Gå til innhold

Spørsmål om differ. HJELP HJELP HJELP

kevin1982
 Share

Anbefalte innlegg

jeg driver å ser etter driffer. pga min 528i går nå med 520 diff. og når jeg ligger på 100km/t så ligger turtalet litt over 3tusen.

så begynte jeg å lure litt på dette her. hva er man skal gå etter på differ. hva betyr de tallene.

sjekket litt ut på bmwfans.info

og e39 M5 har 3,15

540 har 2,81

535 har 2,95

528 har 2,93

520 har 3,46

men hva skal jeg gå etter? et høyt tall eller laft tall. hvordan finner jeg ut at det er drif brems/sperre på dem?

kan man bruke andre differ. hørte noe om at diffene på diesel bilen er noe å anbefale.

hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo større tallet er, jo mere turtall har du i høy fart. Det gir også bedre aks pga lettere utveksling. Jo mindre tallet er, jo mindre turtall vil du ha ved f-eks 80km/t i 5 gir. Altså lavere aks, men mere toppfart, for å si det sånn. Usikker på hvordan det er med E39, men de som har differensialsperre bruker å være merket med S foran eller bak utvekslingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo større tallet er, jo mere turtall har du i høy fart. Det gir også bedre aks pga lettere utveksling. Jo mindre tallet er, jo mindre turtall vil du ha ved f-eks 80km/t i 5 gir. Altså lavere aks, men mere toppfart, for å si det sånn. Usikker på hvordan det er med E39, men de som har differensialsperre bruker å være merket med S foran eller bak utvekslingen.

tusen takk for hjelpen. da kan jeg kanskje gå for aks som ligger litt i mellom og en med S. for vil ikke miste aks,men vil også ha turtalet ned når jeg kjører på motor veien. Nok engang. tusen takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...