fullgass! Skrevet Juni 13, 2011 Skrevet Juni 13, 2011 Opplevde først at bilen begyndte å ryke svart å gå dårlig. på tomgang kunne den oppføre seg normalt ei stund for deretter plutselig gå og jage opp og ned på turtall og nå får jeg ikke lenger startet bilen. Noen som har noen gode tips? diesel pumpa er ny byttet for ca 4000 km siden.
fullgass! Skrevet Februar 23, 2012 Forfatter Skrevet Februar 23, 2012 Hei og takk for svar ...egentlig ikke har parkert den da jeg kjøpte en annen tds, men der tok toppen kvelden...begynte først å koke for deretter å miste kompressjonen. Så nå må jeg snart få liv at i den andre .... tror det kan være pumpa i tanken. Får prøve eliminasjons metoden....
NA Skrevet Februar 23, 2012 Skrevet Februar 23, 2012 Har samme saken med min at den starter med å jage på tomgang og om den stopper blir den lei å starte igjenn. Den er dieselpumpe overhalet, ny forpumpe, dieselfilter, tempsensor til hjernen, returslanger på diesel. Det som er rart er at om jeg setter på lader blir jaginga borte. Har ny dynamo, og bra batteri, men misstenker den nye dynamoen for å tulle med meg, så har bestilt ny laderegulator til den da den ikke gir ordentlig ladespenning. Bilen går helt fint nemlig med nyladet batteri, mens om man setter på allt som bruker strøm tar det ikke lang tid før jagingen begynner og fortsetter selv om man skrur av igjenn allt som bruker strøm av vifte osv. Kom gjerne med oppdateringer da du prøver noe på bilen din. Ang det med forpumpa skal bilen gå fint om du har halv eller mer på tanken og den blir bare litt leiere å starte men skal gå like greit da den først er startet. Du ser om forpumpa går om du følger med på blanke slangen mellom filter og pumpe i motorrum ved å sette tenninga på hakk to, altså gløding. Da strømmer det litt diesel der for å bygge opp trykk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå