Zhyriax Skrevet Juni 10, 2011 Skrevet Juni 10, 2011 Jeg har en 00 e46 320, og det er litt problemer med denne. Ville derfor legge det ut her i håp om at andre kan komme med en løsning/eller dele erfaringer om noen har hatt det samme Når jeg har kjørt en stund med bilen og den har blitt varm, så blir den veldig "død" og trekker dårlig. Problemet blir enda tydligere hvis jeg stanser i en bakke, vrir om nøkkelen og stopper bilen. Den er da litt vanskelig å starte igjen og det er nesten umulig å komme opp bakken da den snaut trekker. Bilen bruker hverken vann eller olje. Det er litt oljesvetting, men ikke noe som er noe særlig problem i følge bilmekanikeren på verkstedet jeg bruker. Det er en sprekk i den gummibelgen som går fra luftfilteret og nedover, men samme mekaniker mener at dette ikke kan by på større problemer. Har også tettet denne etter beste evne.. Bør denne kanskje byttes? Byttet for ikke lenge siden LMM og det ble bedre etter dette, men problemet sitter altså ennå. Motorlampa lyste også i bilen så tok en diagnose: *Signal, air-mass flow sensor *Signal inlet-camshaft sensor *Fuel trim bank 1 og 2 *Fuel trim bank 1 og 2 control limit *Misfire, Cylinder 3,4,5 og 6 Disse feilene ble slettet, og motorlampa har forløbig ikke kommet opp igjen. Jeg takker for innspill, hadde vært veldig digg å få en løsning på dette
SveinE46 Skrevet Juni 10, 2011 Skrevet Juni 10, 2011 Jeg har 01 320i. Har opplevd noen av de samme feilkodene, og da fusket den og gikk dårlig. Byttet plugger, olje og luftfilter, og da var den i topp form etterpå. Mye bedre drag og jevnere gange på motor. Absolutt å anbefale
SweetBMW Skrevet Juni 10, 2011 Skrevet Juni 10, 2011 bytt den innsugsbelgen da du aldri får den tett med teip. bytt innsugskam sensor. så eru nok i havn tenker jeg. trenger du hjelp med dette så kan jeg hjelpe deg med det send en pm.
Zhyriax Skrevet Juni 10, 2011 Forfatter Skrevet Juni 10, 2011 Takker for tips Flere mottas med stor takk
lassie Skrevet Juni 10, 2011 Skrevet Juni 10, 2011 Hadde samme problem på 328.Blei veldig tungstarta og effekten var halvert.Tok en sjanse og bytte begge kamsensorene og problemet ble borte.Kjøp kun orginale sensorer.Mye problemer med uorginale
Zhyriax Skrevet Juni 11, 2011 Forfatter Skrevet Juni 11, 2011 Ser jo ut til at bytte bytte av kamsensorne blir veien å gå da. Om det er flere meninger om emnet så lytter jeg
SweetBMW Skrevet Juni 11, 2011 Skrevet Juni 11, 2011 trenger bare bytte den på innsugssiden da... Den du får feil på.
Zhyriax Skrevet Juni 12, 2011 Forfatter Skrevet Juni 12, 2011 Tenkte å begynne med den. Har sett etter delen på koed, men finner den ikke. Sweetbmw, vet du hva jeg skal søke på?
SweetBMW Skrevet Juni 12, 2011 Skrevet Juni 12, 2011 Impulsgiver, Knastaksel Uoriginal www10200 NOK 287,00 / NOK 358,751 Kjøp stk. Original www18941 NOK 773,00 / NOK 966,251 Kjøp stk. Til følgende modeller: Alle 6-Cylindrede benzin modeller - Ikke M3 Information - Sidder i venstre side af topstykket, og har en ledning med et stik i enden.
Zhyriax Skrevet Juni 24, 2011 Forfatter Skrevet Juni 24, 2011 Har byttet det nødvendige og bilen går som et skudd i forhold til før ! Men.. Jeg får ennå opp disse feilkodene: *Fuel trim bank 1 og 2 *Fuel trim bank 1 og 2 control limit *Misfire, Multiple Cylinders Noen med tips for løsning på dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå