gkw89 Skrevet Juni 14, 2011 Share Skrevet Juni 14, 2011 jeg kjørte 4-5 gir på rudskogen, men pga 4.10 utv vil det si at det egentlig er ett gir mindre på hver, altså 3-4 på gjennomsnitlig utv. V-power!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HypeTraxX Skrevet Oktober 8, 2011 Share Skrevet Oktober 8, 2011 I Powerdrift er det påkrevd med bur ja. Men om du bare skal kjøre på bane på frikjøring osv så er det ikke påkrevd Jeg prata nylig med en fra Bergen Drift Team. Han sa at man trengte bur for å kjøre Pro og Semi Pro for twindrift! Rett meg om jeg tar feil Han kjører E30 M5. Den har gått smertefritt i 3 år. Og da brukte han ca 80 lapper i året på stevner, mat og øl! Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CV-Erik Skrevet Oktober 8, 2011 Share Skrevet Oktober 8, 2011 Jeg er ganske sikker på at man må ha 6pkt bur uansett klasse i Powerdrift Men kan være jeg husker feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HypeTraxX Skrevet Oktober 8, 2011 Share Skrevet Oktober 8, 2011 oki:) jeg driver og lurer på å lage en drifte bil selv innen en 5 års periode. Så da prøver jeg å dra til meg mest mulig info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CV-Erik Skrevet Oktober 8, 2011 Share Skrevet Oktober 8, 2011 http://bilsport.no/sider/reglement/reglement-drifting/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fazerfreak Skrevet Oktober 8, 2011 Share Skrevet Oktober 8, 2011 eg får minne om club-klassen Klassen er beregnet for såkalte ”gatebiler” registrerte gatebiler uten store modifikasjoner. - Club er ment for å slippe til nye utøvere som ønsker å prøve drifting, uten først å måtte bygge en bil for formålet. Klassen er beregnet for såkalte ”gatebiler” uten store modifikasjoner. Og regel: 11 Sikkerhetsutstyr 11.1 Beskyttelsesbur Beskyttelsesbur er tillatt i henhold til teknisk reglement for Semi Pro eller Pro-klassen. Legg spesielt merke til ordet tillatt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Oktober 8, 2011 Share Skrevet Oktober 8, 2011 Trodde club var borte jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fazerfreak Skrevet Oktober 8, 2011 Share Skrevet Oktober 8, 2011 sålenge serien eksisterer i regelverket så er den gjeldene.. Normalt så inneholder Innvitasjonen til løpene denne: Invitasjonen gjelder for alle som vil drifte, så har du en RWD bil og har lyst til å prøve deg på bane så nøl ikke, dette vil du like!!! Dei kan dog gjøre som dei gjore i Runde 4 å endre/utelukke klasser for konkuranse. slike endringer er regulert i NSR. som f.eks sette minimumskrav på påmeldte osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HypeTraxX Skrevet Oktober 8, 2011 Share Skrevet Oktober 8, 2011 Ok. Takker for info! Jeg så på siste drifte runde på Gardermoen nå, og der var den club serien med! Men ikke forrige gang det var drifting på Gardermoen! Jeg kunne tenkt meg og vært med til neste år hvis turbo bilen blir klar! Eller bane bilen ikke blir solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fazerfreak Skrevet Oktober 8, 2011 Share Skrevet Oktober 8, 2011 da følger du med på Powerdrift kalenderen og sender en påmelding så får du vite om di kjører serien eller ikkje, er greit å følge med på Bilsportsia for eventuelle endringar i regelverket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet Oktober 8, 2011 Share Skrevet Oktober 8, 2011 Hypetraxx!! Jeg var også på Gardermoen da, kampa i det store blå teltet.. Men til trådstarter.. Jeg driver og bygger meg e28 som skal brukes i drifting, det tar utrolig mye tid, penger og MYE hodebry..! Det koster virkelig hvis man skal bygge seg en hel bil fra bånn av, og er så og si umulig og skaffe sponsorer før du har startet, er flere som kjører aktivt i flere år uten noe spons.. Det er veldig vannskelig og få det før man har vist seg på banen, hos man ikke har noen bekjente da.. Også må man tenke på inngangs avgifter til hvert løp, det er mange lapper iløpet av en sessong, skal man kjøre alle treffa på gatebil må man regne med hvertfall 60 000 der hvis man skal kjøre mye.. Så mitt råd er og gjøre det samma som meg, kjøpe seg en bil, starte og bygge og være med noen på treff og skru litt for dem da man merker hvordan det er og være på treff med bil, og prøv og sitte på mest mulig og se hvordan sjaføren kontrollerer bilen.. Er ikke negativ men bare legger det frem sånn det er.. Veldig bra og høre vi blir fler med BMW utpå bana Noen som blir klare til 2012 sessongen da? Jeg gleder meg hvertfall og håper hvertfall på mange timer i setet og mye kjøretid! Morro og høre det er så mange som vil starte! Er bare og begynne og bygge og realisere drømmen sin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Oktober 8, 2011 Share Skrevet Oktober 8, 2011 Det trenger ikke koste så mye da. denne bilen her kostet meg 50 tusen Bygde den helt fra bunnen av s50b32 motor med undestell godkjent bur\stoler\seler +++++++++ nå kjører jeg e30 turbo som driftebil. det koster såklart litt ryker fort 10 tusen en helg på rudskogen orka ikke lese igjennom tråden, men du må ha Licens på deg og bilen er licenskurs vært år. bilen må være etter oppskriften finner alt i bilsportboka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
520 turbo Skrevet Oktober 8, 2011 Share Skrevet Oktober 8, 2011 treng no ikke dyr og fin bil til og drifte med . skal jo driftas ihel og uansett da e altid risk med og være uheldig så istede for og kaste vekk penger på at det skal være fint og det . heiler bruk penga på motor og drivverk og bare kjør og lære har en e30 me 3.8 so har gått 3 år med små hardt liv . men den går enda og funker fett .. gikk fint og sladde på 4 på langstrekke med 3.63 utv på den . så handla deg en billig e30 med et eller anna M maskin og e36 tanstang og tap den for servo olje og sladd so faen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Oktober 8, 2011 Share Skrevet Oktober 8, 2011 e36 tannstang uten servo olje ? haha, gjør det nå litt skikkelig når du først skal til. blir jo hard som faen på ratte og ikke mye styr å koble på servopumpa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
520 turbo Skrevet Oktober 8, 2011 Share Skrevet Oktober 8, 2011 tja . mangen so kjøre e36 tannstang uten servo sia selvopprettinga på bilen . eg liker no det beste .. e vane sak både eg . E.sagedal og dei 2 andre e30 kjøre uten servo . må skryte litt av nye klubb bilen til tommy . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå