CV-Erik Skrevet Juni 12, 2011 Share Skrevet Juni 12, 2011 E30 med M30B35 er jo billig og spinnevillig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Juni 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2011 Ja, jeg kunne jo tenkt meg en japsebil og, for å virkelig kjørt "drifting-stilen". Får se hva som er lurest når alt kommer til alt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Juni 12, 2011 Share Skrevet Juni 12, 2011 det første du må gjøre er jo å skaffe/bygge seg en bil. så må du ta lisens på deg og bilen. førerlisens tar du på såkalte license days, bilen kan du kontakte NBF for å ta kontroll på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Juni 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2011 det første du må gjøre er jo å skaffe/bygge seg en bil.så må du ta lisens på deg og bilen. førerlisens tar du på såkalte license days, bilen kan du kontakte NBF for å ta kontroll på Ja, har vært inne og lest litt om dette. Men hvordan er mulighetene for å øve seg? Trengs nok en del øvelse, da det ikke blir helt det samme på asfalt som på snø/isbane som jeg er vant til å kjøre på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CV-Erik Skrevet Juni 12, 2011 Share Skrevet Juni 12, 2011 For å øve deg kan du bare stikke på diverse banetreff hvor det er lov å sladde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Juni 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2011 Klør i fingrene Fant nettopp en hvit, drifting-rigga mazda rx-7 til 49000,- hos japanauto, DET hadde vært noe å begynt med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Juni 12, 2011 Share Skrevet Juni 12, 2011 Jeg ville kjøpt ferdig japsebil, og heller bygd en grom BMW senere. Nissan 200 sx er knallbra bil å starte med. Ser ikke ut, men er visstnok lett å kontrollere De er også billige og forholdsvis lett å skru på. På Gardermoen er det kjøringer veldig ofte, fint sted å trene litt på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Juni 12, 2011 Share Skrevet Juni 12, 2011 Ikke kjøp RX7. Kjøp en Supra; Soarer eller noe annet fra Toyota. De koster litt mere en Nissan,men du tar det igjen på at den ikke går så fort i stykker, så holder motor å gir lenge. Eller ev E36 M3 fra Uk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M-tech02 Skrevet Juni 12, 2011 Share Skrevet Juni 12, 2011 Kanontråd som treffer midt i blinken for meg.. har selv tenkt på dette og fundert på hvordan man burde gå frem osv. Har ingen planer om å bli proff kjører, men hadde vært artig å lære seg å drifte skikkelig å ta det som det kommer. Lurer da på disse licensedays. Hvor er det de blir holdt i nord norge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tangorev Skrevet Juni 13, 2011 Share Skrevet Juni 13, 2011 Kjøp en billig e30 325, chip, grenrør evt sinnakam og stiv den opp litt. Med M3 diff kan du kose deg på de fleste baner i 2 gir.. Da har du bil med skilt og du får mye kjøretid og trenger ikke tenke lisens, prøveskilt, trekkbil+ henger osv. Var en billig og problemfri start for min del Avtaren min er forøvrig med overnevnte specs fra langsvingen på rudskogen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Juni 13, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2011 Kjøp en billig e30 325, chip, grenrør evt sinnakam og stiv den opp litt. Med M3 diff kan du kose deg på de fleste baner i 2 gir.. Da har du bil med skilt og du får mye kjøretid og trenger ikke tenke lisens, prøveskilt, trekkbil+ henger osv. Var en billig og problemfri start for min del Avtaren min er forøvrig med overnevnte specs fra langsvingen på rudskogen.. Det svaret i denne tråden hittil jeg liker best! Hehe Funker det virkelig greit med en e30 325 uten turbo? Kom gjerne med link til video fra da du brukte det! Blir det ikke for høy utveksling med m3-diff heller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tangorev Skrevet Juni 13, 2011 Share Skrevet Juni 13, 2011 Kjøp en billig e30 325, chip, grenrør evt sinnakam og stiv den opp litt. Med M3 diff kan du kose deg på de fleste baner i 2 gir.. Da har du bil med skilt og du får mye kjøretid og trenger ikke tenke lisens, prøveskilt, trekkbil+ henger osv. Var en billig og problemfri start for min del Avtaren min er forøvrig med overnevnte specs fra langsvingen på rudskogen.. Det svaret i denne tråden hittil jeg liker best! Hehe Funker det virkelig greit med en e30 325 uten turbo? Kom gjerne med link til video fra da du brukte det! Blir det ikke for høy utveksling med m3-diff heller? Det funker greit men ikke noe mer På Rudskogen logret den fin gjennom hele deposletta og ut langsvingen, no problem i s-kombinasjonen på baksiden, men får litt lite fart opp slakter'n. Gardermoen går også fint. Lav utveksling på den diffen og med chip som presser turtallet litt høyere gjør den 115 ish på 2 gir = akkurat så det går 16-17" forran og gamle 15" så skrenser det fint. Mulig det går i 3 gir med høy utveksling også (typ 4.10) , men med en 3.73 utveksling var det håpløst. Vil du bygge videre til turbo, ville jeg kjøpt et brukt, ferdig tilpasset kit, evt komplett motor. Koster så mye mer å bygge selv, for å ikke snakke om tid og feiling. Har dårlig med film men kan legge ved et par bilder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Juni 13, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2011 Skulle likt å ha noe som klarer tredje-giret, men.. Er kanskje ikke nødvendig for å øve seg? Brukte du hydraulisk håndbrekk? Er det ikke påkrevd med bur? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CV-Erik Skrevet Juni 13, 2011 Share Skrevet Juni 13, 2011 I Powerdrift er det påkrevd med bur ja. Men om du bare skal kjøre på bane på frikjøring osv så er det ikke påkrevd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Juni 13, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2011 Okei, men da kan jo dette være en god begynnelse for å øve seg og vise seg frem litt! Tusen takk for svar. Dere kommer til å se meg på powerdrift etterhvert, selvom det sikkert er et par sesonger til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå