Ole92 Skrevet Juni 10, 2011 Skrevet Juni 10, 2011 Halloen, har en facelift bil med preface motor, har koblet opp ledningene og dette skal nå stemme ganske bra, men når jeg vrir om nøkkelen er det ikke noe som skjer, har jording og alt, bra med strøm på batteriet, noen som kan hjelpe ?
powerfulglenn Skrevet Juni 10, 2011 Skrevet Juni 10, 2011 Halloen, har en facelift bil med preface motor, har koblet opp ledningene og dette skal nå stemme ganske bra, men når jeg vrir om nøkkelen er det ikke noe som skjer, har jording og alt, bra med strøm på batteriet, noen som kan hjelpe ? Sjekket om det kommer strøm til starter ? Også styrestrøm er viktig;) Eller er alt dødt som i dashbordet ogsånt? Evt sjekk Sikringer/Relè
Ole92 Skrevet Juni 10, 2011 Forfatter Skrevet Juni 10, 2011 Halloen, har en facelift bil med preface motor, har koblet opp ledningene og dette skal nå stemme ganske bra, men når jeg vrir om nøkkelen er det ikke noe som skjer, har jording og alt, bra med strøm på batteriet, noen som kan hjelpe ? Sjekket om det kommer strøm til starter ? Også styrestrøm er viktig;) Eller er alt dødt som i dashbordet ogsånt? Evt sjekk Sikringer/Relè Har ikke sjekket om den får strøm til startern, hvis det ikke kommer strøm dit hva skal jeg sjekke? Om det er dårlig kontakt o.l? I dashbord funker alt av lys og slik, har sjekket reler, men kan det være DME (?) releet? Er vel der alt av ting går igjennom?
bmwstein Skrevet Juni 10, 2011 Skrevet Juni 10, 2011 sjekk styrestrømmen til startern, og sjekk om det er to "tapper" du kan sette den på, så prøver du begge =p
powerfulglenn Skrevet Juni 10, 2011 Skrevet Juni 10, 2011 Halloen, har en facelift bil med preface motor, har koblet opp ledningene og dette skal nå stemme ganske bra, men når jeg vrir om nøkkelen er det ikke noe som skjer, har jording og alt, bra med strøm på batteriet, noen som kan hjelpe ? Sjekket om det kommer strøm til starter ? Også styrestrøm er viktig;) Eller er alt dødt som i dashbordet ogsånt? Evt sjekk Sikringer/Relè Har ikke sjekket om den får strøm til startern, hvis det ikke kommer strøm dit hva skal jeg sjekke? Om det er dårlig kontakt o.l? I dashbord funker alt av lys og slik, har sjekket reler, men kan det være DME (?) releet? Er vel der alt av ting går igjennom? Da får ikke Starteren strøm/ Styrestrøm Sett pluss på Kontaktene på starteren og se om starteren går rundt Da er det at den ikke får Pluss eller styrestrømmen Når du vrir om nøkkelen så skal de kom strøm i Styrestrømledningen noe som det sikkert ikke kommer Eller så kan du bruke måleapperat og måle om den får styrestrøm når du vrir om tenninga
Ole92 Skrevet Juni 10, 2011 Forfatter Skrevet Juni 10, 2011 Takk for svar Men bensin pumpa skal jo gå litt når en vrir tenninga ett hakk eller noe, men det skjer ikke her eller..
powerfulglenn Skrevet Juni 10, 2011 Skrevet Juni 10, 2011 Takk for svar Men bensin pumpa skal jo gå litt når en vrir tenninga ett hakk eller noe, men det skjer ikke her eller.. 2 hakk så skal den vell gå ? Men slutta det bare sånn plutserlig ? har du gjort noe med bilen eller? Bensinpumpe Relèet kan ha gått i stykker? Kan måle strøm der å Koster vell mellom 100-200spenn for måleapperat på Biltema Funker fett det
Ole92 Skrevet Juni 10, 2011 Forfatter Skrevet Juni 10, 2011 Takk for svar Men bensin pumpa skal jo gå litt når en vrir tenninga ett hakk eller noe, men det skjer ikke her eller.. 2 hakk så skal den vell gå ? Men slutta det bare sånn plutserlig ? har du gjort noe med bilen eller? Bensinpumpe Relèet kan ha gått i stykker? Kan måle strøm der å Koster vell mellom 100-200spenn for måleapperat på Biltema Funker fett det nei, har ikke gjort noe med bilen, bare skiftet motor, den gikk ikke når jeg vrir på det amdre hakket, men når jeg tar nøkkelen på tredje hakk da den skal starte går bensinpumpa så lenge jeg holder nøkkelen inne, rart det der
powerfulglenn Skrevet Juni 10, 2011 Skrevet Juni 10, 2011 Takk for svar Men bensin pumpa skal jo gå litt når en vrir tenninga ett hakk eller noe, men det skjer ikke her eller.. 2 hakk så skal den vell gå ? Men slutta det bare sånn plutserlig ? har du gjort noe med bilen eller? Bensinpumpe Relèet kan ha gått i stykker? Kan måle strøm der å Koster vell mellom 100-200spenn for måleapperat på Biltema Funker fett det nei, har ikke gjort noe med bilen, bare skiftet motor, den gikk ikke når jeg vrir på det amdre hakket, men når jeg tar nøkkelen på tredje hakk da den skal starte går bensinpumpa så lenge jeg holder nøkkelen inne, rart det der Høres utsom du har koblet litt feil :S Er det ikke bare å sette ledningene til Bensinpumpa på "2Hakk" da ?
Eksos Skrevet Juni 10, 2011 Skrevet Juni 10, 2011 Er en av forskjellene det, på prefalift starter pumpa når tenninga er på, på facelift starter den når motoren går Prøv med to skruhjern å kobl sammen styrestrømmen og pluss på starteren, da skal den rotere om der er strøm dit..
Ole92 Skrevet Juni 12, 2011 Forfatter Skrevet Juni 12, 2011 Ser nå at jeg har satt på feil svinghjul, er ikke tapp på den, og jeg må vel ha det siden det er følere i kassa. Men kan jeg da kjøpe triggerskive fra facelift samt motornett og hjerne?
tangorev Skrevet Juni 13, 2011 Skrevet Juni 13, 2011 Facelift triggerhjul og føler + ledningsmatte/hjerne gjør susen
Ole92 Skrevet Juni 13, 2011 Forfatter Skrevet Juni 13, 2011 Facelift triggerhjul og føler + ledningsmatte/hjerne gjør susen Takk for svar! Da skal jeg prøve og finne det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå