Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Idag hadde jeg min e36 318i stasjonsvogn på eu kontroll.

Feilen ble:

1.1.10. Bremserør svekket pga rustangrep. Fra slanger bak og forover høyre+venstre.

Er det mye jobb å bytte disse?

Er ikke helt sikker på hvor det skal byttes fra osv, leita litt på delekatalogen på GS men fant ikke noen ordentlige oversiktsbilder.

Er det noen som vet om noen oversiktsbilder?

På forhånd takk:)

Mvh Kristian

Skrevet

Du ser jo hvor bremseslangene er. Og rørene går over bensintanken til en t-skjøt foran tanken..

Det er litt jobb ja, men gjorde det selv for mange år siden med lite til ingen peiling, så det er ikke umulig. Kjøp løse bremserør og flensesett hos biltema og sett i gang ;)

Skrevet

eksosannlegg og mellomaksling må også ned, samt noen varmeskjold til eksosen. Ganske omfattende jobb men grei skruing ;)

Skrevet
Det hørte jo ut som en rimelig heftig jobb! Noen som har lyst på litt penger?:) hehe! Mvh kristian

Tro meg, det verste er å finne mot til å begynne på en slik jobb! Men når du først begynner så er det lite som kan gå galt her.. Sett av en lørdag samt en 6pk med pils, så er det ordnet til søndagen ;)

Skrevet

RogE36R : Håper du har rett. Hva må ned og ikke?:)

Kobar : Må i hvertfall ha en 6pack med pils for at det skal være morro med bremserørbytte:)

Skrevet

Uten at jeg vet hvordan en stv av e36 ser ut under så høres det helt utrolig ut at mellomaksling og eksos må ned. Rørene trer du jo mellom aksling/eksos. Trenger vel neppe å ta av..

Skrevet
RogE36R : Håper du har rett. Hva må ned og ikke?:)

Kobar : Må i hvertfall ha en 6pack med pils for at det skal være morro med bremserørbytte:)

Varmedeksel må ned ja, men det trer du ut... Hvis det er der i det heleteatt

Skrevet

Nå tok jeg det som en selvfølge at det er samme prosedyre på coupè og stv e36 da jeg har skifta på min e36 coupè. og da måtte jeg ned med eksosannlegg og mellomaksling for å få bensintanken ned. Den er jo "todelt" og mellomaksling går jo nærmest igjennom bensintanken..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...