Gå til innhold

HASTER! M50B20 register


thoffern
 Share

Anbefalte innlegg

Sett motor i øvre dødpunkt, som vil si at stempel 1 skal stå i topp. Det er også merke på triggerhjulet som du kan matche med et tilsvarende merke i blokka for å finne ØD.

Kammene skal stå slik at "vippene" (kommer ikke på navnet nå :P) på syl 1 skal peke opp mot hverandre. Den på eksossiden skal peke på skrå opp mot høyre, og innsug på skrå opp mot venstre sett forfra. Samtidig skal de firkanta "klossene" i bakkant av kammene stå helt plant i forhold til blokka. Legg noe som er helt rett over begge klossene for å sjekke at de står plant i forhold til hverandre og blokka.

Når det er unnagjort er det bare å montere register og passe på at det ikke flytter på seg, evt låse det av på noe vis. Hvordan du gjør det er ett fett, det er bare viktig at kam og motor ikke flytter på seg innen du har fått på kjedet. Når du har montert alt turner du motoren et par runder for hånd for å sjekke at ikke noe butter.

Er det non-vanos eller med vanos forresten?

Sikkert ikke beste forklaringa, så bare skyt inn tips hvis andre har noen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være litt trangt å se det når motor står i bilen, men ta med en lykt og lys på triggerhjulet, så ser du et merke på kanten av dette. Hvis du ser litt nøye etter så ser du et merke i blokka også, disse skal stå på linje med hverandre. Det du også kan gjøre er å skru ut pluggen i syl 1 og stikke ned noe langt, og følge med på denne når stempelet er på topp. Da kan du igjen lyse ned på triggerhjulet, for da skal merket i blokka og triggerhjulet være ganske så nærme hverandre.

Og ja, om det feiler så kan det bli dyrt i verste fall. :) Du har bare en sjanse på å få dette riktig. Derfor er det også veldig viktig å turne motoren for hånd et par runder bare for å være sikker på at ikke noe butter før du begynner å dra den på starteren.

Så lenge du får den plassert skikkelig i ØD på blokka, så er resten ganske greit egentlig. Så lenge du er litt nøye, så går det helt sikkert fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mener å huske at det er rett til venstre ved vannpumpa, men skal ikke si det alt for sikkert. Begynner å bli en stund siden jeg gjorde det sist, så kan sjekke senere i dag evt. Merket på blokka stikker ut på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er toppen på plass, registeret linet å det går fint ann å snurre på mottoren. og motor rommet skrues sammen igjen:) klarte selfølgelig å knekke en pinnebolt i toppen..........meeeen skal prøve å få tak i den i morra;) prøve å få skrudd så mye som mulig etter jobb i morgen... kanskje den blir klar til å startes?-.^ men sikkert ett eller annet piss som skjer:)takk for tipsa folks;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jupp... glemte faktisk en helt inne ved vifta nesten så.. har fortsatt ikke fått bolten min..... :( men jeg har fått veldig god tid til resten.... mont shortshift å nye lyjkter å ny lakka bagasjeluke osv osv... er det noen som vet om en m-front liggenes eller? + sideskjørt? coupe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...