Gå til innhold

Bensindyser + E85 (+ et lite spm om tilkobling av bblambda)

KennethW
 Share

Anbefalte innlegg

Går "vanlige" bensindyser sammen med E85? Driver å ser etter dyser til prosjektet mitt, og lurer litt på hvilke dyser jeg skal gå for? M50 med Vi-pec, E85 og pustehjelp.

Har det noe for seg å koble opp bredbåndslambda opp mot spruten? Isåfall hvordan gjør jeg dette? Har Innovate LM1 klar til bruk. Er det bare å klippe klippe og lodde en dæsj? Gjerne forklar litt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det går fint. Husk å beregne større dyser ved bruk av E85.

Uten at jeg kjenner Vi-pec vil jeg tro at det lar seg gjøre uten problem. Nødvendigheten kommer an på hva du ønsker av funksjoner og bruk.Tipper Vi-pec har har software for logging, autotuning ++

Sikkert mange som har gode innspill og erfaring rundt Vi-pec på dette området ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar folkens!:)

Men skal jeg ha høyohms dyser på Vi-pec'en?

Kan ha begge deler men, koblinga kommer litt ann på hvilken modell du har av V44n, på de eldste (2,5 og 7bars map) må lavohms dyser kobles i serie. På den nye modellen med 4 bars mapsensor (og en diode på sida) kan lavohms også kobles paralellt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar folkens!:)

Men skal jeg ha høyohms dyser på Vi-pec'en?

Kan ha begge deler men, koblinga kommer litt ann på hvilken modell du har av V44n, på de eldste (2,5 og 7bars map) må lavohms dyser kobles i serie. På den nye modellen med 4 bars mapsensor (og en diode på sida) kan lavohms også kobles paralellt.

Må redigere meg selv litt på dette innlegget, du bør kjøre høyohms på begge to. Er bedre dysedriver på de nye ( 4amp kontra 2 amp) men den vil ikke like 2 lavhohm i paralell for det. Da endel lavohms dyser er nede i 2ohm.

Men det går selvsagt å kjøre lavohms dyser i serie på begge 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...