thomascr Skrevet Mars 6, 2013 Share Skrevet Mars 6, 2013 Ser bra ut, håpa motoren svive fint nå dåå hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond.S Skrevet Mars 6, 2013 Share Skrevet Mars 6, 2013 6trinns E36m3 kassa sklir rett inn Hmmm...var den vi prøvde med. Hvor langt fra torpedoveggen monterte du motoren da? Clutchhuset på de kassene svinger jo aldri innover og butter realt i knekken på tunellen under varmeapparatet. Fikk inn e39 M5 kassa der med å kappe bare der og ved at motoren stod et stykke fra veggen. S54'n satte vi så langt bak det gikk og da ble det smalt bakover også Begge kassene stod da helt i toppen av tunellen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mars 6, 2013 Share Skrevet Mars 6, 2013 jeg har 5 mm klaring i mellom innsugsboksen og E34 bremsekraftforsterker der spaceren er fjernet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond.S Skrevet Mars 6, 2013 Share Skrevet Mars 6, 2013 Ok, har du noen mening om hvor lagt det blir fra bakkant på toppen til veggen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Mars 6, 2013 Share Skrevet Mars 6, 2013 Hvis jeg husker riktig, ble det gjerne en plass mellom 20 og 30mm klaring mellom torpedo og topp... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond.S Skrevet Mars 6, 2013 Share Skrevet Mars 6, 2013 Ok, da ligger nok forklaringen der. Vi hadde ikke mye klaring med motorfestene vi laget og i tillegg har ikke S54 vannrøret i bakkant Får dere noe greie på det engelske ledningsnettet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mars 6, 2013 Share Skrevet Mars 6, 2013 Hvis jeg husker riktig, ble det gjerne en plass mellom 20 og 30mm klaring mellom torpedo og topp... sounds right Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pernezz Skrevet Mars 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2013 Ok, da ligger nok forklaringen der. Vi hadde ikke mye klaring med motorfestene vi laget og i tillegg har ikke S54 vannrøret i bakkant Får dere noe greie på det engelske ledningsnettet? Vel, i første omgang gjelder det å få alt det "mekaniske" på plass først før jeg og Ivar setter fokuset over på det elektriske Er det noe forskjell på det engelske nettet kontra en vanlig europeisk modell da utenom at ledningene ligger "motsatt"?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond.S Skrevet Mars 7, 2013 Share Skrevet Mars 7, 2013 Greit å ta en ting av gangen ja Elektriske er jo veldig enkelt på disse motorene og som du sier er de helt like bortsett fra lengden på ledningene. Blir en morsom bil detta! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M-Teknikk Skrevet Mars 7, 2013 Share Skrevet Mars 7, 2013 [ Bilde ] ] Står du der å venter på dn ekspansjonstanken du skulle ha eller? Blir bra dette Per Øyvind Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pernezz Skrevet Mars 8, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2013 [ Bilde ] ] Står du der å venter på dn ekspansjonstanken du skulle ha eller? Blir bra dette Per Øyvind He, he Ja du må bare dra ræva di hjem og finne frem en til meg Større oppdatering regner jeg med kommer i morgen! Har kommet ett stykke på vei ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pernezz Skrevet Mars 8, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2013 Flott bil! Takker Er ikke sånn kjempeflott, men jeg er fornøyd så langt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sund.M3 Skrevet Mars 8, 2013 Share Skrevet Mars 8, 2013 det var hyggelig å få hilst på å kikket på bilen i dag den satt veldig fint den s50 motoren i e28en, ska bli spennende å se når du får den i gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pernezz Skrevet Mars 8, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2013 Da har jeg stått på en del timer i Retrogarasjen til Ivar de siste dagene og fått gjort en hel del Etter at motoren var satt i korrekt posisjon var det bare å finne frem vinkelsliperen og 6 mm stål for å lage motorfester. Her ser dere prosessen og resultatet av motorfestene: Deretter var det å få modifisert staget til giroverføringen og få det på plass: Ble trangt om plassen under girkassen.... Her måtte det slipes litt i girkassen for at krengingstaget skulle gå klar: Paralellstaget til styringen gikk ikke klar av bunnpannen... Frem med vinkelsliperen! : Støttestaget under måtte også til pers... Løsningen jeg og Ivar kom frem til var å shimse ned hele staget ved hjelp av 2 stk 10 mm stålplater som jeg skjærte ut av en stålplate og borret 2 hull i. Ja, det skal males svart : Mellomakselen var det neste. Og for å få den til å passe overens med diffen bak, var det bare å skjære av bakre ledd på M3 akselen, og skjøte den mot E28 bakre ledd ved hjelp av en hylse. Denne hylsen var faren til "e34 power" så grei å dreie for meg. Jeg hadde heldigvis et emne som var 60 mm utvendig, som er samme utvendige målet til begge delene jeg skulle skjøte sammen Denne hylsen ble da dreiet til 57 mm i ene enden og 56 mm i andre (som var innvendig mål i de 2 delene), samt 60 mm på midten. Den ble stukket inn ca 75 mm i hver av de delene, og deretter punktet sammen med Esaben til Ivar : Fikk også kjøpt en M50 turbo manifold av sk8 (Roy) her på forumet. JA, jeg vet det ikke er optimalt, men jeg innehar ikke nok kunnskaper til å sveise om de originale spaghettimanifoldene... Så da har jeg kappet vekk turboflensen og sveist på et 3" rør fra Biltema Begynner å dra seg til oppi her også! Har demontert innsuget, fordi åpningen på det må flyttes nærmere fronten pga plassmangel ved bremsekraftforsterkeren Dette blir mest sannsynlig sveist om i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pernezz Skrevet Mars 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 9, 2013 det var hyggelig å få hilst på å kikket på bilen i dag den satt veldig fint den s50 motoren i e28en, ska bli spennende å se når du får den i gang Alltid gøy med besøk av folk med felles interresse Er veldig spent på oppstarten jeg også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå