her jeg Det var planen, men monterer heller en motor som har mer hk originalt enn å begynne å overlade en stakkars M20... Det holder som regel aldri så lenge uansett får jeg inntrykk av... Fikk noen kr igjen på forsikringen, så da har jeg lagt dem i ny motor som er stabil Hva som skal nedi der får dere se etterhvert, for jeg har ikke hentet den ennå... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helland Skrevet August 10, 2012 Share Skrevet August 10, 2012 noe som skal godkjennes ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pernezz Skrevet August 10, 2012 Forfatter Share Skrevet August 10, 2012 noe som skal godkjennes ? Jepp Her i gården kjører man ikke ulovlig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helland Skrevet August 10, 2012 Share Skrevet August 10, 2012 spennende ! gleder meg på update! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pernezz Skrevet August 19, 2012 Forfatter Share Skrevet August 19, 2012 Jaja, så var det på tide med en oppdatering her igjen Etter at jeg fikk utbetalt forsikringspenger bestemte jeg meg for å gi gass og trå til med en større motor som jeg kan få godkjent i E28´en min. Dette er selvfølgelig avklart med Biltilsynet Så etter noen samtaler med thomashm5 her på forumet avtalte vi å møtes for henting av motoren Jeg er så heldig å være kompis med Sammigun som har kjøpt seg en flett ny Ford Transit. Her sitter han bak rattet, og er rimelig fornøyd med at vi skal på tur over fjorden til Sverige Fremme i Sverige: Og plutselig, før vi visste ordet av det stod den der i all sin prakt, nemlig en S50B30: Da var det bare å laste herligheten inn i bilen og komme seg hjem igjen. Så det var alt for denne gang... Det kan dessverre bli lenge til neste oppdatering da det ser ut som det blir en del jobbing både hjemme i huset og i den faste jobben min... Men lover at vi skal komme sterkt tilbake med flere innslag fra Retrogarasjen til Pedi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå