Mariuse34 Skrevet Juni 10, 2011 Skrevet Juni 10, 2011 Hei. Kollega har litt trøbbel med sin 523iat. Ba han skrive en beskrivelse av problemet: Har netopp hatt en 523 -98-modell på service, men opplever fortsatt at motoren av og til dør på tomgang og lave turtall. Det skjer også at motoren ”subber” litt mens bilen er i fart – som om den skulle hatt god gammeldags rusk i forgasseren – men kommer tilbake etter mindre enn et halvt sekund. Det blir en del bykjøring, så jeg tenkte det kanskje skyldtes koks, men verkstedet sjekket pluggene under servicen og mente at alt så bra ut. De kjørte full diagnose på systemet, så jeg regner med at det betyr at tenningen er ok. Er det noen som kjenner til problemet? Det ser ikke ut til å bety noe om motoren er kald eller varm
Gravstein Skrevet Juni 10, 2011 Skrevet Juni 10, 2011 Har samme problemene med min e39 528, har blitt verre med tiden og.. Lurer felt på om det kan vere LMM som feiler ?
Mikael-B Skrevet Juni 10, 2011 Skrevet Juni 10, 2011 Ofte at ikke kamaksel/veivaksel sensor slår ut på diagnose etc. LMM pleier man som regel alltid å finne feil på ved diagnose. (forutsatt at det er feil på den såklart) Det er mitt sterkeste tips når det gjelder sånt som dere beskriver her.
Mariuse34 Skrevet Juni 10, 2011 Forfatter Skrevet Juni 10, 2011 hvor stress er det å fikse kam/veivaksel?
Mikael-B Skrevet Juni 10, 2011 Skrevet Juni 10, 2011 Ganske lettvint å bytte. Søk rundt på forumet her og på Google, så finner du mange DIY'er og framgangsmåter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå