AutoMartin Skrevet Juni 13, 2011 Share Skrevet Juni 13, 2011 Har en 320ia 95mod med m50b20 m/vanos som i går byttet motor til m50b20 u/vanos og manuell gir. I bilen var det startsperre, noe som ikke er på nye motoren. Kan dette føre til poblemer? Hvilke? Nå sviver startmotoren, men dysene åpner ikke og ingen gnist. Kan det være noe med el.kontakt fra motor til karrosseri? Ser der at det er 2-3 stikk som går til ingenting....Noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sladjan Skrevet Juni 13, 2011 Share Skrevet Juni 13, 2011 litt usikker! men tror du skulla brukt ledningsnette fra den nye motoren samt hjerna. Mulig du også måtte bruke nøkkelen fra den nye motoren. er helt forskjellig fra vanos mot ikke vanos. Den vanos motoren du hadde heter vell m52 så er ikke helt like motorer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet Juni 13, 2011 Share Skrevet Juni 13, 2011 Ews-emulator er tingen for deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AutoMartin Skrevet Juli 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2011 bump. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AutoMartin Skrevet Juli 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2011 litt usikker! men tror du skulla brukt ledningsnette fra den nye motoren samt hjerna. Mulig du også måtte bruke nøkkelen fra den nye motoren. er helt forskjellig fra vanos mot ikke vanos. Den vanos motoren du hadde heter vell m52 så er ikke helt like motorer Brukte ledningsnettet på donormotoren, også hjernen. Siden den nye motoren ikke har startsperre sitter jeg igjen med noen ukoblete stikk på bilen ledningsnett. Føler det kan være her problemet ligger, men vet ikke hva.....Noen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet Juli 1, 2011 Share Skrevet Juli 1, 2011 Og du bruker hjerne fra motor uten vanos? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AutoMartin Skrevet Juli 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2011 Og du bruker hjerne fra motor uten vanos? Ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet Juli 2, 2011 Share Skrevet Juli 2, 2011 Mest sansynlig at det er startsperra som lager trøbbel her da. Vet jeg har sett noen tråder om hvordan man løser det her på forumet. Ta noen søk. EWS er nevnt og flytte over tenningslås... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AutoMartin Skrevet Juli 18, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 18, 2011 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AutoMartin Skrevet August 1, 2011 Forfatter Share Skrevet August 1, 2011 Ingen som har inngående viten om dette problemet??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet August 1, 2011 Share Skrevet August 1, 2011 Jo, og jeg sendte deg en pm for lenge lenge siden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet August 1, 2011 Share Skrevet August 1, 2011 Ingen som har inngående viten om dette problemet??? Eirik Viste på forumet har. Han selger også EWS som startsperre er utkoblet på. Det er også en mulighet at du har koblet feil ved diagonosekontakten. Blir slik hvis du bytter på 2 av de. Her et bilde jeg brukte i en mld men vet ikke om det går da. Dette bildet er ffra E36 med vanos da. Tror du ser hvilke ledninger som er pluss og minus i alle fall. Eller har jeg sett at Naitsirk i alle fall har skrevet om dette før så se etter PM ene dine. http://images.bimmers.no/files/pvg53yith9unnejnddzy.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå