Gå til innhold

Begynne med drifting!

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det første du må gjøre er jo å skaffe/bygge seg en bil.

så må du ta lisens på deg og bilen. førerlisens tar du på såkalte license days, bilen kan du kontakte NBF for å ta kontroll på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det første du må gjøre er jo å skaffe/bygge seg en bil.

så må du ta lisens på deg og bilen. førerlisens tar du på såkalte license days, bilen kan du kontakte NBF for å ta kontroll på

Ja, har vært inne og lest litt om dette. Men hvordan er mulighetene for å øve seg? Trengs nok en del øvelse, da det ikke blir helt det samme på asfalt som på snø/isbane som jeg er vant til å kjøre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp RX7. Kjøp en Supra; Soarer eller noe annet fra Toyota. De koster litt mere en Nissan,men du tar det igjen på at den ikke går så fort i stykker, så holder motor å gir lenge.

Eller ev E36 M3 fra Uk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanontråd som treffer midt i blinken for meg.. har selv tenkt på dette og fundert på hvordan man burde gå frem osv. Har ingen planer om å bli proff kjører, men hadde vært artig å lære seg å drifte skikkelig å ta det som det kommer. Lurer da på disse licensedays. Hvor er det de blir holdt i nord norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en billig e30 325, chip, grenrør evt sinnakam og stiv den opp litt. Med M3 diff kan du kose deg på de fleste baner i 2 gir.. Da har du bil med skilt og du får mye kjøretid og trenger ikke tenke lisens, prøveskilt, trekkbil+ henger osv. Var en billig og problemfri start for min del :)

Avtaren min er forøvrig med overnevnte specs fra langsvingen på rudskogen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en billig e30 325, chip, grenrør evt sinnakam og stiv den opp litt. Med M3 diff kan du kose deg på de fleste baner i 2 gir.. Da har du bil med skilt og du får mye kjøretid og trenger ikke tenke lisens, prøveskilt, trekkbil+ henger osv. Var en billig og problemfri start for min del :)

Det svaret i denne tråden hittil jeg liker best! Hehe :) Funker det virkelig greit med en e30 325 uten turbo? Kom gjerne med link til video fra da du brukte det! Blir det ikke for høy utveksling med m3-diff heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det svaret i denne tråden hittil jeg liker best! Hehe :) Funker det virkelig greit med en e30 325 uten turbo? Kom gjerne med link til video fra da du brukte det! Blir det ikke for høy utveksling med m3-diff heller?

Det funker greit men ikke noe mer :wink: På Rudskogen logret den fin gjennom hele deposletta og ut langsvingen, no problem i s-kombinasjonen på baksiden, men får litt lite fart opp slakter'n. Gardermoen går også fint.

Lav utveksling på den diffen og med chip som presser turtallet litt høyere gjør den 115 ish på 2 gir = akkurat så det går :mrgreen: 16-17" forran og gamle 15" så skrenser det fint. Mulig det går i 3 gir med høy utveksling også (typ 4.10) , men med en 3.73 utveksling var det håpløst.

Vil du bygge videre til turbo, ville jeg kjøpt et brukt, ferdig tilpasset kit, evt komplett motor. Koster så mye mer å bygge selv, for å ikke snakke om tid og feiling.

Har dårlig med film men kan legge ved et par bilder.

a20yl8bzqmamgejg03t9.jpg

pu43dm7df5qxuqjhd9g1.jpg

jh781o9oxsswnfairvpp.jpg

yy6ruv9o5simlbkj1kl9.jpg

w2oss1iu75ulqh936xqr.jpg

2o2xznc7y5m6zk0uvsa7.jpg

66gehsbhj57hl5i12sf1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...