thoffern Skrevet Juni 14, 2011 Skrevet Juni 14, 2011 noen som hvet hvordan man liner opp ett register på en m50 motor`? hvor merkene er eller bildet? hadde vert suuuupert med kjapt svar fra noen:)
APedersen Skrevet Juni 15, 2011 Skrevet Juni 15, 2011 Er merke på blokka og svinghjulet, lås av i girkassa med skrujern evt. (Venstre side nær torpedoveggen.) Sylinder 1 skal stå på topp (tenning). Kamene skal i bakkant være helt rett med hverandre og 90 grader i forhold blokka. Kamene i front skal stå nesten 45 grader mot hverandre Kan se om jeg finner link til hvordan det gjøres, er godt gjemt men.
thoffern Skrevet Juni 15, 2011 Forfatter Skrevet Juni 15, 2011 jah!!! alle snakker om det med å låse den der... men jeg finner den f... ikke!!!! har leita sykt mye:P men neida:P
APedersen Skrevet Juni 15, 2011 Skrevet Juni 15, 2011 Er nesten like godt gjemt den som oppskrifta på dette på nettet, men er på venstre siden ca. midt på girkassa i front
APedersen Skrevet Juni 15, 2011 Skrevet Juni 15, 2011 Er nesten rett ved blokka på midten (i høyden).
thoffern Skrevet Juni 15, 2011 Forfatter Skrevet Juni 15, 2011 sikker på at alle girkassene har en sånn fancy ting? hehe! eller holder det med å sette den første syl. så høyt som mulig?
APedersen Skrevet Juni 15, 2011 Skrevet Juni 15, 2011 Du kan låse av girkassa når første stempel er helt på topp
OLEZZ Skrevet Juni 15, 2011 Skrevet Juni 15, 2011 Må jo ikke låse veiva. Er bare å passe på at det stemmer på merket til slutt. Du setter bare merket riktig ved reimhjulet. Det er et O|T merke der. Det skal settes opp mot merket som er på blokka / registerdekselet (litt usikker i farta) men du ser det ved siden av veivsensoren.
APedersen Skrevet Juni 15, 2011 Skrevet Juni 15, 2011 Er lettere å justere kammene når alt står i ro da men
OLEZZ Skrevet Juni 15, 2011 Skrevet Juni 15, 2011 Når du justerer kammene så har det ikke noe å si om veiva er låst eller ikke? Drevene er jo av uansett.
thoffern Skrevet Juni 15, 2011 Forfatter Skrevet Juni 15, 2011 rektig, ja får prøve.... er ikke værre en å skru det opp igjen om det butter når jeg turner motoren;)
APedersen Skrevet Juni 15, 2011 Skrevet Juni 15, 2011 Når du justerer kammene så har det ikke noe å si om veiva er låst eller ikke? Drevene er jo av uansett. Joda sant, bare husker jeg leste det en plass når jeg satte det i sammen på en E34 med m50b25 jeg hadde
gkw89 Skrevet Juni 16, 2011 Skrevet Juni 16, 2011 jeg driter i org merker, lager heller egne, med blanko f.eks =) gått bra på de 50 registerjobbene jeg her gjort
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå