KennethW Skrevet Juni 12, 2011 Share Skrevet Juni 12, 2011 Går "vanlige" bensindyser sammen med E85? Driver å ser etter dyser til prosjektet mitt, og lurer litt på hvilke dyser jeg skal gå for? M50 med Vi-pec, E85 og pustehjelp. Har det noe for seg å koble opp bredbåndslambda opp mot spruten? Isåfall hvordan gjør jeg dette? Har Innovate LM1 klar til bruk. Er det bare å klippe klippe og lodde en dæsj? Gjerne forklar litt:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tangorev Skrevet Juni 13, 2011 Share Skrevet Juni 13, 2011 Jepp, det går fint. Husk å beregne større dyser ved bruk av E85. Uten at jeg kjenner Vi-pec vil jeg tro at det lar seg gjøre uten problem. Nødvendigheten kommer an på hva du ønsker av funksjoner og bruk.Tipper Vi-pec har har software for logging, autotuning ++ Sikkert mange som har gode innspill og erfaring rundt Vi-pec på dette området Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Juni 13, 2011 Share Skrevet Juni 13, 2011 Er veldig greit å ha bbln kobla til sprutet blant annet for logging, autotune/finjustering og closedloop lambda. Analog out på LM1 kobles til på en ledig analog volt på Vipecn. Kobl også sensorjordene i lag. Husker ikke fargen på LM1 (er den tynne av jordingsledningene) ilag med grønn på Vipecn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethW Skrevet Juni 13, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2011 Takker for svar folkens! Men skal jeg ha høyohms dyser på Vi-pec'en? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Juni 13, 2011 Share Skrevet Juni 13, 2011 Takker for svar folkens!Men skal jeg ha høyohms dyser på Vi-pec'en? Kan ha begge deler men, koblinga kommer litt ann på hvilken modell du har av V44n, på de eldste (2,5 og 7bars map) må lavohms dyser kobles i serie. På den nye modellen med 4 bars mapsensor (og en diode på sida) kan lavohms også kobles paralellt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Juni 14, 2011 Share Skrevet Juni 14, 2011 Takker for svar folkens!Men skal jeg ha høyohms dyser på Vi-pec'en? Kan ha begge deler men, koblinga kommer litt ann på hvilken modell du har av V44n, på de eldste (2,5 og 7bars map) må lavohms dyser kobles i serie. På den nye modellen med 4 bars mapsensor (og en diode på sida) kan lavohms også kobles paralellt. Må redigere meg selv litt på dette innlegget, du bør kjøre høyohms på begge to. Er bedre dysedriver på de nye ( 4amp kontra 2 amp) men den vil ikke like 2 lavhohm i paralell for det. Da endel lavohms dyser er nede i 2ohm. Men det går selvsagt å kjøre lavohms dyser i serie på begge 2. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juni 14, 2011 Share Skrevet Juni 14, 2011 på 6er kan du beregne 1cc per hk på dysene ( bensin, legg så på 30% for E85 ) "tommelfingerregel" 500kh = 500cc dyser ( per syl ) ( bensin ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Juni 14, 2011 Share Skrevet Juni 14, 2011 500turbohester på 500cc? neppe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå