Morty999 Skrevet Juni 23, 2011 Share Skrevet Juni 23, 2011 For og si det slik....Hadde du handlet bil av meg i februar, og forventet at JEG skulle betale årsavgiften, ja... Hva skal jeg si. Drit og dra er vel ett mulig svar du ville fått da. +1 der gitt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skaarud Skrevet Juni 23, 2011 Share Skrevet Juni 23, 2011 Det er helt riktig som trådstarter sier tidligere i posten ang. betaling av årsavgift. Så om du ikke hadde avtalt noe ang. betaling av årsavgift, Ballder, så måtte du faktisk bare betalt. Helt idiotisk? Ja kanskje det, men slik er loven Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Juni 23, 2011 Share Skrevet Juni 23, 2011 Mye som står i loven, men hvor gjennomførbart og fornuftig det er kan nok diskuteres. Anyway... Loven slår meg, men skal kjøper bruke bilen, så tror jeg kanskje han gjør lurt i og betale (hvilket han har gjort) før forrige eier kommer og innkrever kroner for betalingen personlig. Forrige eier er ansvarlig for at årsavgiften skal betales, men ikke pålagt og betale den. Skjønner? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danny91 Skrevet Juni 24, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2011 For og si det slik....Hadde du handlet bil av meg i februar, og forventet at JEG skulle betale årsavgiften, ja... Hva skal jeg si. Drit og dra er vel ett mulig svar du ville fått da. sorry azz, men jeg hadde brukt loven og fått deg til å betale for den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Juni 24, 2011 Share Skrevet Juni 24, 2011 tror nok du bare kan glemme å få igjen penger av han.. spesielt når du har betalt den... hadde du ikke betalt den hadde den gått til inkasso for han, men når du har betalt den så tror jeg nok du bare kan glemme det gitt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Juni 24, 2011 Share Skrevet Juni 24, 2011 For og si det slik....Hadde du handlet bil av meg i februar, og forventet at JEG skulle betale årsavgiften, ja... Hva skal jeg si. Drit og dra er vel ett mulig svar du ville fått da. sorry azz, men jeg hadde brukt loven og fått deg til å betale for den I dette konkrete tilfellet så har du jo allerede betalt den. Ergo så er den betalt, og forrige eier har helt klart oppfylt sine lovpålagte oppgaver i denne sammenheng, nemlig at årsavgiften er betalt. Derfor har du ikke noen som helst mulighet til og kunne kreve han for penger i det hele tatt. Sorry azz... Tar man mitt konkrete eksempel litt lenger, så ville du i det minste endt opp med en avskiltet/avskiltnings begjært bil i laaang tid før noe som helst ble betalt. Og normal forståelse og ikke minst normal folkeskikk tilsier at du som kjøper betaler avgiften dersom du handler bilen før mars og ikke annet er skrevet i en kontrakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå